Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiveringslås borde få upprepade förfrågningar... minst

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en 6S Plus på tradera (Varje gång jag köper nåt för 2000+ på tradera verkar det som om att nåt är för bra för att vara sant där...
Ska äga den själv i 2,5 månader nu då jag ska ge den till morsan efter och beställa en iPhone X.
(påtal om det så har jag en iPhone SE 16gb billigt om nån är sugen)
AKTIVERINGSLÅS, check!
Varför ska man kunna radera och nollställa en iPhone utan att logga ut ur iCloud?
Det borde vara att ska du radera och nollställa så MÅSTE du logga ur med lösenord och allt...
Nu sitter jag här och tjatat på säljaren i ett dygn och som visar sig ha en vän född -55 (Vars iPhone det var) som han påvisar att han måste radera den ur iCloud, och 50-talisten går in i en teknologisk mardröm (för han) hur han faktiskt ska trycka ja eller nej utan att bli lurad av "en sån där skämmer" 2018 på månadslönen den 25e...

Inte riktigt säker på vad din fråga är, men man behöver ta bort enheten från Hitta min iPhone för att nästa person ska kunna nyttja den.

https://support.apple.com/sv-se/HT201351

Senast redigerat 2018-01-11 09:36
Ursprungligen av barbapappa_86:

Inte riktigt säker på vad din fråga är, men man behöver ta bort enheten från Hitta min iPhone för att nästa person ska kunna nyttja den.

Underlätta för mindre teknologiska människor att förstå det, genom exempelvis förbud mot nollställning utan radering av "hitta min iphone'" är min primära tanke med detta...

Ursprungligen av Mackan1984:

Underlätta för mindre teknologiska människor att förstå det, genom exempelvis förbud mot nollställning utan radering av "hitta min iphone'" är min primära tanke med detta...

Då får du vända dig till Apple:
https://www.apple.com/feedback/iphone.html

Det finns skäl till varför jag har 1Password och varför det innehåller lösenord till några av mina bekantas/släktingars konto...

Ursprungligen av barbapappa_86:

...men man behöver ta bort enheten från Hitta min iPhone...

Jag tror inte att det är "Hitta min iPhone" som är problemet här, för jag är ganska säker på att det vid återställning kommer upp en en ruta om att man måste ta bort den kopplingen innan man kan gå vidare.

Men utloggning från iCloud måste man nog tänka på själv. Håller med TS om att detta också borde komma upp vid återställning.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tror inte att det är "Hitta min iPhone" som är problemet här, för jag är ganska säker på att det vid återställning kommer upp en en ruta om att man måste ta bort den kopplingen innan man kan gå vidare.

Ganska säker på att jag har stött på motsatsen, men Apples guide tycker jag säger att en utloggning och återställning duger, precis som du säger. https://support.apple.com/sv-se/HT201351

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men utloggning från iCloud måste man nog tänka på själv. Håller med TS om att detta också borde komma upp vid återställning.

Instämmer!

1
Bevaka tråden