Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad finns det för bra/kul spel till Apple TV?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har ni några bra tips på spel till apple tv?

Har några spel installerade som jag gillar:
* Hänga Gubben (Svenska)
* Flappy Bird
* Moped Car

De är typ de spel jag hittat som jag tycker e kul.
Tycker det är svårt att hitta bra spel till tvOS. Har ni några tips som ni tror jag eller andra kan gilla?

Jag spelar inte så mycket spel på min ATV. Men något spel som jag tycker är värt att kolla upp är Oceanhorn! Ett Zelda liknande spel som faktiskt är bra.

https://itunes.apple.com/se/app/oceanhorn/id7...

En 100-peng är det värt. Ca 10 timmar lång och tål att spela mera.

Tänkte först starta en ny tråd kring spel på Apple TV men så hittade jag den här så jag hoppas vi kan få lite fart på detta.

Varför har inte Apple TV blivit den spel-maskin den skulle kunna vara?
Har sett många spel till iPad och iPhone som enligt mig skulle passa perfekt på TV men de dyker ju aldrig upp, t.ex. SuperMario eller Need for Speed. Varför vill inte utvecklarna satsa mer på spel till tvOS? Rätta mig om jag har fel men från början var det väl krav på att ALLA spel skulle gå att spela med fjärrkontrollen men jag har för mig att man lättat på reglerna och tillåter spel som kräver en handkontroll. Dessutom tror jag att man har ökat på minnes-storleken som ett spel får ha.

Vilka är era Topp-3-Spel till er Apple TV, alltså de som ni spelar mest? För mig blir det:

  1. Hot Wheels: Race Off

  2. Real Racing 3

  3. Crossy Road

Inside är ett av de bästa spelen jag har testat på ATV. Inte testat Oceanhorn, men det ska tydligen vara bra.

Jag är också sugen på att kolla upp lite spel på ATV:n(4K) och är dessutom sugen på att köpa mig en Steelseries-kontroll.

Så, någon som spelar med t ex en nimbus?
Vilka spel är värda att testa?

Lista (kopiera och fyll på):
Oceanhorn
Hot Wheels: Race Off
Real Racing 3
Crossy Road

Ursprungligen av pjnorman:

Jag är också sugen på att kolla upp lite spel på ATV:n(4K) och är dessutom sugen på att köpa mig en Steelseries-kontroll.

Så, någon som spelar med t ex en nimbus?
Vilka spel är värda att testa?

Lista (kopiera och fyll på):
Oceanhorn
Hot Wheels: Race Off
Real Racing 3
Crossy Road

Jag har två stycken Nimbus och de fungerar perfekt. Oceanhorn köpte jag sen mitt senaste inlägg och kan starkt rekommendera!

Nu har jag en nimbus. Testat lite spel av gratis-natur, men skall till helgen testa Oceanhorn - ser jäkligt trevlig ut.

Battle Supremacy: Evolution är rätt kul och funkar bra med en Steelseries Nimbus. Online, så man spelar mot ett gäng andra eller en singelkampanj om man så vill.

Ursprungligen av CekariYH:

Battle Supremacy: Evolution är rätt kul och funkar bra med en Steelseries Nimbus. Online, så man spelar mot ett gäng andra eller en singelkampanj om man så vill.

Bra där! Listan växer.

Lista (kopiera och fyll på):
Oceanhorn
Hot Wheels: Race Off
Real Racing 3
Crossy Road
Battle Supremacy: Evolution

Någon som har koll på skräckspel till ATVn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-06 14:01

Saknad av vettig kontroll till Apple TV är nog en stor anledning att få bra spel kommer till plattformen. Remoten är inget man kan spela på (knappt styra enheten för visning av media ).

Det finns många bra handkontroller från tredjepart men så länge dessa inte är standard blir det svårt. Jag skulle tro hårdvaran lätt kan hosta ur sig snarlika eller bättre spel än en Nintendo Switch.

Ursprungligen av Erik.dv:

Saknad av vettig kontroll till Apple TV är nog en stor anledning att få bra spel kommer till plattformen. Remoten är inget man kan spela på (knappt styra enheten för visning av media ).

Det finns många bra handkontroller från tredjepart men så länge dessa inte är standard blir det svårt. Jag skulle tro hårdvaran lätt kan hosta ur sig snarlika eller bättre spel än en Nintendo Switch.

Jag satt med fjärren 10-15 timmar när jag gick genom Oceanhorn. Riktigt jobbigt ibörjan. Jag har svårt för den i vanliga fall. För mig är den för tunn.

Men går om spelet är bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-06 14:09
Ursprungligen av SweSG:

Jag satt med fjärren 10-15 timmar när jag gick genom Oceanhorn. Riktigt jobbigt ibörjan. Jag har svårt för den i vanliga fall. För mig är den för tunn.

Men går om spelet är bra.

Jo fast det är liksom inte bra. Det är "fungerande men irriterande". Så ska inte en enhet vara.

Jag tror också tvOS / iOS är svåra plattformar att satsa på vad gäller spel. Många förväntar sig gratis.

Själv spelar jag Oceanhorn och tycker det är mysigt. Så klart, väldigt "straight forward" men bra tidsfördriv är det.

1
Bevaka tråden