Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 3

Tråden skapades och har fått 204 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2018-06-03 11:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, om jag slutar raljera så är det där saker som att beaktra. Det hjälper också att ha minst två klockor

Ska du ge dig in i watchOS betaskogen så måste du vara medveten om riskerna och ta eget ansvar

Kör du med releaseklockan på vänster hand och betan på höger eller tvärtom?

Ursprungligen av Ljung:

Kör du med releaseklockan på vänster hand och betan på höger eller tvärtom?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, om jag slutar raljera så är det där saker som att beaktra. Det hjälper också att ha minst två klockor

Ska du ge dig in i watchOS betaskogen så måste du vara medveten om riskerna och ta eget ansvar

Känner jag mig själv bäst så kommer jag inte att orka att vänta till sensommaren utan hoppar på WatchOS beta 3.

Du får starta ett WatchOS beta tråd för oss modiga.

Brukar ta lång tid mellan första och andra betan, på iPhone kommer har Public beta först kommit efter nånn månad, just för att första är ganska svajig.

Sen finns det snälla människor på nätet som har långa listor på vilka appar som funkar så man får lite koll.

Snart måndag!

Inga kiosk vältar nyheter på WatchOS 5 direkt... eller?

Ursprungligen av andlin76:

Inga kiosk vältar nyheter på WatchOS 5 direkt... eller?

Nej, inte direkt men samtidigt så tror jag att för Apple Watch så hänger mycket på ny hårdvara med nya sensorer. Den stora grejen är väl förbättrad Siri med shortcuts (för visst skulle det komma till Watch?)

Shortcuts var väl eventligen väntat IOM epples köp av Workflow - men inte desto mindre bra

Jag tycker framför allt att 'automatic workout detection' är en mycket värdefull funktion. Slippa att prata med Siri.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, inte direkt men samtidigt så tror jag att för Apple Watch så hänger mycket på ny hårdvara med nya sensorer. Den stora grejen är väl förbättrad Siri med shortcuts (för visst skulle det komma till Watch?)

Shortcuts var väl eventligen väntat IOM epples köp av Workflow - men inte desto mindre bra

Ursprungligen av el gringo:

Jag tycker framför allt att 'automatic workout detection' är en mycket värdefull funktion. Slippa att prata med Siri.

Glömde det... Håller med

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-07-12 13:25

Undrar om Apple kommer att få någon ordning på dessa klatschiga meddelanden de ger, lite problem med timing kanske?
Eller menar de kanske kommande dag, eller är det problem med att Watch OS bara jobbar med amerikanska tidszoner?

Jag ringde precis till 3. Jag blev ganska chockad för de tar 100 kr/mån för 'tjänsten' att ha esim...! Har jag en klocka med fysiskt sim slipper jag ju detta. Samma sak med telefoner som kommer utan fysisk sim. Då skall man alltså bli straffad - med en hög månatlig summa för...ingenting?

Det tillsammans med ett abonnemang (lägsta pris 199 kr/mån) blir ju totalt 300 kronor per månad.

Snacka om att operatörerna är rädda för detta och att de vill mjölka. Jag hade tänkte köpa en Watch till min 7-åring. Men det väntar jag allt med tills Telenor stödjer e-sim så vi kan 'baka' in det i vårt familjeabonnemang.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-21 18:00
Ursprungligen av el gringo:

Jag blev ganska chockad för de tar 100 kr/mån för 'tjänsten' att ha esim...!

Svarar med mitt inlägg #14 i denna tråd.

Får se hur länge jag väntar och låter andra betala

Ursprungligen av IngoX:

Nu vill jag ha S4...

Kommer att bli (antar jag) Nike LTE modellen

Apple Watch cellular från USA?

hej! Funderade på att köpa en Apple Watch series 3 cellular i USA men en polare sa att den eventuellt inte skulle funka i Sverige, var in på Apple store (fysiskt) här och pratade med supporten och dom hävdar att den ska fungera i Sverige? Någon som vet? Har läst och hört massa olika vore bra om någon satt på ”facit”.

Tack på förhand

Ursprungligen av Cribba21:

hej! Funderade på att köpa en Apple Watch series 3 cellular i USA men en polare sa att den eventuellt inte skulle funka i Sverige, var in på Apple store (fysiskt) här och pratade med supporten och dom hävdar att den ska fungera i Sverige? Någon som vet? Har läst och hört massa olika vore bra om någon satt på ”facit”.

Tack på förhand

Klockan fungerar men inte telefondelen.

Ursprungligen av adress@mac:

Klockan fungerar men inte telefondelen.

Kommer den vara kompatibel när fler operatörer implementerar det? Tänkte på banden osv?

Ursprungligen av Cribba21:

Kommer den vara kompatibel när fler operatörer implementerar det? Tänkte på banden osv?

Osäker, kanske men inte överallt. Stödjer vissa band men inte alla

https://www.apple.com/watch/cellular/

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-09-25 19:07

Är detta en bug i WatchOS 5 eller en feature?
En grön blipp som indikerar en länk till telefonfunktioner och sedan när man klickat på den en indikering som visar Ansluter fast den inte gör det.

Ny på watch men vilken?

Har fått upp ögonen för apple watch men vilken ska man ha, är nåt speciellt man ska kika efter/tänka på 38mm eller 42mm?

Tanken är mest som en rolig grej att prova på, samt ett smidigt kompliment till mobilen för notiser...och ev ta emot samtal, betala med apple pay.

Det är personligt men jag skulle titta på 42mm i första hand. Bättre batteritid

Min apple watch s3 laddar inte, händer ingenting när man fäster den på pucken, någon som vet ngt om detta? Eller ngn mer som har haft samma problem?

Ursprungligen av Hilmer4:

Min apple watch s3 laddar inte, händer ingenting när man fäster den på pucken, någon som vet ngt om detta? Eller ngn mer som har haft samma problem?

Kollat så att sladden sitter i? Det misstaget har jag gjort ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-18 10:45

Min visar inte att den laddar, inget pling, ingen display. Men den laddar ändå.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-18 10:49

Udda problem kanske:
Ibland så skiftar min AW3 urtavla av sig själv. Utan att jag gjort någon tavla.

Ursprungligen av kenjon:

Min visar inte att den laddar, inget pling, ingen display. Men den laddar ändå.

Har jag notiser kvar så visar den inte symbolen för laddning. Avmarkerar jag dom - eller dom är lästa - då kommer den fram. Tänkte att det var en idé med det......

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-20 10:18

Låter mer som en bugg. Tack, ska kolla på det.

Bevaka tråden