Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intressanta konceptbilder på Watch OS 5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inför årets förmodade uppdateringar av Apple Watch har kreativa kreatörer skapat konceptbilder för vad de hoppas ska introduceras med Watch OS 5.

Läs hela artikeln här

Ser fint ut. Hade varit trevligt att kunna göra lite personliga urtavlor!

Registrera sömn automatiskt hade klockan gärna fått göra. Trodde faktiskt den gjorde det med tanke på sömnanalys-delen i hälsoappen. Men det gjorde den ju tyvärr inte.

Ursprungligen av Sledde:

Registrera sömn automatiskt hade klockan gärna fått göra. Trodde faktiskt den gjorde det med tanke på sömnanalys-delen i hälsoappen. Men det gjorde den ju tyvärr inte.

Finns appar som gör det (autosleep är nog den bästa). Hälsoappen visar bara vad som registrerats, den gör registrerar (så vitt som jag vet) ingenting själv så det finns gott om datapunkter som kräver externa "insamlare".

Det är inte omöjligt att Apple inkluderar sömnspårning i kommande releaser - eller så gör de inte det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-18 10:32
Ursprungligen av _empty:

Ser fint ut. Hade varit trevligt att kunna göra lite personliga urtavlor!

Precis!
Jag har i ett år väntat på att det ska komma en "analog" urtavla där man kan välja bort sekundvisaren.
Har en "vanlig" analog klocka utan sekundvisare och med 24h urtavla, det hade varit gott med en sådan urtavla.

Ursprungligen av BlackSmp:

Finns appar som gör det (autosleep är nog den bästa). Hälsoappen visar bara vad som registrerats, den gör registrerar (så vitt som jag vet) ingenting själv så det finns gott om datapunkter som kräver externa "insamlare".

Det är inte omöjligt att Apple inkluderar sömnspårning i kommande releaser - eller så gör de inte det

Jo jag satt och kollade lite på olika appar men kom fram till att det inte va så viktigt att jag ville låta ”okända” (för mig) företag, spåra och spara den typen av data. Tycker det räcker med att Apple har en massa data om mig.

Nu har du nog blandat ihop Google och Apple...

Samt hur dessa appar fungerar

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu har du nog blandat ihop Google och Apple...

Samt hur dessa appar fungerar

Såg ju bra ut om all data stannar på telefonen. Trodde att appen skickade datan till någon 3:e part för bearbetning eller annat. Apple känner jag att det är ok om de har datan. De är redan så integrerade i vad jag gör på telefonen/klockan. Men ju färre som har den datan desto bättre. Och det är en stor anledning till att jag bland annat försöker att ha så lite att göra med Google som möjligt.

När jag kollade apparna så va det ingen som verkade vara exakt det jag ville ha, många var ”väckarklockor” mer än ”sömnanalyserare” så jag tröttnade tillslut och tänkte att Apple kanske släpper något sådant i framtiden. Jag orkade inte heller läsa igenom alla appars avtal.

Med det sagt så är det ju perfekt att det finns folk på nätet som upplyser och tipsar ???? Tackar

1
Bevaka tråden