Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad laddas i bakgrunden på min MBP?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en MBP inköpt mitten 2012
När jag lyfter på locket för att logga in mig så visas en sida där det verkar laddas någonting i bakgrunden pga halv svart linje i mitten . Hinner tyvärr inte se vad det är eftersom den hoppar direkt över inloggningsrutan. Detta har pågått i flera veckor. Har startar om datorn men det finns kvar.
Har kollat och det finns inget som är på uppdatering just nu från app store.
Tacksam om någon kan tipsat om var man kan kolla i datorn vad som laddas i bakgrunden just nu?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-05-09 12:31

Det är en förloppsindikator som visas medan din dator startar eller vaknar från vila. Inget konstigt.

Ursprungligen av Vassius:

Det är en förloppsindikator som visas medan din dator startar eller vaknar från vila. Inget konstigt.

Tack för info! det har jag aldrig uppmärksammat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-09 22:08

Kul lyxproblem med dagens snabba datorer

Safe sleep

Så om batteriet har laddat ur, eller om den har varit i vila och inkopplad med laddare i minst 4 timmar hamnar den i Safe sleep och du ser den där laddningsbaren.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Safe sleep

Så om batteriet har laddat ur, eller om den har varit i vila och inkopplad med laddare i minst 4 timmar hamnar den i Safe sleep och du ser den där laddningsbaren.

Det är inte detta pga batteriet är laddad hela tiden. Det är inte en sådan bild som visas. Det visas en sådan svart linje (som den brukar se ut när man uppdaterar programvara).

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-11 11:31
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Safe sleep

Så om batteriet har laddat ur, eller om den har varit i vila och inkopplad med laddare i minst 4 timmar hamnar den i Safe sleep och du ser den där laddningsbaren.

Ursprungligen av calinou:

Det är inte detta pga batteriet är laddad hela tiden. Det är inte en sådan bild som visas. Det visas en sådan svart linje (som den brukar se ut när man uppdaterar programvara).

Du måste läsa hela inlägget så det han säger är 100% korrekt ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-05-11 11:45
Ursprungligen av calinou:

Det är inte detta pga batteriet är laddad hela tiden. Det är inte en sådan bild som visas. Det visas en sådan svart linje (som den brukar se ut när man uppdaterar programvara).

Du menar väl egentligen en vit linje på svart bakgrund? Typ så här?

Ursprungligen av frazze:

Du menar väl egentligen en vit linje på svart bakgrund? Typ så här?

Det är inte så heller......En svart linje på grå bakgrund.

En svart linje med grå bakgrund, ett stort frågetecken, ett stort gråfärgat äpple. Så ser det ut.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-05-14 16:58

Nåt åt det här hållet?

Ja, fast ett frågetecken och ett stort äpple som täcker 1/4 av skärmen.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-05-14 17:10

var på skärmen är frågetecknet?

Ursprungligen av Mija:

var på skärmen är frågetecknet?

Vänster om skärmen, tar nästan halva skärmen. Äpplet längre upp höger. Händer när datorn har gått i vilan en stund. Ska försöka fota. Vill veta vad det är pga kan vara anledning att min dator sölar.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-05-14 17:38

Ta en bild på hela skärmen så vi får se ordentligt. Beskär inte hårt som du brukar göra, men finns där nåt namn kan du ju maska bort det.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-05-20 07:55

Och hur går det med skärmbilderna här? Fuska inte igen och klipp bort något, svårt att hjälpa till då.

Ursprungligen av Mija:

Och hur går det med skärmbilderna här? Fuska inte igen och klipp bort något, svårt att hjälpa till då.

Det händer fortfarande men det går så fort att jag inte hinner var redo med kameran. Har startat om datorn 2 gånger men det kommer igen men ganska sällan.

Ursprungligen av calinou:

...inte hinner var redo med kameran...

Tips:
Video i stället för foto.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tips:
Video i stället för foto.

Nu har jag filmat dock mycket dålig kvalitet samt upp- och nedvänd. https://www.youtube.com/watch?v=XvHF6DUCmD8&f...

Senast redigerat 2018-05-22 11:51
1
Bevaka tråden