Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma kalender i 2 enheter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis börjat använda min kalender i min iPhone7. Ska inte denna också dyka upp i
min iPad Pro med samma Apple Id med automatik? Eller måste jag göra någon inställning?
Jag har skickat en delningsinbjudan och på den står det väntar och inget dyker upp i iPaden.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-03-04 17:47

Jo, det ska det göra, men när du skapar något i kalendern får du välja vilken det gäller, t ex Google eller exchange om du synkar med något sådant i telefonen.

Ursprungligen av Json_81:

Jo, det ska det göra, men när du skapar något i kalendern får du välja vilken det gäller, t ex Google eller exchange om du synkar med något sådant i telefonen.

Jag har delat kalendern med en bekant och det fungerar men jag får inte upp den i iPaden med samma Apple Id.
När jag begärt att dela den med mig själv står det bara väntar och delningsindbjudan kommer inte upp i iPaden.
Det enda jag synkar med är iCloud med säkerhetskoipan. Jag provade att lägga till något i kalendern men det händer
inte mer för det.

Jag hittade felet, kalendern var inte påslagen i iPaden under appar som använder iCloud.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag hittade felet, kalendern var inte påslagen i iPaden under appar som använder iCloud.

Misstänkte något sådant

1
Bevaka tråden