Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi konverserar med Google Home Max

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99-redaktionen har lagt vantarna på en Google Home Max. Den pluggas så klart in i testlabbet och får både spela musik och svara på frågor.

Läs hela artikeln här

Ser fram emot en duell mellan denna och homepod, beträffande ljudkvalitet.
Som röstassistent så lär den ju sopa mattan med homepod.

Ursprungligen av Raxxor:

Ser fram emot en duell mellan denna och homepod, beträffande ljudkvalitet.
Som röstassistent så lär den ju sopa mattan med homepod.

Ja det vore riktigt kul.

Ursprungligen av Raxxor:

Ser fram emot en duell mellan denna och homepod, beträffande ljudkvalitet.
Som röstassistent så lär den ju sopa mattan med homepod.

Jobbar på det! Ska ut på lite ärenden i helgen.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-03-23 08:15

Ser också fram emot en duel.

Jag köpte nyligen den lilla Google Mini. Det vore intressant att veta om Max:en är bättre på att höra vad man säger. Det känns som om Minin har svårt att höra mig och ibland får man nästan skrika åt den från bara 4-5 meters avstånd för att den ska lyssna. Jag antar att Max:en har bättre mikrofoner än vad Minin har.

Ursprungligen av Jedih:

Ser också fram emot en duel.

Jag köpte nyligen den lilla Google Mini. Det vore intressant att veta om Max:en är bättre på att höra vad man säger. Det känns som om Minin har svårt att höra mig och ibland får man nästan skrika åt den från bara 4-5 meters avstånd för att den ska lyssna. Jag antar att Max:en har bättre mikrofoner än vad Minin har.

Kan vi nog hinna testa, har en Mini här också.

I helgen blir det trekamp!

Hoppas att min utlånade Homepod spelar skiten ur dom andra då!?

Ursprungligen av westerlu77:

Hoppas att min utlånade Homepod spelar skiten ur dom andra då!?

Upp till bevis Apple.

  • Medlem
  • 2018-03-23 16:57
Ursprungligen av westerlu77:

Hoppas att min utlånade Homepod spelar skiten ur dom andra då!?

Per kubik cm är nog svaret ja ?

Vore intressant att få veta om strömsladden är av någon standardtyp..? Är sugen på att köpa en amerikansk men skulle då helst vilja slippa adapter och istället byta ut sladden...

Ursprungligen av p_ilis:

Vore intressant att få veta om strömsladden är av någon standardtyp..? Är sugen på att köpa en amerikansk men skulle då helst vilja slippa adapter och istället byta ut sladden...

På Google Home Max? Ska fota den åt dig strax, men tycker det ser ut att vara något du kan byta ut ja. Den sitter inte fast så där som sladden i Homepod heller (tack för det Google!)

Nu är vi på väg in för att filma trekampen mellan Homepod, Google Max och Sonos:1. Spännande!

Vi har några testlåtar uppradade, men vilken låt tycker NI är en bra jämförelse?

Ursprungligen av westerlu77:

Hoppas att min utlånade Homepod spelar skiten ur dom andra då!?

Har lite ståpäls nu, du får säga till om du vill sälja den ?

Ursprungligen av Ida Blix:

På Google Home Max? Ska fota den åt dig strax, men tycker det ser ut att vara något du kan byta ut ja. Den sitter inte fast så där som sladden i Homepod heller (tack för det Google!)

Exakt - hur själva pluggen/hålet ser ut som går in i högtalaren. Väntar med spänning!

  • Medlem
  • 2018-03-24 11:30
Ursprungligen av jakobnilsson:

Nu är vi på väg in för att filma trekampen mellan Homepod, Google Max och Sonos:1. Spännande!

Vi har några testlåtar uppradade, men vilken låt tycker NI är en bra jämförelse?

bohemian rhapsody queen

Ursprungligen av p_ilis:

Exakt - hur själva pluggen/hålet ser ut som går in i högtalaren. Väntar med spänning!

Tackar! Ser ut som att det är en helt vanlig apparatsladd (som till AppleTV t.ex), kan det stämma?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-03-26 09:12
Ursprungligen av Ida Blix:

Kan vi nog hinna testa, har en Mini här också.

Tack Ida! ?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-03-26 09:18
Ursprungligen av jakobnilsson:

Nu är vi på väg in för att filma trekampen mellan Homepod, Google Max och Sonos:1. Spännande!

Vi har några testlåtar uppradade, men vilken låt tycker NI är en bra jämförelse?

Thunderstruck - AC/DC

Ursprungligen av Jedih:

Thunderstruck - AC/DC

Homepod är tyvärr återlämnad nu, men vår provsmakning kommer snart redovisas!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-03-26 12:42
Ursprungligen av jakobnilsson:

Homepod är tyvärr återlämnad nu, men vår provsmakning kommer snart redovisas!

Ser fram emot testet Jakob! ?

Ursprungligen av p_ilis:

Tackar! Ser ut som att det är en helt vanlig apparatsladd (som till AppleTV t.ex), kan det stämma?

Mm tycker jag också att det ser ut som.

1
Bevaka tråden