Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App till iPhone/iPad som kan spara filmer i "offline mode", finns det?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jämtland
  • 2011-09-22 01:40

Har ett behov av en app till min iPad, tyvärr finner jag inget som motsvarar mina krav. Hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag har en iPad 2 WiFi 16 GB. Den är tyvärr inte så stor om man vill ha med sig många filmer/tv-serier i bra kvalitet. Därför skulle jag vilja kunna byta ut mitt material i iPaden över internet. Tänk Spotify med offline-spellistor, möter Dropbox med "favorit/offline" och Plex.

Ponera att jag ska resa flera dagar och att jag över natten har tillgång till WiFi på hotellet. Tittar slut på materialet under dagen, vill byta ut det till dagen efter. Vore helt perfekt att då kunna starta en app (förslagsvis samma app som sedan ska spela upp filmen) och ändra vilka filmer jag har sparat offline till några andra. Nedladdningen av dessa från min NAS/dator/Plex Media Server/Air Video Server kan då ske över natten. På morgonen efter sitter jag åter på flyget/tåget utan internet, men med nytt fräscht material i iPaden.

Någon som vet av en app som klarar detta? Annars, utveckla en så köper jag den direkt.

PS. Kom på nu att Dropbox skulle kunna funka men då måste man först ladda upp materialet till Dropbox och det är långt ifrån en snabb enkel lösning. Dessutom har de nog begränsningar på både mängd och storlek...

//Kim

Jag känner inte till någon. Dropbox är ett alternativ men det blir nog inget smidigt arbetsflöde. Om du kan lägga filerna så att du kan accessa dem via en webbrowser så är kanske ICabMobile en möjlighet. Den kan ladda ner filer och sedan så kanske du kan öppna dem via It's Playing?

Men jag har inte provat denna metod.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2011-09-22 11:42

Jag har kollat lite på iCab tidigare, men läste då någonstans att de har en begränsning på storleken på filerna.. Ska kolla upp det igen, för det är ju ett alternativ om man har en NAS och kan komma åt den via FTP. Doc långt ifrån en optimal smidig lösning.

Jag vill se Plex med den här funktionaliteten, ska skicka ett mail till dem. För visst borde Apple tillåta detta om man tillåter Spotify?!

Hm, du har nog rätt, det blir säkert problem med storleken på filerna. Jag kör denna lösningen för att starta nya torrents ibland men det är en helt annan storlek där:)

VLC har ju ett eget bibliotek av filmer, men att synka in dessa utan dator gör det nog lite svårt.

Voddler?
Förvisso en streaming-tjänst (Spotify för film) men det kanske kan vara något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-23 14:03

Nåt sånt här är vad jag tror är bästa lösningen.

Portable Wi-Fi Drive Turns IPad Into Cineplex: Rich Jaroslovsky - Bloomberg

Ursprungligen av Trineo:

Nåt sånt här är vad jag tror är bästa lösningen.

Portable Wi-Fi Drive Turns IPad Into Cineplex: Rich Jaroslovsky - Bloomberg

GoFlex Satellite Verkar vara en fiffilurig lite sak!

En sådan får det bli.

Har nu köpt en GoFlex Satellite, och det fungerar mycket bra. Lite småkrångel med det trådlösa nätverket ibland, men annars klockrent. Nu får det bli en till iPad för att slippa slagsmål i baksätet. Mina barn åker 48 mil varannan helg, så den här typen av lösningar är helt livsnödvändiga. De har sedan länge tröttnat på Nintendo DS och att titta på samma film på DVD:n.
Jag förstår att långt ifrån alla har samma behov som jag, men för mig är det här en suverän lösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-10 11:20
Ursprungligen av Fitinghoff:

Har nu köpt en GoFlex Satellite, och det fungerar mycket bra. Lite småkrångel med det trådlösa nätverket ibland, men annars klockrent. Nu får det bli en till iPad för att slippa slagsmål i baksätet. Mina barn åker 48 mil varannan helg, så den här typen av lösningar är helt livsnödvändiga. De har sedan länge tröttnat på Nintendo DS och att titta på samma film på DVD:n.
Jag förstår att långt ifrån alla har samma behov som jag, men för mig är det här en suverän lösning.

Vad klarar den för diskformat? (Alltså HFS+, FAT32, NTFS?)
Tar förgivet att den kan ladda och streama samtidigt, eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-10 11:15

Jag för över filmer till VLC mapp via diskaid annars så streamar jag filmer med "on the fly" konvertering med Airvideo.

Båda funkar väldigt bra! Airvideo borde alla ha, klart bland de 10 bästa apparna till iPhone/iPad.

/R

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-10 11:21
Ursprungligen av robber:

Jag för över filmer till VLC mapp via diskaid annars så streamar jag filmer med "on the fly" konvertering med Airvideo.

Båda funkar väldigt bra! Airvideo borde alla ha, klart bland de 10 bästa apparna till iPhone/iPad.

/R

Airvideo funkar galant när man är på samma nätverk eller man har tillgång till ett sjysst Wifi eller i riktiga nödfall 3G... men då 3G inte är kanon eller man är utomlands så faller Airvideo ganska platt.
Men håller med om att det lätt är en av de 10 bästa apparna till iPhone/iPad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 23:02
Ursprungligen av Trineo:

Airvideo funkar galant när man är på samma nätverk eller man har tillgång till ett sjysst Wifi eller i riktiga nödfall 3G... men då 3G inte är kanon eller man är utomlands så faller Airvideo ganska platt.
Men håller med om att det lätt är en av de 10 bästa apparna till iPhone/iPad.

Håller med om att de kan bli dyr roamingavgift utomlands. Har har TRE som operatör och kollat några filmen nu på ipaden när jag varit ute och snott internet från iphonen och det funkar riktigt bra. Senast så satt jag på tunnelbanan och inga avbrott eller något. Drar inte mycket mb från surfplanen heller.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2011-11-20 01:22
Ursprungligen av robber:

Jag för över filmer till VLC mapp via diskaid annars så streamar jag filmer med "on the fly" konvertering med Airvideo.

Båda funkar väldigt bra! Airvideo borde alla ha, klart bland de 10 bästa apparna till iPhone/iPad.

/R

AirVideo är grymt, men faller tyvärr platt för mina behov då jag inte räknar med tillgång till 3G under t ex flygningar. Alltså endast WiFi på hotell under natten.
GoFlex Satellite är nog det närmaste ett realistiskt alternativ jag kommit hittills, men tyvärr är det långt ifrån optimalt. Då kan man ju lika gärna (nästan) släpa på en MBP.. Men jag förstår att det passar dina behov väl Fitinghoff, kul att du får det att fungera!

Ursprungligen av kim_sv:

Har ett behov av en app till min iPad, tyvärr finner jag inget som motsvarar mina krav. Hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag har en iPad 2 WiFi 16 GB. Den är tyvärr inte så stor om man vill ha med sig många filmer/tv-serier i bra kvalitet. Därför skulle jag vilja kunna byta ut mitt material i iPaden över internet. Tänk Spotify med offline-spellistor, möter Dropbox med "favorit/offline" och Plex.

Ponera att jag ska resa flera dagar och att jag över natten har tillgång till WiFi på hotellet. Tittar slut på materialet under dagen, vill byta ut det till dagen efter. Vore helt perfekt att då kunna starta en app (förslagsvis samma app som sedan ska spela upp filmen) och ändra vilka filmer jag har sparat offline till några andra. Nedladdningen av dessa från min NAS/dator/Plex Media Server/Air Video Server kan då ske över natten. På morgonen efter sitter jag åter på flyget/tåget utan internet, men med nytt fräscht material i iPaden.

Någon som vet av en app som klarar detta? Annars, utveckla en så köper jag den direkt.

PS. Kom på nu att Dropbox skulle kunna funka men då måste man först ladda upp materialet till Dropbox och det är långt ifrån en snabb enkel lösning. Dessutom har de nog begränsningar på både mängd och storlek...

//Kim

Har också undrat över detta. Försöker mig nog på Dropbox inför morgondagens flygresa.

Ursprungligen av Kolkish:

Har också undrat över detta. Försöker mig nog på Dropbox inför morgondagens flygresa.

VLC.

Gammal tråd men... Infuse

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-01-12 19:52

Snudd på OT, men En del av Netflix mtrl finns att lägga offline. Laddade ner en hel del som inte finns i svenska utbudet nu när jag var i Amerika, som jag nu kan njuta av hemma.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-13 11:20

PLEX synk klarar väl av detta. Inget jag har provat dock.

Ursprungligen av kenjon:

PLEX synk klarar väl av detta. Inget jag har provat dock.

Yepp. Plex funkar fint till detta. Har själv nyttjat det innan man sätter sig på flyget, sen uppdaterat över mobilnätet eller wifi på hotellet.

Använder Netflix på det som går och Infuse för egna filmer, funkar kanon! ???

Ursprungligen av barbapappa_86:

Yepp. Plex funkar fint till detta. Har själv nyttjat det innan man sätter sig på flyget, sen uppdaterat över mobilnätet eller wifi på hotellet.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Använder Netflix på det som går och Infuse för egna filmer, funkar kanon! ???

Idag känns detta nästan som en icke-fråga då de allra flesta strömmande tjänster erbjuder möjlighet till offlinesynkning, åtminstone av delar av sitt utbud.
Plex fungerar riktigt bra om man har sitt eget lokala bibliotek hemma. Här har du även möjligheten att bestämma upplösningen på det synkade materialet vilket passar bra om man som den riktigt gamla ursprungsposten har en enhet med begränsat minne eller helt enkelt vet att man bara ska titta på telefonen och inte skjuta upp på någon större display. Har insett att detta även är en fördel om man sitter på sega hotell-WiFi

1
Bevaka tråden