Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se dina paket i förstärkt verklighet

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Postnord har uppdaterat sin app där det numera går att granska ditt paket i förstärkt verklighet (AR).

Läs hela artikeln här

Undrar om dom kommer uppdatera efter resans gång så man ser när dom mosat halva lådan i hanteringen?

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-06 19:05
Ursprungligen av jurassic579:

Undrar om dom kommer uppdatera efter resans gång så man ser när dom mosat halva lådan i hanteringen?

Ha ha! Dammit! Exakt samma kommentar jag kom hit för att skriva!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-11-06 19:41

Själv skulle jag föredra att se paketen irl i stället för iar..

Målet är så öppet här på så många sätt.

Att se paketet via ar är kanon dom gångerna postnord slarvat bort paketet ??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-06 20:38

Varför?! ?

Fick läsa om rubriken tre gånger... det stod faktiskt inte:

Citat:

Postnord har uppdaterat sin app där det numera går att granska ditt paket förstört i verkligheten (AR).

  • Medlem
  • 2017-11-07 05:12
Ursprungligen av Hank Solo:

Varför?! ?

För att det går och är fullständigt meningslöst då det inte ger någon mer information. AR kommer att mogna och bli standard i framtiden men tills dess så kommer sådant här ?

  • Superhjälte
  • 2017-11-07 09:36

I den förstärkta verkligheten såg mitt paket ut som det hanterats med silkesvantar, men i den bistra verkligheten såg det ut som om någon kört över det.

Ursprungligen av PaO:

För att det går och är fullständigt meningslöst då det inte ger någon mer information. AR kommer att mogna och bli standard i framtiden men tills dess så kommer sådant här ?

På IKEAs app Place fyller det en funktion åtminstonne som fungerar bra, men har svårt att förstå vad PostNord vill uppnå med den.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-11-07 16:11
Ursprungligen av Hank Solo:

På IKEAs app Place fyller det en funktion åtminstonne som fungerar bra, men har svårt att förstå vad PostNord vill uppnå med den.

Avleda uppmärksamheten från Postnords oförmåga att leverera kanske?

Postnord har uppenbarligen mycket god ekonomi och är ett så väl fungerande företag att dom kan latja och ha kul på AR-avdelningen när ändå allt rullar på så bra när det gäller deras riktiga verksamhet. Kul för dom.

Ursprungligen av Demiurgen:

Postnord har uppenbarligen mycket god ekonomi och är ett så väl fungerande företag att dom kan latja och ha kul på AR-avdelningen när ändå allt rullar på så bra när det gäller deras riktiga verksamhet. Kul för dom.

Bara spekulationer från min sida nu, men jag tror inte att PostNord själva utvecklar sin app. Sen kan man tycka att AR är detta fall är väldigt onödigt. Men jag tycker det är roligt att appen uppdateras med förbättringar, säkerhet och nya funktioner, bra som dåliga.

Jag menar att dom har en AR - eller vad dom nu kallar avdelningen (Kommunikationsavdelningen, PR, Marknadsföringsavdelningen, etc, etc) där 10-50 personer sitter...och några (säkert 5-8 personer) har säkert varit inblandade i detta...brainstorming, beställning, utvärdering (kommer så småningom), etc...alltså; hur man än vänder på det så har detta kostat minst en mille och flera hundra mantimmar hos egen anställd personal. Det är så det är...en sådan här grej kostar mera i mantimmar - och ofta i reda kronor - mera lokalt än vad den externa firman (IT-företaget som gjorde appen) fakturerar.
Rätt eller fel? Har inga åsikter om det...det enda jag är säker på är att på statliga och kommunala bolag så är mantimmar-insatsen lokalt ENORMT mycket större än om ett privat bolag beställer en extern produkt/tjänst. Det är en slags naturlag.

Exempel: Jag jobbade på ett staligt bolag en gång i tiden. Vi la ner flera hundra mantimmar på en externt producerad kort informationsfilm som tog ca. 30 mantimmar för det externa företaget att sy ihop. Jag tappade räkningen när det gäller antalet som var inblandade lokalt inom det staliga företaget (mååååånga kockar för den soppan) och hur många möten som bokades för detta projekt. Info-fimen var en liten fin bagatell, men apparaten lokalt för att få till stånd denna bagatell växte till et monster.

Ursprungligen av Cancerman:

Bara spekulationer från min sida nu, men jag tror inte att PostNord själva utvecklar sin app. Sen kan man tycka att AR är detta fall är väldigt onödigt. Men jag tycker det är roligt att appen uppdateras med förbättringar, säkerhet och nya funktioner, bra som dåliga.

1
Bevaka tråden