Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Annonsblockerare fungerar inte längre i iOS och MacOS?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan iOS 11 och MacOS 10.14 (High Sierra) så fungerar inte AdBlock/AdBlock Plus på vare sig dator eller telefon. Är det någon inställning jag har missat eller finns det andra annonsblockerare som fungerar med dom nya operativsystemen? Jag blir galen på all reklam!

Mina tips:
iOS - Crystal
macOS - uBlock Origin

Men vilka som funkar bäst beror kanske lite på vilka webbläsare du använder, och det berättade du inte.

Crystal ser tyvärr inte ut att fungera tillfredställande. Får ändå upp annonser trots att den är installerad och aktiverad under inställningar, safari, innehållsblockerare. Datorn har jag inte hunnit testa än.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2017-11-11 10:39

AdBlock fungerar på senaste Safari.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2017-11-11 12:34

Och Crystal på min iPhone 6 iOS 11.

AdBlock (macOS) & 1Block (iOS) funkar som vanligt bra även nu efter updates. Märkte inget alls.

Senast redigerat 2017-11-12 13:33
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-11-12 12:28
Ursprungligen av Hjördiz:

Crystal ser tyvärr inte ut att fungera tillfredställande. Får ändå upp annonser trots att den är installerad och aktiverad under inställningar, safari, innehållsblockerare. Datorn har jag inte hunnit testa än.

Fungerar inte alls, eller är det enstaka annonser som ändå syns?
Det är en katt och råtta lek, annonsörerna skapar nya annonser för att kringå adblockers, och de uppdaterar filtrena, för att sedan upprepas.

Crystal fungerar på iOS 11.2. Men som reboot81 skriver, det är en katt- och råtta lek. Fungerar i alla fall här på 99.se.

Har också märkt av detta. Har uBlock Origin blockerare på Chrome och Firefox. Efter senaste uppdatering av Firefox försvann alla bockar i inställningarna på uBlock. Har försökte lägga tillbaka bockarna (samma utifrån Chrome) och det fungerar inte.

1
Bevaka tråden