Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

8 timmar av iMessage-helvete

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tack Apple för att ni har gjort det så enkelt och smidigt för era användare att aktivera och inaktivera iMessage. Tack för att jag har suttit i ungefär 8 timmar framför datorn idag, enbart letandes information på hur man aktiverar sitt iMessage i samband med att man byter SIM-kort och nummer. Det är ju också roligt att formatera om sin iPhone och ställa in Touch ID och Wallet igen. Alltid lika skoj liksom.

Imorgon hoppas jag att er support kan aktivera mitt iMessage, för det kan ta mig f*n inte jag, trots att jag jobbat med Apple sedan 1987 och livnär mig som IT-nörd. Jag tycker synd om normala användare som förväntas att få detta att fungera.

Ibland älskar jag er inte lika mycket.

Märkligt.

Det hjälper inte att avregistrera ditt gamla nummer och sen sätta in det nya och aktivera?

https://selfsolve.apple.com/deregister-imessa...

Tack, men jag har gjort det – och ungefär tusen saker till – utan positivt resultat. Problemet är att mitt gamla nummer (som inte är aktivt längre) fortfarande står kvar i Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot (som visar vilka nummer och epostadresser som är kopplade till iMessage). TROTS att jag tagit bort det numret från mitt Apple ID-konto. Och i adressboken. Det numret existerar BARA i den listan, ingen annanstans. Och den listan går inte att redigera på något sätt.

Jag har startat om iMessage, FaceTime och telefonen minst 25 gånger under gårdagen. När jag startade denna tråd hade jag just återställt telefonen och var hyfsat trött. Det är jag fortfarande, men snart ska jag prata med Apple och håller tummarna för att de fixar detta. Och naturligtvis ska man förklara för smuckot som sitter där att man redan gjort alla dessa grejer, och när han eller hon inte har en lösning så blir jag kopplad till en senior, som efter en del meckande fixar biffen. Ytterligare en timma av mitt liv har försvunnit. ?

...och så ständigt dessa j*a meddelanden på samtliga enheter! "Ditt Apple-ID används nu för iMessage på en ny iPhone (och Apple Watch)." NEJ – Det ÄR ingen ny iPhone! Det är en iPhone som jag ägt i ett halvår. Skriv åtminstone rätt om ni ska skicka ut en triljon dialoger om detta.

Nu ska jag dessutom installera nytt Bank ID. Alltid lika roligt. :-/

Snackade med Apple och blev naturligtvis kopplad till en Senior-expert efter en (förvånansvärt kort) tid.
Han konstaterade att jag redan hade gjort allt som går att göra, och att mitt nuvarande nummer av okänd anledning har något slags problem. De skulle ta detta med Telia och återkomma. Det kan ta en dag eller två.

Nu kan jag i alla fall inte göra något mer själv, vilket ändå är skönt att veta.

1
Bevaka tråden