Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch ID problem på iPad

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har en iPad Air 2 som har funkat perfekt fram tills för en månad sedan då Touch ID sensoren började krångla. Avläsningen funkar bara var tionde gång och då endast när jag inte använt iPaden på några dagar. Detta prodlem är inget som gör iPaden oanvändbar men det är mycket irriterande att bli tvingad att knappa in koden manuellt.

Tack på förhand / irriterad iPad användare.

PS: Den är 2 år gammal om det hjälper att veta.

  • Medlem
  • 2018-01-01 18:56

Har du testat det vanliga, hård omstart och återställning utan backup? Om inte det hjälper så återstår service.

Ursprungligen av WiFi:

Har du testat det vanliga, hård omstart och återställning utan backup? Om inte det hjälper så återstår service.

Har testat hård omstart men inte återställning utan backup.

Ursprungligen av WiFi:

Har du testat det vanliga, hård omstart och återställning utan backup? Om inte det hjälper så återstår service.

Nu har jag gjort nya skanningar av alla fingrar jag hade inlagda, efter denna åtgärd så funkar det bättre iallafall.

Har reagerat på samma sak och vi har också Air 2.
Funkar väldigt dåligt men la in fingrarna på nytt och blev väl lite bättre.

Ursprungligen av mikkson:

Har reagerat på samma sak och vi har också Air 2.
Funkar väldigt dåligt men la in fingrarna på nytt och blev väl lite bättre.

Det är konstigt för innan december så låste den upp bara av att jag tryckte på hemknappen utan någon fördröjning, funkade alltid. Men det är synd att det ska hända en i övrigt fantastisk produkt.

  • Medlem
  • 2018-01-01 22:43
Ursprungligen av TheiPad:

Det är konstigt för innan december så låste den upp bara av att jag tryckte på hemknappen utan någon fördröjning, funkade alltid. Men det är synd att det ska hända en i övrigt fantastisk produkt.

Testa med en återställning och se om problemet kvarstår. Du har fortfarande reklamationsrätten kvar, så behöver den service så sker det kostnadsfritt så länge skärmen inte är sprucken.

Ursprungligen av WiFi:

Testa med en återställning och se om problemet kvarstår. Du har fortfarande reklamationsrätten kvar, så behöver den service så sker det kostnadsfritt så länge skärmen inte är sprucken.

Testade nu att göra rent hemknappen och nu funkar det. Det hade blivit någon konstig hinna på knappen som blockerade sensorn.

Ursprungligen av TheiPad:

Testade nu att göra rent hemknappen och nu funkar det. Det hade blivit någon konstig hinna på knappen som blockerade sensorn.

Kanske borde vara första åtgärden. Lite som att kolla om strömkontakten är ansluten till TV.......?

Ursprungligen av adress@mac:

Kanske borde vara första åtgärden. Lite som att kolla om strömkontakten är ansluten till TV.......?

Så sant, korkat av mig att inte göra det först.

Alla gör vi sådana ”tabbar”. Skönt att det löste sig.

  • Medlem
  • 2018-01-02 16:12
Ursprungligen av TheiPad:

Så sant, korkat av mig att inte göra det först.

Äsch, sånt händer, bra att det löste sig i alla fall och att du postade din lösning som kan hjälpa andra.

Ursprungligen av WiFi:

Äsch, sånt händer, bra att det löste sig i alla fall och att du postade din lösning som kan hjälpa andra.

Ja, jag upptäckte att hemknappen var sträv och kletig så jag gjorde rent den.

1
Bevaka tråden