Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alias av hårddisk hittad i applista.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om ni tar en titt på den bifogade bilden visar den ett alias av min masterdisk. Skapad kvart över tre på natten, jag har inget minne av att jag har skapat den, eller ens någonsin skapat ett alias. Vet knappt vad det är till för, men när man hittar nått sånt i sin applista så börjar man ju fundera.
Nån som vet hur, eller varför?

Här är några andra grejer också!
Jag har försökt uppdatera FlashPlayer från inställningarna (bifogad bild), men båda länkarna leder till, vad jag såg iallafall, till i stort sätt samma download. När jag ska installera kommer jag till strax över 50%, sen säger den att det uppstått problem.
Om jag i inställningarna väljer "Allow Adobe to install updates (recommended)" så fryser det i några sekunder och sen hoppar den tillbaka till där den var innan, "Never check for updates (not recommended).

Sen är jag lite skeptisk emot Flash Player install manager (bifogad bild), tror ni det är någonting lurigt? Den verkar ju helt klart inte klara av sitt jobb ändå.

Skall man vara orolig när man ser massa filer med samma slut på namnet, och slutet är ".remoteservice"? (bifogad bild) Vet ni vad dom filerna gör och kommer ifrån? Jag har ingen aning om varför jag behöver remote service, men det låter skrämmande likt remote control.

Sen har min mac frusit med hela skärmen och visat felmeddelandetexter på olika språk på en svart/grå skärm typ 3-5 sec innan den restartar. Flera gånger har det hänt, bara idag och igår. Och jag kan inte minnas mig den texten dyka upp någon gång tidigare.
Sorry om jag glider off topic, men jag har en tydlig röd tråd här känner jag.
Och ett jättetack om någon vet nått smart och delar!

Remoteservice-filerna verkar vara besläktade med ett Symantec-program så det kanske hjälper att få väck alla spår av de programmen. De har en avinstallerare som tar bort alla deras program/filer: https://support.symantec.com/en_US/article.te...
Jag vet inte om det tar bort alla remoteservice-filer.

Ursprungligen av suddgummi:

Remoteservice-filerna verkar vara besläktade med ett Symantec-program så det kanske hjälper att få väck alla spår av de programmen. De har en avinstallerare som tar bort alla deras program/filer: https://support.symantec.com/en_US/article.te...
Jag vet inte om det tar bort alla remoteservice-filer.

Jag har kört den ett bra tag nu, säkert över en timme. Den står bara och byter titel några gånger i sekunden (bifogad fil).
Och allt den har uppgett än så länge är "No such file or directory" .
Jag tar några fler utdrag.

" There are no Symantec crontab entries to delete from the current boot volume.
There are no Symantec Scheduler launchd plists to delete from the current boot
volume. "

" ERROR: Could not remove Symantec login items from:
/Users/[MyName]/Library/Preferences/loginwindow.plist "

" /Users/[MyName]/Desktop/RemoveSymantecMacFiles/RemoveSymantecMacFiles.command: line 1549: [: =: unary operator expected "

Så jag får nog fimpa ner det alternativet..
Men tack för tipset, hade det funkat hade det varit awesome!

Ville bara visa detta också (bifogade filer). Jag såg över mina appar i system report under About this mac.
Där påstås det att jag har ca 300 appar, många av dem som jag aldrig sett eller hört om innan. Och om jag kollar på apps i Finder visar den ca. 80 appar.
Har tänkt tanken att det kanske kan vara en massa systemstöd och hjälpprogram som man inte normalt ser eller har tillgång till? Men väldigt knepiga namn på mycket av dom och mycket dubbletter.

Allvarligt, om en mac håller på såhär så måste det väl vara nått fel?

1
Bevaka tråden