Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta hårddisken till ny iPhone

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min väns iPhone 7 Plus har spräckt skärm och förstört batteri (den åkte hårt i golvet). Apple Store har ingen möjlighet att byta skärm och batteri då den är för böjd.
Bilderna var tyvärr inte sparade så han skulle nu vilja flytta hårddisken till en ny iPhone 7 Plus för att på så sätt få tillbaka sin iPhone som den var.

Jag undrar således om det ens går?
Om något företag fixar sånt (kostnaden är oviktig).

Ursprungligen av Chaosstar:

Min väns iPhone 7 Plus har spräckt skärm och förstört batteri (den åkte hårt i golvet). Apple Store har ingen möjlighet att byta skärm och batteri då den är för böjd.
Bilderna var tyvärr inte sparade så han skulle nu vilja flytta hårddisken till en ny iPhone 7 Plus för att på så sätt få tillbaka sin iPhone som den var.

Jag undrar således om det ens går?
Om något företag fixar sånt (kostnaden är oviktig).

Går inte. Enda chansen är om det finns liv i den så man kan koppla med kabel till dator.
Finns säkert något säkerhetsföretag som kan suga ur data ur spillrorna men då pratar vi nog sexsiffriga belopp.

Ursprungligen av pmarriott:

Går inte. Enda chansen är om det finns liv i den så man kan koppla med kabel till dator.
Finns säkert något säkerhetsföretag som kan suga ur data ur spillrorna men då pratar vi nog sexsiffriga belopp.

Något företag du eller någon annan här kan rekommendera som är extra duktiga på iPhone?

Ursprungligen av pmarriott:

Går inte.

Men varför går det inte?

Tänkte på en annan sak Apple kunde inte sätta ihop enheten (för att allt var snett) men borde det inte gå att byta skärm och batteri men ha den isärkopplad sedan starta den (utan att ha den ihopplockade) och synka till datorn?

Ursprungligen av Chaosstar:

Något företag du eller någon annan här kan rekommendera som är extra duktiga på iPhone?

https://www.ibas.se/apple-recovery/

Ursprungligen av Chaosstar:

Tänkte på en annan sak Apple kunde inte sätta ihop enheten (för att allt var snett) men borde det inte gå att byta skärm och batteri men ha den isärkopplad sedan starta den (utan att ha den ihopplockade) och synka till datorn?

Det går så länge inget viktigt är sönder utan bara typ skärm/batteri.

De säger sig klara upp till iPhone 4, och undantagsvis 5 och 6.

I det här fallet med en ganska skadad telefon kan det ju vara rätt trasigt lite överallt inuti. Vad är det som säger att inte själva flash-minnet är fysiskt knäckt?

Ursprungligen av pmarriott:

De säger sig klara upp till iPhone 4, och undantagsvis 5 och 6.

Just det så var det ja.

Ursprungligen av pmarriott:

Vad är det som säger att inte själva flash-minnet är fysiskt knäckt?

Fråga den som försöker eller har telefonen i handen.

Ursprungligen av pmarriott:

Vad är det som säger att inte själva flash-minnet är fysiskt knäckt?

Teknikern på AppleStore trodde inte det. Den åkte inte ut ur nått bilfönster, bara i golvet. Den ser ut som en ”vanlig” iPhone med sprucken skärm, men lite vriden också.
Men det lär väl visa sig om den lämnas in.

Ursprungligen av Chaosstar:

Teknikern på AppleStore trodde inte det. Den åkte inte ut ur nått bilfönster, bara i golvet. Den ser ut som en ”vanlig” iPhone med sprucken skärm, men lite vriden också.
Men det lär väl visa sig om den lämnas in.

I så hade jag a) kollat om det går att få kontakt med den bara genom att koppla den till datorn och göra en backup och b) lämnat in den till 3:e part verkstad/beställt reservdelar från iFixit och fått minimalt fixat för att få den funktionsduglig och sen gjort backup, slängt telefonen och skaffat en ny.

Igen undrar man varför det inte tas backup på grejorna???
Enkelt och relativt snabbt.

Ursprungligen av CekariYH:

Igen undrar man varför det inte tas backup på grejorna???
Enkelt och relativt snabbt.

Tydligen trodde han att alla bilder synkades till iCloud, men det gjorde dom inte, men allt annat gjorde det, så tur i oturen eller nått.

Ursprungligen av Chaosstar:

Tydligen trodde han att alla bilder synkades till iCloud, men det gjorde dom inte, men allt annat gjorde det, så tur i oturen eller nått.

Jo, det var ju skumt att bilderna inte synkades till iCloud, men å andra sidan om dom var så viktiga att "kostnaden är oviktig" för att få fram dom igen så skulle iaf jag kopierat dessa till en eller två extern/a hårddisk/ar som extra säkerhets backup.

Ursprungligen av CekariYH:

Jo, det var ju skumt att bilderna inte synkades till iCloud, men å andra sidan om dom var så viktiga att "kostnaden är oviktig" för att få fram dom igen så skulle iaf jag kopierat dessa till en eller två extern/a hårddisk/ar som extra säkerhets backup.

Va nog så enkelt att bilderna inte rymdes på hans iCloud och därför inte synkade.
Sen är inte gott om pengar samma sak som duktig på teknik.
Men jo det borde han såklart gjort.

Går om man vill ... men inte speciellt troligt att det fungerar

Ursprungligen av Chaosstar:

Min väns iPhone 7 Plus har spräckt skärm och förstört batteri (den åkte hårt i golvet). Apple Store har ingen möjlighet att byta skärm och batteri då den är för böjd.
Bilderna var tyvärr inte sparade så han skulle nu vilja flytta hårddisken till en ny iPhone 7 Plus för att på så sätt få tillbaka sin iPhone som den var.

Jag undrar således om det ens går?
Om något företag fixar sånt (kostnaden är oviktig).

https://www.youtube.com/watch?v=rHP-OPXK2ig

1
Bevaka tråden