Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Började på Lost in Space (2018-) för någon dag sedan:

Genom 4 avsnitt av den. Halvokey! Vill ha den lite skitigare och inte lika barnvänlig!

Håller även på med Dead of Summer (2016):

Halvskum serie som fungerar okey. Lite åt skräckhållet! Får lite fredagen den 13:e vibbar av serien.

Ska på The 100 (2014-) S05 tänkte jag också. Kommer idag!

Personligen så gillade vi (jag och min fru) Lost in Space. Riktigt bra serie. Började med att se den på vår resa hem från Florida - perfekt användning av Netflixs offlineläge. Jag tycker att det är bra att den inte så skitig - allt behöver inte vara vardagsrealism - den är ändå så far-out - dessutom så handlar det om en familj så det är inte fel att den är barn/ungdomsvänlig.

Westworld säsong 2 börjar bra...

Håller på och laddar upp för Expanse säsong 3 och hoppas att den är lika bra som säsong 1&2

Första avsnittet av The 100 S05 gillade jag i alla fall. Hoppas hela säsong 5 blir bra!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-27 17:54

3% säsong 2 hade premiär på netflix idag, jag gillade första, hoppas de fortsätter bra.

Ursprungligen av Json_81:

3% säsong 2 hade premiär på netflix idag, jag gillade första, hoppas de fortsätter bra.

Vilken serie?

Ursprungligen av CekariYH:

Vilken serie?

3% antar jag.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

3% antar jag.

Ah, läste som om det var 3% av sesong två som hade kommit

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-28 09:00
Ursprungligen av CekariYH:

Ah, läste som om det var 3% av sesong två som hade kommit

Haha, nej den heter så

The Expanse S3 rules!

Har försökt se den tre gånger nu men hela tiden slocknat i dyningarna av min jetlag. Fjärde försöket går bra! Suverän SF serie!

Här är det helt ok att den är mer "smutsig" än Lost in Space - detta är riktigt spacedrama!

Ursprungligen av BlackSmp:

The Expanse S3 rules!

Har försökt se den tre gånger nu men hela tiden slocknat i dyningarna av min jetlag. Fjärde försöket går bra! Suverän SF serie!

Här är det helt ok att den är mer "smutsig" än Lost in Space - detta är riktigt spacedrama!

Expanse S3 verkar inte ha dykt upp på Netflix ännu

Tyckte ändå Lost in Space tog sig en bit in - den var lite för gullig o julkalendern-aktig för mig, men snygg och hyfsat spännande. Tusen mil bättre än filmen från 1996 med Matt le Blanc

Annat tips för Scifi-fans är Travelers, som går på Netflix. Senaste Fulkultur-avsnittet är helt vigt åt denna serie, med mig och @emilakered i studion.

https://fulkulturpodden.tumblr.com/post/17328...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Expanse S3 verkar inte ha dykt upp på Netflix ännu

Tyckte ändå Lost in Space tog sig en bit in - den var lite för gullig o julkalendern-aktig för mig, men snygg och hyfsat spännande. Tusen mil bättre än filmen från 1996 med Matt le Blanc

Nej, den går bara i USA just nu.

Lost in Space hade sina brister men som tidsfördriv var den helt ok. Ingenting som jag ser i ett svep men går att se.

Jag är i alla fall igenom Lost in Space (2018-). Var en okey serie. Lite för barnvänlig försmaken bara. Skulle ge den 3 av 5 i betyg! Jag är väldigt snål med betyg, och för att få högre måste det vara lite mera utöver det vanliga. Men ett mellan betyg ger jag den. Vilket är helt okey!

Gick på The Terror (2018-) nyss. 1 avsnitt in bara. Första avsnittet tyckte jag inte om. Mest för att jag har svårt för såna serier. Ska ge det några avsnitt till innan jag dömer dock.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Annat tips för Scifi-fans är Travelers, som går på Netflix. Senaste Fulkultur-avsnittet är helt vigt åt denna serie, med mig och @emilakered i studion.

https://fulkulturpodden.tumblr.com/post/17328...

Illa att inte ha den på 99! Eller har jag missat en nyhet?

Jag har gått till Netflixstilen på betyg. Ok eller inte ok. Det kommer man långt med

Terror är väldigt omskriven. Och upphaussad - dock inget för mig. Gav upp efter tre avsnitt

Fastnade på en serie som är svårbeskriven. Kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte men kan inte läggs ner den. Happy! (Netflix/scfi)

Sjuk, absurt, konstigt! Kan vara värt en chansning om du gillar annorlunda saker. Definitivt inte main-stream

Ursprungligen av SweSG:

Illa att inte ha den på 99! Eller har jag missat en nyhet?

Nej du har inte missat! Det var extremt få som lyssnade via webbplatsen, plus att vi försöker fokusera innehållet på 99. Så Fulkultur hittas nu i poddspelaren, och på fulkulturpodden.tumblr.com. Vi skriver om podden här när det passar ämnesmässigt!

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har gått till Netflixstilen på betyg. Ok eller inte ok. Det kommer man långt med

Terror är väldigt omskriven. Och upphaussad - dock inget för mig. Gav upp efter tre avsnitt

Fastnade på en serie som är svårbeskriven. Kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte men kan inte läggs ner den. Happy! (Netflix/scfi)

Sjuk, absurt, konstigt! Kan vara värt en chansning om du gillar annorlunda saker. Definitivt inte main-stream

Hehe, Netflixstilen passar inte mig. Har inte Netflix heller så gör inget. 1 till 5 var bättre som betyg i mitt tycke.

The Terror går i alla fall trögt. Ingen serie för mig!

Ursprungligen av SweSG:

Hehe, Netflixstilen passar inte mig. Har inte Netflix heller så gör inget. 1 till 5 var bättre som betyg i mitt tycke.

The Terror går i alla fall trögt. Ingen serie för mig!

Den var klart överreklamerad.

Min optimala skala är nog tregradig

Nej. Nollställd. Bra.


:| emoji som jag inte hittar...

  • Medlem
  • 2018-05-01 14:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Den var klart överreklamerad.

Min optimala skala är nog tregradig

Nej. Nollställd. Bra.


:| emoji som jag inte hittar...

? är det en iPhone grej ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-05-01 15:44

Såg igenom The Terror för ett tag sedan, i mitt tycke väldigt bra

IMDB - The Terror

The 100 – S05E02:

Bara jag som kollar på The 100 här inne?

Serien är inte så dum, och man fastnar snabbt!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-02 09:56
Ursprungligen av SweSG:

The 100 – S05E02:

https://i.imgur.com/fegtiWA.jpg

Bara jag som kollar på The 100 här inne?

Serien är inte så dum, och man fastnar snabbt!

Gått lite upp och ner, men jag gillar den.
Ska kolla det avsnittet ikväll.

Tänkte mig gå på alla avsnitt av Lost!

Får man hoppas det blir en blöt sommar. Annars hinner jag nog inte genom dom. Tror det är 118 avsnitt eller liknande på ca 44 min. Alla avsnitt ligger i Blu-ray så tar typ 1TB bara dom.

Serien håller idag också. I mitt tycke fanns det bättre serier förr. I alla fall som har fastnat en längre tid. Det nya kommer och går typ. Se och glöm bort!

  • Medlem
  • 2018-05-15 20:57
Senast redigerat 2018-05-15 21:18

Jag gick på The Rain (2018-):

Vet inte vad jag tyckte om den. Dansk! Trodde jag skulle gilla den. Blir nog tummen ner!

Star Trek Voyager

Ursprungligen av ettlångochjobbigtanvändarnamn:

Inte Discovery?

Ursprungligen av BlackSmp:

Inte Discovery?

nej. inte riktigt lika bra. tycker jag. snygg som attan och bitvis bra, men tunn story i längden.

Ursprungligen av ettlångochjobbigtanvändarnamn:

nej. inte riktigt lika bra. tycker jag. snygg som attan och bitvis bra, men tunn story i längden.

Aha. Jag trodde att du menade att serien var förnyad för en säsong till

Ursprungligen av BlackSmp:

Aha. Jag trodde att du menade att serien var förnyad för en säsong till

nej. jag såg endast 6 eller 7 avsnitt, sedan tröttnade jag. för mycket om klingon.
S02 verkar vara på gång i alla fall:
https://www.google.se/search?q=star+trek+discovery+season+2&oq=star+trek+discovery+s&aqs=chrome.2.69i57j69i60j0l4.9774j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Bevaka tråden