Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Assistant sopar banan med Siri

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken röstassistent är din bästa hjälpreda när det kommer till frågesport? Det ville USA Today ta reda på, och ställde 150 frågor till Google Assistant, Amazon Alexa och Apple Siri.

Läs hela artikeln här

Bravo Google! På mindre än en tredjedel av tiden Siri har funnits har Assistant gått om!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-05-11 16:31

Det är tragiskt att Siri är så efter. Men det var svårt att rösta. Jag tänker mig att mitt största behov inte är att fråga en massa saker. Jag vill kunna styra olika funktioner. Alltså röstade jag "Att den lirar..."

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2018-05-11 16:44

Saknar också alternativet ”att den hjälper mig i min vardag” vilket jag tycker Siri gör bra. Det är extremt sällan jag känner för att ställa en random fråga till Siri. Att påminna mig om saker, sätta timers eller konvertera valutor och mycket mer gör ju Siri alldeles utmärkt.

Ursprungligen av EnDumEn:

Saknar också alternativet ”att den hjälper mig i min vardag” vilket jag tycker Siri gör bra. Det är extremt sällan jag känner för att ställa en random fråga till Siri. Att påminna mig om saker, sätta timers eller konvertera valutor och mycket mer gör ju Siri alldeles utmärkt.

Håller med! Har också mycket nytta av Siri.

  • Medlem
  • 2018-05-11 17:58
Ursprungligen av TheiPad:

Bravo Google! På mindre än en tredjedel av tiden Siri har funnits har Assistant gått om!

Skall bli spännande att se hur mycket Siri Apple presenterar på WWDC

Använder framförallt Siri i bilen med Carplay och tycker det funkar klockrent. Då är förståelsen av svenska språket den viktigaste egenskapen. Har inte grottat ner mig i de andra assistenterna men hur hanterar de svenska?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2018-05-11 20:38
Ursprungligen av andenm:

Använder framförallt Siri i bilen med Carplay och tycker det funkar klockrent. Då är förståelsen av svenska språket den viktigaste egenskapen. Har inte grottat ner mig i de andra assistenterna men hur hanterar de svenska?

De hanterar det otroligt dåligt eftersom bara Siri förstår svenska! Svenska ska dock vara på gång under 2108 till både Google Assistent och Alexa. (har jag för mig) Så det blir riktigt intressant att se hur bra de är på svenska sen!

Ursprungligen av PaO:

Skall bli spännande att se hur mycket Siri Apple presenterar på WWDC

Ja det ska bli spännande. Antingen storsatsar de på Siri eller så låtsas de som om hon inte finns.

Giganternas kamp redovisades i GP den 9/10 (artikeln finns ej på webben ännu).

Även på svenska så piskas Siri av Google...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-14 00:31

Jag får svar på närmaste pizzeria, men annars är Siri rätt dålig. Jag tycker dock bara de fyra sista frågorna är relevanta när man bedömer röstassistenter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-15 14:43
Ursprungligen av kenjon:

Jag får svar på närmaste pizzeria, men annars är Siri rätt dålig. Jag tycker dock bara de fyra sista frågorna är relevanta när man bedömer röstassistenter.

Siri har en poäng Pizza kan vara gott ibland man blir bara så trött på broccoli och sallad för jämnan

1
Bevaka tråden