Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart printar blått

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta har hänt några gånger när jag printat pdf-er, t.ex. biljetter.

Utskrift från Förhandsvisning : svart blir blått.
Utskrift från Adobe Reader : svart blir svart.

Vad beror detta på? Jag har noterat att det är svart text och grafiska element som bli blå, däremot inte svart i fotografier. Uppenbarligen inte fel i skrivaren eftersom det funkar via Adobe Reader.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-11-19 14:02

Direkt kommer termer upp som färghantering & profiler upp för mig.
Slut på svart bläck kanske?

Ursprungligen av reboot81:

Direkt kommer termer upp som färghantering & profiler upp för mig.
Slut på svart bläck kanske?

Den printar svart via Adobe Reader och den printar bilder svart så, nej inte.
Dessutom är det bara en del dokument som blir blå via Förhandsvisning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-20 12:59

En del bläckskrivare använder bara svarta patronen när de skriver rent svart/vitt och vid färgutskrifter skapas svart av en blandning av färger. Slutsatsen i detta fall blir i så fall att Adobe Reader hanterar ett dokument som en färgutskrift där Förhandsvisning hanterar samma dokument som s/v. Och att någon sprutat in blå färg i din svarta patron!

(ok, men jag försökte i alla fall hitta en förklaring)

Ursprungligen av IngoX:

En del bläckskrivare använder bara svarta patronen när de skriver rent svart/vitt och vid färgutskrifter skapas svart av en blandning av färger. Slutsatsen i detta fall blir i så fall att Adobe Reader hanterar ett dokument som en färgutskrift där Förhandsvisning hanterar samma dokument som s/v. Och att någon sprutat in blå färg i din svarta patron!

(ok, men jag försökte i alla fall hitta en förklaring)

Tack för det.

Mystiskt är det. Skrivaren har kopieringsfunktion där man kan välja svart/vitt eller färg och även där får jag svart utskrift. Det måste vara något mystiskt med kombinationen färgprofiler/Förhandsvisning/skrivare.

Korta svaret: Förhandsvisning är inget precisionsinstrument utan är vad det heter – ett enkelt förhandsvisningsverktyg.

1
Bevaka tråden