Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #215: Ida är återuppstånden

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida är efter flera veckor äntligen tillbaka. Tillsammans med Amanda och Andreas pratas det CES 2018, Iphone X, säkerhet på nätet, eventuell ny Macbook Air och Google I/O i maj.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-01-27 15:32

Tack för avsnitt och bra att du är på benen igen Ida, enligt mig finns det inget värre när man är sjuk att inte vara hemma. Även trevligt med er i örat när jag var ute på stan idag och shoppade vilket händer ytterst sällan
?

Om iPhone X har nått upp till förväntningarna hos Apple är det ju precis som ni pratar om bara de själva som vet, snart presenteras väl Q1.

Chromecast är en fantastisk manick och Chromecast Audio med multiroom funktion är kanon.

Detta är sant
En jag känner pratade med en kund som var kraftigt förkyld. Gav ett tips ta en vitlök på ett knäckebröd så blir du bättre. 2 veckor senare prata de igen. Han frågade kunden hur han mådde, bättre nu men blev helt dålig i magen av ditt tips. Han kontrade du tog väl och hackade klyftan. Kunden svarade - klyftan?
Med en HEL vitlök i magen så tänker man nog inte på förskylningen ?

Ursprungligen av PaO:

Tack för avsnitt och bra att du är på benen igen Ida, enligt mig finns det inget värre när man är sjuk att inte vara hemma. Även trevligt med er i örat när jag var ute på stan idag och shoppade vilket händer ytterst sällan
?

Om iPhone X har nått upp till förväntningarna hos Apple är det ju precis som ni pratar om bara de själva som vet, snart presenteras väl Q1.

Chromecast är en fantastisk manick och Chromecast Audio med multiroom funktion är kanon.

Detta är sant
En jag känner pratade med en kund som var kraftigt förkyld. Gav ett tips ta en vitlök på ett knäckebröd så blir du bättre. 2 veckor senare prata de igen. Han frågade kunden hur han mådde, bättre nu men blev helt dålig i magen av ditt tips. Han kontrade du tog väl och hackade klyftan. Kunden svarade - klyftan?
Med en HEL vitlök i magen så tänker man nog inte på förskylningen ?

? Det där tipset har jag också fått nån gång, men en hel vitlök! Wow, måste ha varit svårt att få i sig! Tänker det antingen blev ett tjockt lager, eller så tog personen en stoooor macka.

Bra avsnitt av podden och roligt att Ida är tillbaka! ?

Ursprungligen av PaO:

Tack för avsnitt och bra att du är på benen igen Ida, enligt mig finns det inget värre när man är sjuk att inte vara hemma. Även trevligt med er i örat när jag var ute på stan idag och shoppade vilket händer ytterst sällan
?

Om iPhone X har nått upp till förväntningarna hos Apple är det ju precis som ni pratar om bara de själva som vet, snart presenteras väl Q1.

Chromecast är en fantastisk manick och Chromecast Audio med multiroom funktion är kanon.

Detta är sant
En jag känner pratade med en kund som var kraftigt förkyld. Gav ett tips ta en vitlök på ett knäckebröd så blir du bättre. 2 veckor senare prata de igen. Han frågade kunden hur han mådde, bättre nu men blev helt dålig i magen av ditt tips. Han kontrade du tog väl och hackade klyftan. Kunden svarade - klyftan?
Med en HEL vitlök i magen så tänker man nog inte på förskylningen ?

Haha, åh herregud, jag hade verkligen dött av en hel vitlök ????

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-28 07:38

Välkommen tillbaks Ida!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2018-01-28 12:44

Att ha allergier är lite som att ha ett boostat immunförsvar. Få av oss som är allergiker gläds år vår "boost" utan tar aktivt läkemedel som trycker ned immunförsvaret. Min poäng är att ett boostat immunförsvar (som inte skett via immunisering) i princip innebär att gå omkring med svullna slemhinnor, kli i halsen, nysningar osv.

Det bästa sättet att slippa influensan, förutom att isolera sig är nog att ta vaccinet som kommer varje år

Hoppas ingen tar illa upp över denna lilla inpass

Kul pod och skönt att alla mår bra igen!

Ursprungligen av andas:

Att ha allergier är lite som att ha ett boostat immunförsvar. Få av oss som är allergiker gläds år vår "boost" utan tar aktivt läkemedel som trycker ned immunförsvaret. Min poäng är att ett boostat immunförsvar (som inte skett via immunisering) i princip innebär att gå omkring med svullna slemhinnor, kli i halsen, nysningar osv.

Det bästa sättet att slippa influensan, förutom att isolera sig är nog att ta vaccinet som kommer varje år

Hoppas ingen tar illa upp över denna lilla inpass

Kul pod och skönt att alla mår bra igen!

Nästa år måste alla som ska till CES ta vaccinet innan de åker!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-28 15:00
Ursprungligen av andas:

Att ha allergier är lite som att ha ett boostat immunförsvar. Få av oss som är allergiker gläds år vår "boost" utan tar aktivt läkemedel som trycker ned immunförsvaret. Min poäng är att ett boostat immunförsvar (som inte skett via immunisering) i princip innebär att gå omkring med svullna slemhinnor, kli i halsen, nysningar osv.

Det bästa sättet att slippa influensan, förutom att isolera sig är nog att ta vaccinet som kommer varje år

Hoppas ingen tar illa upp över denna lilla inpass

Kul pod och skönt att alla mår bra igen!

Det skulle jag kalla en bra inpass och som Amanda skriver får vi nog ta till vara på det rådet inför alla stora mässor under året

Känns skönt när ordningen är återställd! Jag hoppas att det blir en ny meet-and-greet snart med 99-gänget =).

1
Bevaka tråden