Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Högtalare! väldigt nöjd!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-01-17 13:40

Ser riktigt fult ut med den svarta kabeln som hänger som en kråka. Du kunde väl åtminstone dragit den i en kabellist eller nåt.

Ursprungligen av calinou:

Högtalare! väldigt nöjd!

Vad är det för högtalare?

Kabeldragningen får du fixa.

Ursprungligen av Mija:

Ser riktigt fult ut med den svarta kabeln som hänger som en kråka. Du kunde väl åtminstone dragit den i en kabellist eller nåt.

Håller med att det kunde ha varit en vit kabel med i paketet. Placeringen är tillfällig. Ska i alla fall gömma högtalaren någonstans.

Ursprungligen av Anderlind:

Vad är det för högtalare?

Kabeldragningen får du fixa.

Visste väl att det skulle komma kommentarer med invändningar över den svarta kabeln Det är en Harman Kardon Onyx Studio 4

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-19 09:52
Ursprungligen av calinou:

Visste väl att det skulle komma kommentarer med invändningar över den svarta kabeln Det är en Harman Kardon Onyx Studio 4

Jag tyckte inte det var något konstigt med kabel då jag utgick ifrån att det bara var tillfälligt för du precis hade fått högtalaren på plats och tog en bild. Nu verkar det som att du var seriös, att du inte tycker det var något konstigt med kabeln...

Nej nej, den kabeln måste du ta bort. Omedelbart

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2018-01-19 15:01
  • Medlem
  • 2018-01-19 19:44

Var ju väntat ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-01-19 19:45

Tungt. Finns ändå en del prylar som knappt går att hitta på denna sidan jordklotet men som kostar kaffepengar i Kina.

Jag har återuppstått från det döda! Men prylar har det blivit iaf

Tar några prylar av dom senaste köpen.

En HPE MicroServer Gen10 som lättare NAS. Har en SSD + 3 st 4TB-diskar i. AMD Opteron X3216. 8GB RAM. Rullar OpenMediaVault.

https://www.dustinhome.se/product/5011038832/...

En Dellskärm. Dell UltraSharp U2417H Infinity. Har 3 st skärmar. Dock 2 äldre Dellskärmar. Ser okey ut. Samma stil på dom.

https://www.dustinhome.se/product/5010958481/...

2 st av dom här SSD:

OS-diskar!

En SSD av denna:

+2 nya mobiler. Har dock inte tagit några bilder på dom ännu.

Android så vågar inte lägga upp dom här Ganska billiga mobiler. Duger till mig.

+ smågrejer på det. Man lever bara 1 gång!

@SweSG, bra att du tog ditt förnuft tillfånga, välkommen tillbaka.

Klart vi vill se vad för mobiler du köpt också.

WD Green SSD hade jag missat att det fanns. Extra prisvärda?

Ursprungligen av keptang:

@SweSG, bra att du tog ditt förnuft tillfånga, välkommen tillbaka.

Klart vi vill se vad för mobiler du köpt också.

WD Green SSD hade jag missat att det fanns. Extra prisvärda?

Tackar!

Nja, behövde bara några mindre till OS.

Senaste inköpen var en Xiaomi Mi6 Ceramic 6GB/128GB samt ett par kvalitetskablar från Anker för att ersätta självförmultnande Apple lightning-kablar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-02-05 20:40
Ursprungligen av SweSG:

Jag har återuppstått från det döda! Men prylar har det blivit iaf

Välkommen åter. U2417H är en fin sak. Vunnit på lotto?
Den interna USB-kontakten i servern, har den en specifik funktion?

Ursprungligen av reboot81:

Välkommen åter. U2417H är en fin sak. Vunnit på lotto?
Den interna USB-kontakten i servern, har den en specifik funktion?

Tackar!

Japp, gillar skärmen. Okey för priset. Nja, ett stort hål i plånboken blev det bara :/

USBn är om man vill köra OS via USB.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-06 14:13

Trevligt med bilder men blir förvånad över hur mycket pengar vissa har

Ursprungligen av Innis:

Trevligt med bilder men blir förvånad över hur mycket pengar vissa har

Grejen är att vi inte får några slantar kvar efter.

Men vatten är också mat

En rökare bolmar väl lätt upp en NAS, en hyfsad bildskärm och några SSD-diskar på ett år? Och året därpå en 15" MBP. Och året därpå...

Allting är relativt. Typ.

Philips Hue Go och tillhörande bridge. Nu börjar mitt smarta hem ta form.

Fick bli lite smått idag bara:

Bild på grejerna:

Dom där metall-prylarna är till SSDs i en HPE-server. 3.5" till 2.5". Tangentbordet är okey för några 100-lappar. Har ett vitt också:

Måste ha ett efter humör. Svart när jag är elak, och vitt när jag är snäll! Oftast är jag snäll dock.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-13 17:27
Ursprungligen av SweSG:

Tangentbordet är okey för några 100-lappar. Har ett vitt också:

Är det vita också K400?
Funkar touchpaden bra?

Ursprungligen av Json_81:

Är det vita också K400?
Funkar touchpaden bra?

Det vita är ett K400r. Det svarta är ett K400+. Touchpaden är sådär. Inget man vill sitta med längre tid.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-14 06:58
Ursprungligen av SweSG:

Det vita är ett K400r. Det svarta är ett K400+. Touchpaden är sådär. Inget man vill sitta med längre tid.

K400r verkar svårt att få tag på, däremot finns vitt K400+ lättillgängligt.
Vad är skillnaden?

Ursprungligen av Json_81:

K400r verkar svårt att få tag på, däremot finns vitt K400+ lättillgängligt.
Vad är skillnaden?

Nyare! Snäppet skönare att skriva med också. Småfixar här och där.

En Odroid-C2 med eMMC och strömsladd. Beställde igår eftermiddag, leverans idag innan 10. Fantastiskt snabbt.
Nu ska denna in i en RPi låda och laddas med senaste tillgängliga Android med Kodi (och Amazon Prime Video senare), så får vi se om den kan ersätta vår Amazon TV stick i vardagsrummet. Jag vill ju rippa till x265 i hög bitrate!

Ursprungligen av suddgummi:

En Odroid-C2 med eMMC och strömsladd. Beställde igår eftermiddag, leverans idag innan 10. Fantastiskt snabbt.
Nu ska denna in i en RPi låda och laddas med senaste tillgängliga Android med Kodi (och Amazon Prime Video senare), så får vi se om den kan ersätta vår Amazon TV stick i vardagsrummet. Jag vill ju rippa till x265 i hög bitrate!

Skulle vara trevligt om du skrev några ord om den där när du testat den. Lite nyfiken på den också.

Ursprungligen av SweSG:

Skulle vara trevligt om du skrev några ord om den där när du testat den. Lite nyfiken på den också.

Jag har provat lite lätt nu. Några testfiler från Jellyfish och Big Buck Bunny och öppningsscenen i en av Planet Earth (med fåglar).
Den har klarat allt utan problem så länge. 120Mbit 4k 10-bits HEVC är ingen fara alls. h.264 1080p runt 80Mbit = inga problem. HDMI-CEC fungerar bra också. De x.265 som inte är 10-bit fungerar sämre. Inte streamat ännu.
Jag är imponerad.

Enda nackdelen är att man behöver hitta ett stabilt spänningsaggregat som ger minst 5V@2A och inte svänger hej vilt. De officiella RPi nätaggen jag har är skräp (vilket ju visar sig med en RPi3a, blixt på skärmen mest jämt). Det gör att Odroiden får en brown out och startar om sig.
Visserligen bootar den ju snabbt iom eMMC, men det är ju inte så kul.
En powerpack som ger [email protected] (har sett 5.2@2A som max från Odroiden) är bäst hittills, men även Ipadladdaren funkar. Funderar på om jag inte skulle knåpa ihop en egen DC-DC omvandlare eftersom jag har ett gäng nätdelar som klarar 12V@3A.

Ursprungligen av suddgummi:

Jag har provat lite lätt nu. Några testfiler från Jellyfish och Big Buck Bunny och öppningsscenen i en av Planet Earth (med fåglar).
Den har klarat allt utan problem så länge. 120Mbit 4k 10-bits HEVC är ingen fara alls. h.264 1080p runt 80Mbit = inga problem. HDMI-CEC fungerar bra också. De x.265 som inte är 10-bit fungerar sämre. Inte streamat ännu.
Jag är imponerad.

Enda nackdelen är att man behöver hitta ett stabilt spänningsaggregat som ger minst 5V@2A och inte svänger hej vilt. De officiella RPi nätaggen jag har är skräp (vilket ju visar sig med en RPi3a, blixt på skärmen mest jämt). Det gör att Odroiden får en brown out och startar om sig.
Visserligen bootar den ju snabbt iom eMMC, men det är ju inte så kul.
En powerpack som ger [email protected] (har sett 5.2@2A som max från Odroiden) är bäst hittills, men även Ipadladdaren funkar. Funderar på om jag inte skulle knåpa ihop en egen DC-DC omvandlare eftersom jag har ett gäng nätdelar som klarar 12V@3A.

Fint av dig att skriva några ord om den <3

Kanske blir ett köp här också

Amazfit Bip, perfekt ersättare till Mi Band 2 (och Pebble).

Bevaka tråden