Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföra foton till PC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Försöker föra över bilder från min Iphone till min PC. Alla bilder kommer inte över, är det några inställningar jag behöver göra i min Iphone. Bilderna ligger under Album i Iphone

Vilken version av iOS i telefonen?
Vilken version av Windows i datorn?
Hur gör du när du för över bilderna?

Hej.
Jag har iOS 11.1.2. Windows 10.
Jag kopplar ihop dator och Iphone med USP kontakten.
Går in på "Foton" och går till importera bilder

  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-29 09:18
Ursprungligen av Anders Iphone:

Hej. Försöker föra över bilder från min Iphone till min PC. Alla bilder kommer inte över, är det några inställningar jag behöver göra i min Iphone. Bilderna ligger under Album i Iphone

Kan det vara så att vissa bilder är lagrade på iCloud snarare än på telefonen.

Själv gillar jag Dropbox-funktionen "camera upload" för att få över rubbet vad gäller både bilder och filmer från telefonen till både mac och pc. Den enda nackdelen är kanske att man måste starta dropbox-appen för att överföringen skall sätta igång.

När väl bilderna är på plats i datorn kan man redigera och flytta till andra mappar hur man vill utan att påverka telefonens innehåll eller icloud. Passar mitt arbetsflöde som inbegriper bilder från många fler källor än bara iphone, samt aldrig använt Bilder/iPhoto för bildorganisering. 100% sorterat i mappar.

Senast redigerat 2017-11-29 15:20
  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-29 12:01
Ursprungligen av johan_tanying:

Själv gillar jag Dropbox-funktionen "camera upload" för att få över rubbet vad gäller både bilder och filmer från telefonen till både mac och pc. Den enda nackdelen är kanske att man måste starta dropbox-appen för att överföringen skall sätta igång.

När väl bilderna är på plats i datorn kan man redigera och flytta till andra mappar hur man vill utan att påverka telefonens innehåll eller icloud. Passar mitt arbetsflöde som inbegriper bilder från många fler källor än bara iphone, samt aldrig använt Bilder/iPhoto för bild organisering. 100% sorterat i mappar.

Funkar även med OneDrive.

Apples lösning as smidig så länge man har bandbredd. Men när bandbredden tryter så dubbleras filerna på prylarna tills de är laddade till icloud. Inte så trevligt på en resa. Dock så använder Apple hela din bandbredd bättre än t.ex. OneDrive som stryper flödet för att inte störa andra funktioner.

1
Bevaka tråden