Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word 15.13.3 - Endnote (X8) saknas i menyn

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag har uppdaterat till Mac OS Sierra.
Jag kör nu Word 15.13.3 samt Endnote (X8).

Mitt problem är att Endnote (X8) saknas i menyn saknas i word-menyn.
det mesta går att göra ändå (jag utgår från Endnote, kör "cite while you write": format paper och väljer sedan stil).
Men det jag INTE kan göra är att "utformat", d.v.s. att gå tillbaka till oformaterad word-version.- Det behöver jag göra nu eftersom jag ska ta bort vissa referenser i ett ganska långt manuskript. Förut kunde man gå in i MS word, välja Verktyg (tror jag): Endnote: unformat paper.

Hur får jag tillbaka Endnote till Word-menyn? Endnotes har jag senaste Endnote-versionen och inga uppdateringar finns. Vad göra?
Med vänlig hälsning, Jonas Ludvigsson

Första tipset blir nog att uppdatera Word.

15.13 är mer än två år gammal. Aktuell version är 15.40.

Office 2016 release history

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-11-21 09:01

Antagligen borde du ladda ned en ny version av CWYW också, men gör som @Jesper föreslår och börja med att uppdatera Word. X8 med Word 15.40 fungerar "bra" för mig. Din version av Word skulle kunna vara så gammal att den inte stödjer X8. Senaste X8 är 8.1.

Ursprungligen av andas:

Antagligen borde du ladda ned en ny version av CWYW också, men gör som @Jesper föreslår och börja med att uppdatera Word. X8 med Word 15.40 fungerar "bra" för mig. Din version av Word skulle kunna vara så gammal att den inte stödjer X8. Senaste X8 är 8.1.

Hej alla! jag uppdaterade till word 15.40 och nu verkar allt funka! tack!

1
Bevaka tråden