Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods är underbara - Jag hade fel...

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-07 17:43

Är det sagt när det nya fodralet kommer med trådlös laddning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-07 20:13
Ursprungligen av CekariYH:

Kanske, men finns väl bättre sätt att tjuvlyssna om man nu är ute efter det än att lägga typ sin iPhone i chefens rum

Det är inte telefonen jag tänker på.

Ursprungligen av BlackSmp:

Funktionen är inte ny. Det nya är att den stöds av air pods.

Dessutom så kan du väl redan idag slå på röstmemo och gömma telefonen för att tjuvlyssna

Först tror jag att telefonen är för stor att gömma och för svår att förklara vid upptäckt. Sedan tror jag det är få som har utrustning för detta idag. Med AirPods mångdubblas det antalet. Och om möjligheten finns räcker det med dåligt omdöme eller illasinnat uppsåt.

Ursprungligen av kenjon:

Är det sagt när det nya fodralet kommer med trådlös laddning?

Fått för mig att dom sa i vår, i höstas...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-07 22:14

Tycker att det verkar vara toppen. Bekanta med hörselnedsättning har en ”penna” mikrofon och kan rikta den diskret mot personen som pratar i gruppen som länkar till hörapparaten.
Hörapparater är idag fantastiskt diskreta och med moderna hjälpmedel så är livet betydlig lättare.

Apples grej är ju ett ytterligare tillskott för mänskligheten.

Har haft 4-5 olika trådlösa höron-pluggar till min iPhone genom åren och det är en sak med dom alla som jag undrar lite över hur dom "sammarbetar med iPhoneen. Dvs om jag kör musik och sedan kommer ut till bilen och startar den så hoppar musiken automatiskt över till bilstereon, men varför hoppar ljudet inte automatiskt tillbaks till lurarna när jag stänger av bilen?

Nä,ä, AirPods är verkligen inte underbara!

Öppnar fodralet, inget händer på mobilen.... väntar väntar... till slut dyker rutan upp med batteri info upp.

Min fru ringer, sätter i en AirPod i örat.. väntar...samtalet kopplar över. Ska kila på ett SVT klipp efteråt, AirPoden har nu tappat mobilen och ljudet från Trump och Kim ekar ut i hela tåget.

Nu vägrar båda lurarna att ansluta till mobilen. Tillbaka ner i fodralet och mer väntan, testar igen. Nope... helt dött.... väntar väntar. Jo, nu funkar direkt igen.

Gör om och mycket bättre Apple!!!

Skönt att skriva av sig lite.

Ursprungligen av andlin76:

Nä,ä, AirPods är verkligen inte underbara!

Öppnar fodralet, inget händer på mobilen.... väntar väntar... till slut dyker rutan upp med batteri info upp.
Sätt dom i öronen direkt så plångar dom till på stört.

Min fru ringer, sätter i en AirPod i örat.. väntar...samtalet kopplar över.
Haha, den va lite skum...

Ska kila på ett SVT klipp efteråt, AirPoden har nu tappat mobilen och ljudet från Trump och Kim ekar ut i hela tåget.
Händer mig också ibland, alltså det att dom "tappar mobilen ibland".

Nu vägrar båda lurarna att ansluta till mobilen. Tillbaka ner i fodralet och mer väntan, testar igen. Nope... helt dött.... väntar väntar. Jo, nu funkar direkt igen.
Japp, lite segt när dom bråkar sådär.

Gör om och mycket bättre Apple!!!

Skönt att skriva av sig lite.

Mitt största problem är att utomhus funkar det nästan aldrig att dubbelknacka på en lur för att starta/stoppa musiken medans inomhus funkar det galant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-12 20:53
Ursprungligen av andlin76:

Nä,ä, AirPods är verkligen inte underbara!

Öppnar fodralet, inget händer på mobilen.... väntar väntar... till slut dyker rutan upp med batteri info upp.

Min fru ringer, sätter i en AirPod i örat.. väntar...samtalet kopplar över. Ska kila på ett SVT klipp efteråt, AirPoden har nu tappat mobilen och ljudet från Trump och Kim ekar ut i hela tåget.

Nu vägrar båda lurarna att ansluta till mobilen. Tillbaka ner i fodralet och mer väntan, testar igen. Nope... helt dött.... väntar väntar. Jo, nu funkar direkt igen.

Gör om och mycket bättre Apple!!!

Skönt att skriva av sig lite.

Jag måste säga at de fungerar underbart. De är inte perfekta, men typ 10(eller 100) ggr bättre än andra trådlösa vad gäller uppkoppling. Visst, ibland klickar de, men har du jämfört med andra? Vilka är isåfall klart bättre? Om de är bättre på marginalen är det ointressant, för att väga upp din kritiska syn(som är helt okey som din upplevelse) gäller det ju att hitta de som är helt sömnlösa i alla lägen.

  • Medlem
  • 2018-06-13 05:47
Ursprungligen av andlin76:

Nä,ä, AirPods är verkligen inte underbara!

Öppnar fodralet, inget händer på mobilen.... väntar väntar... till slut dyker rutan upp med batteri info upp.

Min fru ringer, sätter i en AirPod i örat.. väntar...samtalet kopplar över. Ska kila på ett SVT klipp efteråt, AirPoden har nu tappat mobilen och ljudet från Trump och Kim ekar ut i hela tåget.

Nu vägrar båda lurarna att ansluta till mobilen. Tillbaka ner i fodralet och mer väntan, testar igen. Nope... helt dött.... väntar väntar. Jo, nu funkar direkt igen.

Gör om och mycket bättre Apple!!!

Skönt att skriva av sig lite.

Är där inget aviserings ljud som talar om att de är kopplade till luren när du sätter en eller båda i öronen?

Ursprungligen av CekariYH:

Mitt största problem är att utomhus funkar det nästan aldrig att dubbelknacka på en lur för att starta/stoppa musiken medans inomhus funkar det galant.

Bara en fundering: har du handskar på dig utomhus?

Ursprungligen av andlin76:

Nä,ä, AirPods är verkligen inte underbara!

Öppnar fodralet, inget händer på mobilen.... väntar väntar... till slut dyker rutan upp med batteri info upp.

Min fru ringer, sätter i en AirPod i örat.. väntar...samtalet kopplar över. Ska kila på ett SVT klipp efteråt, AirPoden har nu tappat mobilen och ljudet från Trump och Kim ekar ut i hela tåget.

Nu vägrar båda lurarna att ansluta till mobilen. Tillbaka ner i fodralet och mer väntan, testar igen. Nope... helt dött.... väntar väntar. Jo, nu funkar direkt igen.

Gör om och mycket bättre Apple!!!

Skönt att skriva av sig lite.

Kan det vara individproblem med dina lurar? Sådant händer ibland.

Ursprungligen av BlackSmp:

Bara en fundering: har du handskar på dig utomhus?

Haha, näe, om det inte är under -10° typ men har ju bara haft dom 3-4 veckor

Köpte Airpods så sent som för 2 veckor sen.
Är HELT såld, länge trott att det var lika kasst ljud o passform som earpods men ack så fel jag hade.
Enkelheten är nyckelfaktorn som vanligt.

Så mina beats X fick en tvätt i 40 grader i 1,5 h.
Men blev glad för nu fick jag en anledning att köpa AirPods ?
Tror ni att det dyker upp en V2.0 den 12e eller går det lika bra att köpa nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-09-03 08:58

Jag skulle vänta.

Fråga till er Airpods-ägare; Jag är sjukt beroende av aktiv brusreducering. Det har ju inte Airpods, men stänger de ute ljudet bra ändå?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-03 09:05
Ursprungligen av Mackan1984:

Så mina beats X fick en tvätt i 40 grader i 1,5 h.
Men blev glad för nu fick jag en anledning att köpa AirPods ?
Tror ni att det dyker upp en V2.0 den 12e eller går det lika bra att köpa nu?

9 dagar kvar, vänta och se

Ursprungligen av Json_81:

9 dagar kvar, vänta och se

Ok får väl bita ihop ?
Ingen som spekulerat eller sett någon leak?

Ursprungligen av carlsson:

Fråga till er Airpods-ägare; Jag är sjukt beroende av aktiv brusreducering. Det har ju inte Airpods, men stänger de ute ljudet bra ändå?

Nej, det tycker jag inte.

Ursprungligen av carlsson:

Fråga till er Airpods-ägare; Jag är sjukt beroende av aktiv brusreducering. Det har ju inte Airpods, men stänger de ute ljudet bra ändå?

Dämpar ljudet men inte stänger helt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-03 14:04
Ursprungligen av Mackan1984:

Ok får väl bita ihop ?
Ingen som spekulerat eller sett någon leak?

Jag har mest sett prat om "hej siri" stöd.
Får jag gissa så kanske vattentålighet och lite bättre batteritid, men förmodligen inga jätteskillnader.
Ett W2 chip kanske kan ge lite bättre räckvidd också, men de har rätt bra som det är.

Ursprungligen av Json_81:

Jag har mest sett prat om "hej siri" stöd.
Får jag gissa så kanske vattentålighet och lite bättre batteritid, men förmodligen inga jätteskillnader.
Ett W2 chip kanske kan ge lite bättre räckvidd också, men de har rätt bra som det är.

Otroligt nog överlevde mina beats X, men det vet ju inte min sambo ?

Ursprungligen av carlsson:

Fråga till er Airpods-ägare; Jag är sjukt beroende av aktiv brusreducering. Det har ju inte Airpods, men stänger de ute ljudet bra ändå?

Knappt alls för mig. Välj något annat om du vill stänga ute ljud.

Ursprungligen av Kingbaldr:

Knappt alls för mig. Välj något annat om du vill stänga ute ljud.

Tack för svaret!

Det ryktas ju om att Apple ska släppa AirPods med NC, men då vet jag att jag måste vänta till dess.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-05 09:10
Ursprungligen av carlsson:

Tack för svaret!

Det ryktas ju om att Apple ska släppa AirPods med NC, men då vet jag att jag måste vänta till dess.

Finns gummipluppar att köpa till, vet inte hur bra de utesluter ljud men borde ju bli bättre.
Jag tvivlar på att vi får se NC om de presenterar nya nu, om de inte gör om designen.

Är bra sugen på ett par AirPods,
En fråga till er som har AirPods idag då jag ofta använder det på kvällen/natten i samma rum som min sambo sover i undrar jag om det är massa störande lampor som blinkar/lyser på dom när dom är anslutna? ?

Ursprungligen av Cebass:

Är bra sugen på ett par AirPods,
En fråga till er som har AirPods idag då jag ofta använder det på kvällen/natten i samma rum som min sambo sover i undrar jag om det är massa störande lampor som blinkar/lyser på dom när dom är anslutna? ?

Nej.
Det finns en liten lampa i caset som lyser när man öppnar den, men inga andra störande ljus.

Ursprungligen av Cebass:

Är bra sugen på ett par AirPods,
En fråga till er som har AirPods idag då jag ofta använder det på kvällen/natten i samma rum som min sambo sover i undrar jag om det är massa störande lampor som blinkar/lyser på dom när dom är anslutna? ?

Tyvärr ramlar dom av emellanåt. Brukar ha mina vanliga i sängen.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-10-05 23:22
Ursprungligen av calinou:

Tyvärr ramlar dom av emellanåt. Brukar ha mina vanliga i sängen.

Hur kan EarPods vara mindre benägna att ramla ur öronen när dom har samma form som AirPods.
Men med skillnaden att dom har kablar som påverkar dom och gör det lättare att ryckas ur öronen.

Ursprungligen av Innis:

Hur kan EarPods vara mindre benägna att ramla ur öronen när dom har samma form som AirPods.
Men med skillnaden att dom har kablar som påverkar dom och gör det lättare att ryckas ur öronen.

Well, det är kabeln som är skillnaden. Med den där ändras tyngdpunkten (och inte bara risken att dra i kabeln), vilket definitivt påverkar hur bra lurarna sitter i öronen.

Bevaka tråden