Tack, men jag har gjort det – och ungefär tusen saker till – utan positivt resultat. Problemet är att mitt gamla nummer (som inte är aktivt längre) fortfarande står kvar i Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot (som visar vilka nummer och epostadresser som är kopplade till iMessage). TROTS att jag tagit bort det numret från mitt Apple ID-konto. Och i adressboken. Det numret existerar BARA i den listan, ingen annanstans. Och den listan går inte att redigera på något sätt.
Jag har startat om iMessage, FaceTime och telefonen minst 25 gånger under gårdagen. När jag startade denna tråd hade jag just återställt telefonen och var hyfsat trött. Det är jag fortfarande, men snart ska jag prata med Apple och håller tummarna för att de fixar detta. Och naturligtvis ska man förklara för smuckot som sitter där att man redan gjort alla dessa grejer, och när han eller hon inte har en lösning så blir jag kopplad till en senior, som efter en del meckande fixar biffen. Ytterligare en timma av mitt liv har försvunnit. ?
...och så ständigt dessa j*a meddelanden på samtliga enheter! "Ditt Apple-ID används nu för iMessage på en ny iPhone (och Apple Watch)." NEJ – Det ÄR ingen ny iPhone! Det är en iPhone som jag ägt i ett halvår. Skriv åtminstone rätt om ni ska skicka ut en triljon dialoger om detta.
Nu ska jag dessutom installera nytt Bank ID. Alltid lika roligt. :-/