Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods är underbara - Jag hade fel...

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pjnorman:

Jag kan veta, när jag tar ut lurar ur öronen, efter att ha lyssnat, att nu har lurarna 60% och fodralet är helt hundra (100%) - sen ligger de och vilar i ett par dagar, ingen promenad, inget jobb och ingen motion. Då tycker jag att lurarna skall vara 100, fodralet något mindre, kanske 80-90%, men det skall bara vara att köra på? ICKE! Då är höger lur död, vänster, har lite mer ström, men fodralet ok.

Råkade ut för precis samma sak häromdagen. Höger dog efter 5 min, hade lämnat fodralet hemma. Vänster lur hade 60% och fodralet ca 80% när jag kom hem.

Japp, det är det enda allvarliga problemet som jag också har med lurarna. Händer ibland och jag har svårt att se orsaken, den är inte uppenbar eftersom det känns som att jag sätter in lurarna på samma sätt i fodralet

Jag har ju också, som sagt, haft "höger-lur-död-felet" på mina Airpods. Det har inte blivit bättre. Nu tycker jag dessutom att det blir svårare och svårare för höger lur att "hittas" eller om den inte känner igen mitt höger öra?

Får nästan vid varje tillfälle de skall användas, brottas en bra stund innan jag hittar och ljudet plingar till, i just höger lur. Vänster, inga problem, samt att vänster alltid har full laddning. Tråkigt att det skall vara en del fel, på en så användbar produkt.

Snart får det bli sladd-lurar igen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-19 14:11
Ursprungligen av pjnorman:

Snart får det bli sladd-lurar igen.

Hittade inte mina airpods igår när jag skulle ut och jogga igår, trodde de blivit kvar på jobbet (men hittade dem i andra väskan senare)
så använde earpods istället. Vilken plåga det är med en sladd som fastnar och är ivägen hela tiden.

Ursprungligen av pjnorman:

Jag har ju också, som sagt, haft "höger-lur-död-felet" på mina Airpods. Det har inte blivit bättre. Nu tycker jag dessutom att det blir svårare och svårare för höger lur att "hittas" eller om den inte känner igen mitt höger öra?

Får nästan vid varje tillfälle de skall användas, brottas en bra stund innan jag hittar och ljudet plingar till, i just höger lur. Vänster, inga problem, samt att vänster alltid har full laddning. Tråkigt att det skall vara en del fel, på en så användbar produkt.

Snart får det bli sladd-lurar igen.

Jag inbillar mig att min höger lur fungerar bättre om jag återställer AirPods och sammankopplar igen.

Ta bort AirPods från mobilen i Bluetooth inställningar.
Öppna fodralet och håll inne knappen länge, runt 10 sekunder tills lampan har bytt färg.

Nu är de i samma läge som när de var nya, sammankoppla igen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-04-06 13:33

Någon som beställt den vattenbeständiga plåstertejpen till sina Airpods? Tycker mina sitter lite löst.

Någon som testet något annat som gör att de sitter lite bättre i öronen?

Ursprungligen av Sest1000:

Någon som beställt den vattenbeständiga plåstertejpen till sina Airpods? Tycker mina sitter lite löst.

Någon som testet något annat som gör att de sitter lite bättre i öronen?

Har inte testat, så jag är tyvärr inte till någon hjälp. Blev dock intresserad av vad det är? Hittar inget som stämmer, ens efter googling. Har om jag skall vara ärlig inte testat något tillbehör till Airpods.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-04-06 13:58
Ursprungligen av pjnorman:

Har inte testat, så jag är tyvärr inte till någon hjälp. Blev dock intresserad av vad det är? Hittar inget som stämmer, ens efter googling. Har om jag skall vara ärlig inte testat något tillbehör till Airpods.

Är denna tejp jag tänker på. Men blir rätt dyrt att beställa från utlandet. Finns kanske något annat alternativ här hemma istället?

Har tyckt att mina AirPods är fantastiska från första stund... Men man ser lite Oral-B-aktig ut... Eller vad säger ni?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-07 17:05

https://earhoox.com
Suveränt bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-08 00:32
Ursprungligen av kenjon:

https://earhoox.com
Suveränt bra!

Äger du själv ett par? Jag har inga problem att få mina AP att sitt bra, men lite nyfiken om de där verkligen fungerar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-08 18:25

Japp, jag har precis beställt ver 2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-08 20:39
Ursprungligen av kenjon:

Japp, jag har precis beställt ver 2.

Misstänkte det..?. Men är de inte svåra att få in i örat, eller hur jag ska uttrycka det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-09 07:41

Nej, inte alls, det är ingen skillnad mot att böra dem utan hoox. Men hoox gör att de sitter still och inte rör på sej, riskerar inte att ramla ut. Nackdelen är att man måste ta bort dem innan de går ner i laddboxen...

Senast redigerat 2018-04-09 08:28

Är det nån som vet vart man kan köpa Vita Öronkuddar till sina AirPods här i Sverige?

Sånna här typ
https://www.amazon.com/dp/B00PZOGHSA/

  • Medlem
  • 2018-04-09 15:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Vlad är inte ensam om att ändrat åsikt om dom. Marques Brownlee (MKBHD) sågade också totalt när de lanserades men berättade i en video i början av året om hur han helt ändrat inställning och tycker nu att det är de bästa ”wireless earbuds” på marknaden:

https://m.youtube.com/watch?v=A4EKZRlpcIM

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-04-09 18:13
Ursprungligen av breather:

Är det nån som vet vart man kan köpa Vita Öronkuddar till sina AirPods här i Sverige?

Sånna här typ
https://www.amazon.com/dp/B00PZOGHSA/

Jag köpte svarta på biltema för bara testa passformen. Vilken skillnad i mina öron! Bättre ljud samt bättre passform för just mina öron. De passar i laddboxen också, men locket stängs inte lika lätt.

Jag köpte vita från ebay nu. Ett 50 pack

Ursprungligen av Sest1000:

Jag köpte svarta på biltema för bara testa passformen. Vilken skillnad i mina öron! Bättre ljud samt bättre passform för just mina öron. De passar i laddboxen också, men locket stängs inte lika lätt.

Jag köpte vita från ebay nu. Ett 50 pack

Jag har läst att passform och ljud ska bli bättre med öronkuddar, så jag är lite peppad på att testa.

Jag såg ett 50 pack vita på Amazon men frakten var nästan tredubbla priset för varan så jag sket i det. Dessutom... 50st.... det kändes som lite overkill.

Självklart måste man ha vita, känns fel att ha svarta.

Hittar inte vita i Sverige. Nog måste det finnas nånstans??

Angående laddning på på AirPods, Kan man på något sätt se dom enskilda pods:ens laddning?

I menyn för Bluetooth.

Ursprungligen av CekariYH:

Angående laddning på på AirPods, Kan man på något sätt se dom enskilda pods:ens laddning?

Jag använder batteri widgeten och ibland ser jag individuelll laddning. Det verkar som att individuell laddning visas om de skiljer sig åt mycket

Ursprungligen av hummel:

I menyn för Bluetooth.

Ah tack, ok, hade inte kopplat dom till datorerna än, bara till iPhone och TV, ska prova strax.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag använder batteri widgeten och ibland ser jag individuelll laddning. Det verkar som att individuell laddning visas om de skiljer sig åt mycket

Alright, är ju logiskt. Kanske blir så på Watch också.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-06-06 13:54

AirPods för dyra?
Här är ett alternativ!

AirPods och iOS 12 kommer att kunna ge hörselhjälp enligt ett saxat klipp från macWorld: https://macworld.idg.se/2.1038/1.703607/airpo...

Ursprungligen av CekariYH:

AirPods och iOS 12 kommer att kunna ge hörselhjälp enligt ett saxat klipp från macWorld: https://macworld.idg.se/2.1038/1.703607/airpo...

Läste just samma sak på loopinsight
http://www.loopinsight.com/2018/06/06/airpods-to-get-live-listen-feature-in-ios-12/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-06 22:31
Ursprungligen av CekariYH:

AirPods och iOS 12 kommer att kunna ge hörselhjälp enligt ett saxat klipp från macWorld: https://macworld.idg.se/2.1038/1.703607/airpo...

Låter ju bra. Men öppnar fantastiska möjligheter till att tjuvlyssna... lägg en i chefens(eller annan lämplig person) rum...

Senast redigerat 2018-06-07 20:07
Ursprungligen av xms67:

Låter ju bra. Men öppnar fantastiska möjligheter till att tjuvlyssna... läg en i chefens(eller annan lämplig person) rum...

Kanske, men finns väl bättre sätt att tjuvlyssna om man nu är ute efter det än att lägga typ sin iPhone i chefens rum

Ursprungligen av xms67:

Låter ju bra. Men öppnar fantastiska möjligheter till att tjuvlyssna... läg en i chefens(eller annan lämplig person) rum...

Funktionen är inte ny. Det nya är att den stöds av air pods.

Dessutom så kan du väl redan idag slå på röstmemo och gömma telefonen för att tjuvlyssna

Ursprungligen av BlackSmp:

Funktionen är inte ny. Det nya är att den stöds av air pods.

Dessutom så kan du väl redan idag slå på röstmemo och gömma telefonen för att tjuvlyssna

Kan ju också bli lite pinsamt om man glömt att slå från ljud och vibrationer eller att skärmen tänds bakom nåra böcker eller dyl

Senast redigerat 2018-06-07 17:55
Bevaka tråden