Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skapar man ett iCloud-konto när man inte har en epostadress?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-04-27 09:16

Jag har en släkting som inte har någon epostadress idag men som vill skapa ett iCloud-konto för att kunna använda min gamla iPhone 4. Frågan är: går det inte att skapa ett iCloud-konto med iCloud mejladress utan att personen redan har en annan epostadress (gmail, hotmail etc.)?

Jag har försökt att skapa ett konto åt henne på https://www.icloud.com men det verkar som om man måste ha en epostadress för att öht få skapa ett icloud-konto, vilket verkar lite bakvänt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-04-27 09:22

Du kan skapa konto i en iPhone, iPad eller MacDatamaskin utan att ha adress, alltså inte direkt på hemsidan. För att det inte ska gå att skapa en massa skräpkonto.

https://discussions.apple.com/thread/3485318?...

Citat:

Not sure how this works on OS X, but on a new IOS 5 device (touch, iphone), go to Settings->iCloud, and you can setup a new me.com address which becomes your Apple ID, no pre-existing email address required.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-04-27 09:34

Tack för snabbt svar! ? Ska testa via telefonen ikväll stället efter att den ha återstälts.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-04-28 10:42

Telefonen behöver nog sig ett nytt batteri då den tog en evighet att få igång. Jag testade istället att skapa ett nytt konto på hennes nyinköpta AppleTV och där gick det heller inte att skapa ett nytt konto utan att ha en e-postadress redan. Jag kan förstå att man inte ska kunna skapa nya icloudkonton via en webbläsare då Apple säkert inte vill att man skapar skräpkonton, men från en AppleTV borde det ju för tusan gå. Jag vet inte om det för att Apple tar för givet att deras kunder redan har en iOS enhet men här borde de ju tänka om när det gäller AppleTVn kan man tycka.

Jag kapar den här tråden lite.

Om jag vill skapa en icloud.com-adress direkt i webbläsaren hur gör jag det.
Dvs, jag vill ha en [email protected] som jag sedan kan använda som ett nytt Apple-ID.
Men jag vill INTE göra det i mobilen utan i Safari på Macen (för det är inte till mig)

Går det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-05 23:29
Ursprungligen av Chaosstar:

Jag kapar den här tråden lite.

Om jag vill skapa en icloud.com-adress direkt i webbläsaren hur gör jag det.
Dvs, jag vill ha en [email protected] som jag sedan kan använda som ett nytt Apple-ID.
Men jag vill INTE göra det i mobilen utan i Safari på Macen (för det är inte till mig)

Går det?

Nej, inte via webläsaren. Men du kan ändå fixa det via din mac genom att skapa ett nytt tomt användarkonto på din mac. Sedan öppnar du Systeminställningar > iCloud och Skapa nytt Apple-ID.

Klicka på "Få en gratis e-postadress från iCloud" så kan du skapa en ny @icloud-adress som blir användarnamn till Apple-ID och utan att personen behöver ha en tredjeparts epostadress sedan tidigare.

Och för att förtydliga, om man skapar ett Apple-ID via webben kan man ändå skapa en eller flera icloud-adresser, men det blir aldrig användarnamn till kontot.

Ursprungligen av IngoX:

Nej, inte via webläsaren. Men du kan ändå fixa det via din mac genom att skapa ett nytt tomt användarkonto på din mac.

Tack!

1
Bevaka tråden