Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Då har jag beställt min nya iMac PRO :)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dyrare än min bil

  • Medlem
  • Lund
  • 2017-12-14 18:06

Är lite nyfiken på vad du ska använda den till?

  • Medlem
  • 2017-12-14 18:11
Ursprungligen av el gringo:

Dyrare än min bil

Det var billigt. Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag gissade på 180 000:-. Detta är ju rena rean

Sen är det väl så att de som behöver en sån här maskin för sitt levebröd inte reflekterar så mycket över priset utan det viktiga är om man kan räkna hem det hela genom ökad produktivitet. Den är ju inte precis gjord för att skriva i Pages och surfa på webben med...

Det var ett skämt

Även 'riktiga' proffs och mediehus tror jag kommer få svårt att byta ut sin maskinpark till dessa monster. Hade varit intressant att veta vem som köper dessa datorer. Till och med instegsmodellen är ju 'dyr'. Men cirka 14 000 mer för iMac Pro vs iMac vanlig med liknande spec.

Ursprungligen av Heden:

Är lite nyfiken på vad du ska använda den till?

  • Medlem
  • Lund
  • 2017-12-14 21:27
Ursprungligen av el gringo:

Det var ett skämt

I see!

Har också lite svårt att se poängen mer än att den är sjukt cool. Sysslar man med så pass avancerade saker så som partikelsimulering m.m som Apple marknadsför den mot sitter man vanligtvis på feta kluster som sopar mattan med såna här även om det är ett riktigt monster.

Vill se lite prestandatester med FCPX och REDRAW-video.

Jag tänker mig filmproducenter och hårt arbetande marknadsförare.

På tre år så kostar en iMac för 150.000 ink moms, 109 SEK + moms per dag (fördelat på årets alla dagar).

?

Musikproducenter ogillar nog inte denna maskin heller Inte så beroende av bra grafikkort, men en saftig processor är viktigt. Stor skärm är också ett stort plus.

Har beställt instegsmodellen. Mer power än vad jag nog kommer behöva i dagsläget. Tänker att stödet för eGPU blir officiellt från Apple och då kan jag "uppgradera" den vägen framigenom.

1
Bevaka tråden