Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS app för att skapa och redigera RTF, finns det?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-03-28 21:03

Krav att kunna öppna RTF dokument från Filer och spara (ersätta orginalfilen) på samma plats den öppnades ifrån, inte skapa en ny kopia.

Senast redigerat 2018-03-29 09:23
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-28 21:55

Vilka i App Store har du provat och varför höll dom inte måttet?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-03-28 22:19

Senaste provade är RTF Write. Den ser ut att fungera nu efter att jag har raderat både den och Filer och installerat på nytt, innan dess avslutade den sig utan några felmeddelande när jag valde att skicka filen till den.

Edit: nu slutade den fungera igen, avslutar utan felmeddelande när jag försöker skicka en fil till den. Det duger inte.

Ska enligt beskrivningen klara RTFD också, men lägger jag in bilder i texten så sparas dom inte.

https://itunes.apple.com/se/app/rtf-write/id8...

Har också provat TextEditor : Rich Text Editor, den finns ibland som alternativ i Filer att skicka till, men oftast inte.

https://itunes.apple.com/us/app/texteditor-ri...

Senast redigerat 2018-03-28 22:39
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-03-29 08:43

Så vilka har du använt @frazze som du tycker är himla bra?

Ursprungligen av Mija:

Krav att kunna öppna RTF dokument från Filer och spara (ersätta orginalfilen) på samma plats den öppnades ifrån, inte skapa en ny kopia.

Till Android finns det ett program som heter OfficeSuit from Mobisystems som löst problemet med att läsa/editera/skriva rtf-filer för mig i åratal. Det skall finnas till Ios också, men huruvida det klarar av att hantera ett filsystem enligt dina krav där törs jag inte uttala mig om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-03-29 20:32

Jag har tidigare undersökt detta noga. Och kunde då inte finna någon app som hanterade RTF-filer tillfredsställande. Det förefaller nästan som om det inte är följer med något stöd för att skriva RTF-filer i Apple:s utvecklarverktyg.

Idag har jag helt släppt det och använder Markdown istället. Plus att Apple:s Pages synkar bra via iCloud. Men om du vill har en elegant lösning med en app från tredje part, för plattformsoberoende via Dropbox, så kan det bli svårt att finna en sådan app.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-03-29 20:47

Det får nog bli så att jag går över till markdown. Men märkligt är det att inget finns till iOS, när Textredigeraren till MacOS är så bra och smidig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-03-29 20:55
Ursprungligen av Mija:

Det får nog bli så att jag går över till markdown. Men märkligt är det att inget finns till iOS, när Textredigeraren till MacOS är så bra och smidig.

Om du gör det så kan jag verkligen rekommendera Simplenote. Och det finns mängder med program som har stöd för SN. Ex. nvALT för OS X är riktigt bra. SN:s egna app för iOS funkar också bra.

1
Bevaka tråden