Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods som hörselhjälpmedel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En artikel som fått väldigt stort genomslag inom hörselbranschen senaste veckorna är denna.

https://9to5mac.com/2017/12/18/airpods-hearing-aid-accessibility/

Tesen är att inom en nära framtid kommer AirPods kunna ställas in för att även förstärka ljud. Problemet med många hörapparater idag är att människor inte vill ha dem av olika skäl...utseende mm...

Vore kul att höra lite åsikter om ni tror att AirPods kan fungera som en ingångsprodukt för att börja förstärka ljud på ett helt annat sätt än nuvarande hjälpmedel? En så konsumentnära produkt borde rimligtvis vara lättare att adaptera?

Tack! Jag har haft sådana där funderingar själv men aldrig kommit igång

Fast det där skälen till varför folk inte vill ha hörapparater... De flesta ser nog aldrig att en person har hörapparat eller inte även om jag gör det - pga att jag vet vad jag ska titta efter...

Tack för snabbt svar. Exakt så. Man beräknar att cirka 1,5 miljoner svenskar har något typ av hörselproblem men att bara cirka 400.000-500.000 har hjälp för detta. Så ungefär en miljon gör inget men man har en smartphone (ofta iPhone i Sverige) med hörlurar till. Tror väldigt mycket på detta som en instegsprodukt framöver. Lite som läsglasögon. Man börjar med dessa men man kommer upptäcka att det finns en poäng i att kunna se hela tiden och inte bara när man skall läsa...:-)

Ursprungligen av Klas Joh:

Tack för snabbt svar. Exakt så. Man beräknar att cirka 1,5 miljoner svenskar har något typ av hörselproblem men att bara cirka 400.000-500.000 har hjälp för detta. Så ungefär en miljon gör inget men man har en smartphone (ofta iPhone i Sverige) med hörlurar till. Tror väldigt mycket på detta som en instegsprodukt framöver. Lite som läsglasögon. Man börjar med dessa men man kommer upptäcka att det finns en poäng i att kunna se hela tiden och inte bara när man skall läsa...:-)

Jo, jag tror också att det kan vara ett första steg.

Tack för artikeln, jag ska sprida den!

1
Bevaka tråden