Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 27 fusion drive eller ssd

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall köpa ny IMac 27 tum.
Det sitter en fusion drive i dom.
Tänkte beställa en ssd istället och ha en extern hårddisk på sidan av.

Någon som har tankar runt det??

Har ingen erfarenhet av fusion

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-25 17:45

Det beror på hur mycket utrymme du behöver.

Sant, lagrar inte så mycket men tror en extern är säkrare samt så blir datorn snabbare med ssd

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-25 18:44

Fusion drive har också SSD.... om än begränsad

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2017-12-25 18:49

Är i samma situation och vill ha en 'säker' extern backupdisk. Storleken är dock inte avgörande på någon av diskarna då jag inte lagrar vare sig musik eller filmer.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-12-25 20:13

Själv så skulle jag välja en ren SSD om jag köpte en ny dator idag. Den dator jag har idag levererades med en Fusion Drive men den mekaniska delen kraschade för ett tag sedan och jag har själv bytt till en SSD vilket är en mycket trevlig uppgradering!

Ursprungligen av Le:

Är i samma situation och vill ha en 'säker' extern backupdisk. Storleken är dock inte avgörande på någon av diskarna då jag inte lagrar vare sig musik eller filmer.

Är i samma båt?

Ursprungligen av joakimo:

Själv så skulle jag välja en ren SSD om jag köpte en ny dator idag. Den dator jag har idag levererades med en Fusion Drive men den mekaniska delen kraschade för ett tag sedan och jag har själv bytt till en SSD vilket är en mycket trevlig uppgradering!

Så får det bli???

Fusion drive och extern hdd

Vad tror ni om den här idéen . Köpa en iMac 27 med fusion drive då det sitter en minsta ssd i den .bara använda program på den och allt övrigt lägger man på en extern. Då riskerar man inte att förlora typ bilder om en kraschar i datorn samt så belastar man inte datorn på samma sätt med massa annat än program

Ursprungligen av Boraqay:

Vad tror ni om den här idéen . Köpa en iMac 27 med fusion drive...

Välj SSD. Om du ändå ska ha lagring på extern disk, så ser jag ingen anledning att ha Fusion internt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-27 14:21

Köper du en med Fusion drive, så går det att splittra den till en SSD och en inbyggd HDD.

Två trådar sammanslagna.

1
Bevaka tråden