Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Originalbatteri iPhone 6S

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Orust
  • 2017-11-18 19:10

Hej.

Någon som har handlat batteri hos 24.se?
169 kr för ett originalbatteri är ju billigt om det nu är original.

https://www.24.se/mobiltillbehor/iphone-tillb...

Kolla så du inte redan är berättigad ett gratis byte. Jag gjorde det precis innan grabben skulle ärva frugans 6s. I

Kolla här hos Apple

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-11-18 20:10

Ja, har redan kollat med Apple. Men tack ändå

Jag är lite tveksam på huruvida det är original då det inte är någon apple-symbol på det (vilket det är på original-batteriet i telefonen).

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-11-18 22:16

Ja, lossade skärmen för en koll nu, där fanns ju som du säger en apple-symbol

Jepp, bytte själv batteriet i min 6S för ett par dagar sen, så jag har originalbatteriet här bredvid på skrivbordet. Jag bytte till ett från ifixit för att se hur de presterar. Annars har jag tidigare beställt batterier från teknikdelar med bra resultat.

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-11-18 22:39

Ok, vad fick du ge för ett batteri där. Man kanske skulle köpa ett där som tack för deras suveräna guider Även om det inte är originalbatteri.

Ursprungligen av Mazak:

Ok, vad fick du ge för ett batteri där. Man kanske skulle köpa ett där som tack för deras suveräna guider Även om det inte är originalbatteri.

Jag köpte batteriet tillsammans med ett ”fixkit” med de verktyg som behövs. Det kostade totalt 378kr inkl frakt. Då köpte jag dock inte med den där packningen som ligger mellan displayen och ramen. Jag kör utan den just nu och märker ingen skillnad till vardags. Den kan dock säkert vara bra att ha om du vill öka telefonens vattenresistens.

1
Bevaka tråden