Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Silicon löser tangentbordsproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-16 10:06

Som det verkar har Apple infört ett litet siliconskydd under tangenterna. Verkar ju lovande, på pappret. Mycket bra..?. Frågan är om det kan installeras på de tidigare datorerna? https://ifixit.org/blog/10279/apple-macbook-k...

#Nyhetstips

Ursprungligen av xms67:

Som det verkar har Apple infört ett litet siliconskydd under tangenterna. Verkar ju lovande, på pappret. Mycket bra..?. Frågan är om det kan installeras på de tidigare datorerna? https://ifixit.org/blog/10279/apple-macbook-k...

#Nyhetstips

Tror, med övervikt på tror, inte att det är så lätt att göra då allt sitter fast-lött - limmat på de senaste modellerna och vid mina tester har jag inte lyckats fått loss en tangentbords knapp... vill ju inte bruka övervåld då det ju funkar som det ska än så länge, peppar peppar...

Senast redigerat 2018-07-16 18:27
  • Medlem
  • 2018-07-16 18:30

Tangentbordet är en del av det som på utrikiska benämns ”top case” där dessutom batterierna sitter fastlimmade. Ska man byta ut tangentbordet så måste alltså hela top case bytas och det är ju frågan om det är samma layout på de nya som på de gamla. Är det inte det så går det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-17 10:01
Ursprungligen av Ljung:

Tangentbordet är en del av det som på utrikiska benämns ”top case” där dessutom batterierna sitter fastlimmade. Ska man byta ut tangentbordet så måste alltså hela top case bytas och det är ju frågan om det är samma layout på de nya som på de gamla. Är det inte det så går det inte.

Att man måste byta hela top case för att byta tangentbord tror jag överensstämmer med vad jag förstått. Men om man nu tvingas till DDT för dyra pengar önskar man ju att man inte för tillbaka samma skittangenter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-17 10:02
Ursprungligen av CekariYH:

Tror, med övervikt på tror, inte att det är så lätt att göra då allt sitter fast-lött - limmat på de senaste modellerna och vid mina tester har jag inte lyckats fått loss en tangentbords knapp... vill ju inte bruka övervåld då det ju funkar som det ska än så länge, peppar peppar...

Frågan handlar om när Apple byter tangentbord. Inte om man själv pillar..?.

Ursprungligen av xms67:

Frågan handlar om när Apple byter tangentbord. Inte om man själv pillar..?.

Jag vet

1
Bevaka tråden