Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro 13inch: tangentbord ffa mellanslagstangent reagerar inte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag har en helt ny Macbook pro 13inch:
Då och då slutar tangentbord ffa mellanslagstangent att reagera. Jag måste trycka jättehårt för att mellanslaget ska fungera, eller i vissa fall enstaka andra tangenter (bokstäver). Detta händer kanske var 4-5 dag.Dessemellan fungerar allt klockrent. Haft den inne på Digital life i Örebro. De hittar inget fel och just då fungerade datorn. Vad göra? har fler detta problem?
Med vänlig hälsning, Jonas Ludvigsson

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-24 09:00

Ett defekt och uppsvällt batteri som trycker på tangentbordet underifrån?
Kanske uppstår problemet bara när datorn använts mer intensivt och är varm?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-24 09:01

Du har inte öppet köp på datorn?

Ursprungligen av kenjon:

Du har inte öppet köp på datorn?

Jo, jag har väl garanti, men:
1. ibland märker man inte problemet och då är det ju igen som tar tillbaka datorn (jag köpte den i sthlm men bor i Örebro)
2. jag kan inte vara utan dator särskilt länge och jag hade enormt mkt problem med att föra över data från den förra datorn till den nya så jag vill verkligen slippa om jag kan...

Ursprungligen av IngoX:

Ett defekt och uppsvällt batteri som trycker på tangentbordet underifrån?
Kanske uppstår problemet bara när datorn använts mer intensivt och är varm?

Tack för förslag. Jag har också läst att batteriet kan vara problemet. Men det kan inte vara förklaringen. Nu på morgonen började tangentbordet strula direkt när jag vaknade och då har det legat på ett skrivbord i ett rum där vi har det ganska svalt - datorn var inte varm/kall när jag tog upp den för att börja skriva...

Ursprungligen av jonasludvigsson:

...datorn var inte varm/kall när jag tog upp den för att börja skriva...

Spelar ingen roll om datorn är varm eller kall. Om batteriet har svällt, så har det svällt. Det är inget som kommer och går.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-24 10:25

Det verkar ju vara en helt ny dator, batterier brukar svälla efter några år. Så jag tror på något annat.
Har du öppet köp behöver du inte vara utan så länge. Köp en USBhårddisk, gör backup, lämna tillbaka datorn, köp en ny, läs in backupen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-12-24 12:25

Det är väl inte problemet med damm under tangenterna?
https://support.apple.com/sv-se/HT205662

1
Bevaka tråden