Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Håll koll på radonnivåerna med Airthings Wave

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Norska Airthings erbjuder en smart radonmätare som håller kontinuerlig koll på radonnivåerna i ditt hem. Vi kollar hur Airthings Wave funkar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Nacka
  • 2017-12-13 09:13

Homekit?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-12-13 10:49

En sak jag slås av direkt, som inte har med radon att göra men väl produktens mätvärden...var i hela hissingen befinner de sig som har gjort mätningarna som har dessa mätvärden? Måste vara kring polcirkeln med så oerhört låg luftfuktighet...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-12-13 11:18
Ursprungligen av zinned:

En sak jag slås av direkt, som inte har med radon att göra men väl produktens mätvärden...var i hela hissingen befinner de sig som har gjort mätningarna som har dessa mätvärden? Måste vara kring polcirkeln med så oerhört låg luftfuktighet...

Runt 30% ser det ut som, inte så märkvärdigt. Jag har 30% i sovrummet just nu. Skåne.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-12-13 11:54
Ursprungligen av Mija:

Runt 30% ser det ut som, inte så märkvärdigt. Jag har 30% i sovrummet just nu. Skåne.

Alla mätningar jag någonsin gjort har varit i Malmö, har aldrig någonsin sett värden som varit under ens 40%. Just nu har vi 60% i sovrummet, vilket är legio.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-12-13 11:58
Ursprungligen av zinned:

Alla mätningar jag någonsin gjort har varit i Malmö, har aldrig någonsin sett värden som varit under ens 40%. Just nu har vi 60% i sovrummet, vilket är legio.

Då har du fel på din mätare. Netatmo? Dom visar alltid för mycket.

Ursprungligen av zinned:

En sak jag slås av direkt, som inte har med radon att göra men väl produktens mätvärden...var i hela hissingen befinner de sig som har gjort mätningarna som har dessa mätvärden? Måste vara kring polcirkeln med så oerhört låg luftfuktighet...

Mätningarna på skärmdumparna är hemifrån min lägenhet.

Ursprungligen av Wiberg:

Homekit?

Inget stöd för Homekit, men det lät lite på Airthings som att det var saker på gång, även om de inte sa något rakt ut. Kan förstås vara så att de har planer på att ha stöd för typ Google Assistant eller Alexa. Men återkommer om jag får några nyheter på den här fronten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-12-13 15:42
Ursprungligen av Mija:

Då har du fel på din mätare. Netatmo? Dom visar alltid för mycket.

Nej, använder Elgate Eve Room.

Ursprungligen av Ida Blix:

Mätningarna på skärmdumparna är hemifrån min lägenhet.

Ok, då var det polcirkeln alltså

1
Bevaka tråden