Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att installera om en macbook pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Vet inte om det är mig, datorn eller ominstallations-förfarandet hos Apple, det är fel på. Tänkte så här på en fredagskväll att installera om min Macbook Pro, mid 2014, tror jag. Jag brukar alltid radera hdd, sedan göra en ny installation. Inga kopior av operativ, time machine eller så, utan en ren ominstallation.

Nu blir det en gammal mavericks, som inte går att uppdatera. Och dessutom på engelska? Inte för att det är problematiskt att installera det med engelska, men det brukar vara på svenska. Och High Sierra? Skumt ser det! Testa ett par, tre gånger nu!

Någon som hört nått om att det är fel? Någon som kanske testar samma sak ljust nu? Eller vet nått annat som kan vara fel?

Om du berättar hur du gör ominstallationen, så blir det lättare att kunna peka på eventuella fel i hanteringen.

Här beskrivs minst tre olika sätt som kan ge olika resultat (=olika versioner av macOS): https://support.apple.com/sv-se/HT204904

Och var är det på engelska? Under själva installationen? Eller blir det engelska som valt språk efter installationen?

Och på vilket sätt upplever du att Mavericks inte går att uppdatera? Det borde bara vara att hämta ett nyare system från App Store.

Senast redigerat 2018-04-13 22:24

Och här trodde man att man var tydligt, nästan övertydlig. Sorry!

Installerar alltid om genom att trycka CMD+R i uppstart, väl inne i skivverktyg (som redan där tidigare var på svenska, men nu engelska) så raderar jag först hårddisken och eventuella partioner och sedan väljer jag att installera OS.

Jag tror faktiskt att det var Apple som hade något fel, för i går kväll, så fick man ett felmeddelande att man skull avvakta lite. Problemet var bara att den sen sa att High Sierre var installerat vilket det inte var. Idag på morgonen, testade jag igen, fick installera El Capitain först och sedan gick det bra att installera senaste versionen. Och det gick även att ställa tillbaka det till svenska. Både operativ och tangenbordslayout.

Problem solved! Tackar

1
Bevaka tråden