Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni, nya Imac Pro och Thunderbolt Displa, Face ID?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-30 11:23

Nya Imac Pro, blir det med Face Id?
Känns ju ganska naturligt.

Kan det tänkas att nästa Thunderbolt Display till ny Mac Pro har Face Id kamera?

Face ID-kameran borde ju dessutom ganska snart komma på Macbook Pro, finns ju en liten fin svart ram runt skärmen, så det behövs ju ingen flärp för den.

Ursprungligen av ne100:

Nya Imac Pro, blir det med Face Id?
Känns ju ganska naturligt.

Kan det tänkas att nästa Thunderbolt Display till ny Mac Pro har Face Id kamera?

Face ID-kameran borde ju dessutom ganska snart komma på Macbook Pro, finns ju en liten fin svart ram runt skärmen, så det behövs ju ingen flärp för den.

Det kommer nog i framtida macar!
Thunderbolt display är väl discontinued? De samarbetade ju med LG för att ta fram en skärm istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-30 21:34
Ursprungligen av denniswall:

Thunderbolt display är väl discontinued.

Ryktas det inte om en ny?

Ursprungligen av ne100:

Ryktas det inte om en ny?

För ganska länge sedan nu. Om det inte har uppkommit nya rykten.

Jag tror också att Face ID kommer i framtida Macar med inbyggd skärm/kamera. Det fungerar ruskigt bra i Iphone X. Microsofts WIndows Hello verkar också fungera bra på pc-sidan. Tänker mig att också Mac OS skulle kunna göra läckra saker om datorn vet vad jag tittar på.

Någon Thunderbolt Display-uppdatering tror jag inte på. Apple verkar ha dragit sig ur skärmmarknaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-01 09:00

Det är detta ryktet jag tänker på.

https://www.macworld.co.uk/news/mac/new-apple...

och här

https://www.macrumors.com/2017/04/04/apple-up...

En bit in i citatet.
"Apple marketing chief Phil Schiller via Daring Fireball:
'As part of doing a new Mac Pro — it is, by definition, a modular system — we will be doing a pro display as well.' "

Så något spännande är på g, och att bespara pro användarna den kameran och dess alla möjligheter.
Vore väldigt tråkigt.

Kameran är ju en guldgruva för animatörer, sitter bara och väntar på appar för datorn som kan frigöra hela lekstugan.

Ursprungligen av ne100:

Det är detta ryktet jag tänker på.

https://www.macworld.co.uk/news/mac/new-apple...

och här

https://www.macrumors.com/2017/04/04/apple-up...

En bit in i citatet.
"Apple marketing chief Phil Schiller via Daring Fireball:
'As part of doing a new Mac Pro — it is, by definition, a modular system — we will be doing a pro display as well.' "

Så något spännande är på g, och att bespara pro användarna den kameran och dess alla möjligheter.
Vore väldigt tråkigt.

Kameran är ju en guldgruva för animatörer, sitter bara och väntar på appar för datorn som kan frigöra hela lekstugan.

Sidär. Det var nytt för mig. Aja, framtiden får utvisa hur det blir.

Det blir nog ingen ny display från Apple - jag tror dom helt lagt ner externa/separata skärmar - när dom började pusha för LG-skärmar (eller vad det var) - tipsa kunder om konkurerande företag - så gav det mig signalen att Apple inte har några som helst planer på skärmar.
När det gäller FaceID så är det ju irrelevant, det räcker ju med att Macen har FaceID - den externa skärmen behöver inte vara tårta på tårta - och alla Macar (förutom Mini) har inom några år FaceID.

Som ni redan tagit upp i tråden så uppmärksammades det ju i våras att de kommer göra en ny Mac Pro och en professionell display (ej LG alltså). Eftersom de bestämde sig för detta bara veckor innan tillkännagivandet kommer dessa nya prylar tidigast 2018, kanske senare.

En ny thunderbolt-skärm med FaceID och andra finesser hade varit välkommet. Men det dröjer kanske 1-2 år till.

Ursprungligen av denniswall:

Det kommer nog i framtida macar!
Thunderbolt display är väl discontinued? De samarbetade ju med LG för att ta fram en skärm istället.

Den från 2011 ja. Och LG-skräpet stördes ut av wifi-routers och kunde inte ge kontinuerlig 85-W effekt till en laptop.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-02 04:55
Ursprungligen av Ida Blix:

Tänker mig att också Mac OS skulle kunna göra läckra saker om datorn vet vad jag tittar på..

Ja, om min mac vet vad jag tittar på kan den börja visa oanständiga bilder och youtube-katter så snart jag vänder ryggen åt för att snabbt växla tillbaks till mitt tråkiga kalkylark när jag tittar på skärmen. Sedan förstår jag inte varför mina kollegor börjat titta så konstigt på mig.

1
Bevaka tråden