Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amazon Prime Video gör debut på Apple TV

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den utlovade Apple TV-appen för videotjänsten Amazon Prime Video finns nu tillgänglig att ladda hem.

Läs hela artikeln här

Ok har använt appen i fem minuter, och kan redan säga att den är bättre än HBO Nordic-appen, vilket ioförsig inte säger så mycket. Jag fick ett "introduktionspris" på 2,99 dollar (cirka 25 kronor) per månad första sex månaderna. Därefter får vi se om det kommer tillräckligt mycket intressant material. Blir däremot lätt jultittande på Man in the High Castle och American Gods.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-06 15:37
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ok har använt appen i fem minuter, och kan redan säga att den är bättre än HBO Nordic-appen, vilket ioförsig inte säger så mycket. Jag fick ett "introduktionspris" på 2,99 dollar (cirka 25 kronor) per månad första sex månaderna. Därefter får vi se om det kommer tillräckligt mycket intressant material. Blir däremot lätt jultittande på Man in the High Castle och American Gods.

Men är American Gods tillgänglig i Sverige? När jag försökte titta på serien via min mediacenter-PC för någon månad sedan (eller två, tiden går för fort) fick jag inte spela upp den serien. The Man in the High Castle däremot, inga problem.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-06 15:41
Ursprungligen av jakobnilsson:

kan redan säga att den är bättre än HBO Nordic-appen, vilket ioförsig inte säger så mycket.

Säger verkligen inte ett dugg.
Är det bara jag som har problem med att den måste laddas om ifall jag scrollar längre ned än senaste avsnitt?
Har varit så i månader, funderar på att testa installera om den.

Ontopic, med tanke på priset, det är inte lika mycket material som netflix etc antar jag?

Ursprungligen av ekloev:

Men är American Gods tillgänglig i Sverige? När jag försökte titta på serien via min mediacenter-PC för någon månad sedan (eller två, tiden går för fort) fick jag inte spela upp den serien. The Man in the High Castle däremot, inga problem.

Jadå, den finns tillgänglig!

Ursprungligen av Json_81:

Säger verkligen inte ett dugg.
Är det bara jag som har problem med att den måste laddas om ifall jag scrollar längre ned än senaste avsnitt?
Har varit så i månader, funderar på att testa installera om den.

Ontopic, med tanke på priset, det är inte lika mycket material som netflix etc antar jag?

Det är inget jag märker av nu iallafall, verkar funka bra.

Liten störig grej dock är att menysystemet funkar annorlunda mot både Netflix, Plec, ITunes och TV-appen. För att växla mellan kategorier överst på skärmen måste du skrolla dit och sen trycka! Väldigt irriterande - i de andra apparna växlar den bara jag skrollar dit med kontrollen.

Seinfeld finns, och tål ju alltid att ses. Tyvärr är det (som väntat) versioner med inzoomad bild för att fylla skärmen, istället för klassisk 4:3 som på DVD-samlingen. Nåja, den är rippad till Plex sedan länge ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-06 16:04
Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är inget jag märker av nu iallafall, verkar funka bra.

Liten störig grej dock är att menysystemet funkar annorlunda mot både Netflix, Plec, ITunes och TV-appen. För att växla mellan kategorier överst på skärmen måste du skrolla dit och sen trycka! Väldigt irriterande - i de andra apparna växlar den bara jag skrollar dit med kontrollen.

Får testa installera om då.

Ja, det plus att paus fungerar annorlunda.

  • Medlem
  • Spånga
  • 2017-12-06 16:52
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ok har använt appen i fem minuter, och kan redan säga att den är bättre än HBO Nordic-appen, vilket ioförsig inte säger så mycket. Jag fick ett "introduktionspris" på 2,99 dollar (cirka 25 kronor) per månad första sex månaderna. Därefter får vi se om det kommer tillräckligt mycket intressant material. Blir däremot lätt jultittande på Man in the High Castle och American Gods.

Var kan man hitta detta introduktionspris på $2,99? Hittar bara dyare för typ $10.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-12-06 18:55
Ursprungligen av loftux:

Var kan man hitta detta introduktionspris på $2,99? Hittar bara dyare för typ $10.

€2.99 fick jag här:
https://www.primevideo.com/ref=av_flex
Men euron och dollarn är ju inte så stor skillnad på idag.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-12-07 08:47

Hur är egentligen utbudet jämfört med Netflix? Tänker mest om det finns mycket för barn då det nog oftast är våra barn som titta på Netflix och inte frugan o jag ?

Sen kan man ju undra om det är lagligt att skriva "Free trial" när det kostar €2.99 ? men det är ju en annan femma!

Ursprungligen av EnDumEn:

€2.99 fick jag här:
https://www.primevideo.com/ref=av_flex
Men euron och dollarn är ju inte så stor skillnad på idag.

Ah, slarvigt av mig. Det är euro jag betalar också, 2,99 första halvåret och därefter 5,99.

Ursprungligen av Jedih:

Hur är egentligen utbudet jämfört med Netflix? Tänker mest om det finns mycket för barn då det nog oftast är våra barn som titta på Netflix och inte frugan o jag ?

Sen kan man ju undra om det är lagligt att skriva "Free trial" när det kostar €2.99 ? men det är ju en annan femma!

Har bläddrat lite och det finns en hel del; inte lika mycket som Netflix. Däremot upplever jag att det inte överlappar så mycket, det jag hittar på amazon saknas som regel på Netflix. Inte en ersättning men ett komplement alltså.

Sen är det en veckas gratis testperiod, innan introduktionspriset. Jag brände dock min gratisvecka när tjänsten lanserades i Sverige.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-07 09:25
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jadå, den finns tillgänglig!

Mysteriet utrett! Jag hade skapat en genväg till Amazon Prime Video-sidan på Amazon US, och då kommer jag till en sida där jag kan skaffa ett Starz-abonnemang eller köpa avsnitt individuellt. Om jag tar bort genvägen, går till Amazon UK och skapar en genväg till Amazon Prime Video där fungerar det. Intuitivt? Tveksamt, men nu vet jag att jag faktiskt har tillgång till American Gods

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-12-07 10:18
Ursprungligen av jakobnilsson:

Har bläddrat lite och det finns en hel del; inte lika mycket som Netflix. Däremot upplever jag att det inte överlappar så mycket, det jag hittar på amazon saknas som regel på Netflix. Inte en ersättning men ett komplement alltså.

Sen är det en veckas gratis testperiod, innan introduktionspriset. Jag brände dock min gratisvecka när tjänsten lanserades i Sverige.

Tack för svar Jakob. Nu blev jag lite klokare på tjänsten ?

1
Bevaka tråden