Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi samtal på gång för telia

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-11-20 15:19

Det borde ju vara tvärtom tycker jag, att WiFi har prio 1 och att det går över till mobilnätet när WiFi saknas.

Edit: Det funkar nog inte.... Sätter jag den i Flygplansläge och har WiFi aktiverat får jag meddelande om att slå på WiFi, trots att jag är inloggad på min AP.
Slår jag av ikonen för mobilnät (masten med bågar) så funkar det att ringa, men då står det fortfarande "halebop" i displayen, så det är nog inte avslaget då.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-20 15:38
Ursprungligen av kenjon:

Det borde ju vara tvärtom tycker jag, att WiFi har prio 1 och att det går över till mobilnätet när WiFi saknas.

Edit: Det funkar nog inte.... Sätter jag den i Flygplansläge och har WiFi aktiverat får jag meddelande om att slå på WiFi, trots att jag är inloggad på min AP.
Slår jag av ikonen för mobilnät (masten med bågar) så funkar det att ringa, men då står det fortfarande "halebop" i displayen, så det är nog inte avslaget då.

Har du kollat med Halebop? Hos mig behövde de göra en aktivering trots att Wifi-samtal var aktiverat i Inställningar.

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-11-20 17:52

Jag har precis chattat med deras support nu, så nu är det aktiverat hos mej med. Gick fort och smidigt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-21 10:18

Man skulle faktiskt kunna ha mobilen i flight mode jämnt när man är inomhus och har wifi, så sparar man batteri ?

Ursprungligen av macki81:

Man skulle faktiskt kunna ha mobilen i flight mode jämnt när man är inomhus och har wifi, så sparar man batteri ?

Kanske möjligt men jag tycker att det är en aning omständigt eftersom det är inte är mobilnätet som drar ner batteritiden på din telefon

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-11-23 11:04

Nja, det kan det vara. Har man dålig täckning och den hela tiden letar efter nya baser så kan det dra en del.

Ursprungligen av kenjon:

Nja, det kan det vara. Har man dålig täckning och den hela tiden letar efter nya baser så kan det dra en del.

Iofs, men det var inte skrivet på det sättet. Generellt sett så tror jag att gemene man har lite att tjäna på att slå över till flight mode när man kommer hem.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-12-12 10:23

Plötsligt ibland händer ingenting eller går väldigt trögt när man ska slå ett nummer på displayen. Har märkt att det ibland står telia wifi samtal där uppe. Kan det ha med det att göra?

Ursprungligen av calinou:

Plötsligt ibland händer ingenting eller går väldigt trögt när man ska slå ett nummer på displayen. Har märkt att det ibland står telia wifi samtal där uppe. Kan det ha med det att göra?

Osannolikt att det beror på wi-fi samtal

Ursprungligen av BlackSmp:

Osannolikt att det beror på wi-fi samtal

Tack för svaret! Men varför står det olika där uppe? ibland wifi samtal och ibland bara telia.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-13 19:23
Ursprungligen av calinou:

Tack för svaret! Men varför står det olika där uppe? ibland wifi samtal och ibland bara telia.

Läs länken i första inlägget i denna tråd.

Ursprungligen av IngoX:

Läs länken i första inlägget i denna tråd.

Jag menar att även om man är på samma ställe - i detta fall hemma. där täckningen är bra och jämn.

Ursprungligen av calinou:

Jag menar att även om man är på samma ställe - i detta fall hemma. där täckningen är bra och jämn.

Står det inte ”Telia Wi-Fi samtal” utan bara Telia så är det troligtvis pga att du inte ringer ett wifi-samtal. Och varför det inte alltid sker när du är ansluten till wifi kan du kolla med Telia.

Bevaka tråden