Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV-appen

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ser mer framemot att ATV4K förhoppningsvis kommer fungera utan buggar. Bl a har det inte gått att lyssna på musik från min egen ägd musik. Låtarna startade inte. Men i och med 11.1 funkar det som det ska. Men det återstår att se om den fortfarande vid vissa tillfällen laggar rejält.

Ursprungligen av mikkson:

Märkte att vissa Netflix serier finns, men inte alla avsnitt.

T.ex. Designated Survivor så finns hela säsong 1, men endast avsnitt 1 från säsong 2. 5 avsnitt har hittills sänts så förstår inte varför de inte kan visa alla...

Mycket spännande! Jag tittar mestadels på just Netflix så verkar ju lovande att det finns om än bara delvis.

Ja, letar jag upp t ex The Blacklist, så kan jag välja Netflix eller Viaplay. Dåså Bara HBO då..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-01 12:49

Spontant fungerade TV-appen uselt igår men vi ska se lite mer idag hur den fungerar.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2017-11-02 17:15

Min upplevelse på iPad pro 10.5:
Netflix verkar inte komma upp alls om man inte söker på specifika program, och då hamnar dom längst bak tills man skrivit hela namnet. SVT gratis grejer verkar ha väldigt hög prioritering på appen.
Hela grejen med Sportvisningar och live resultat osv som dom visa på Keynoten hittar jag inte alls faktiskt.
Vet dock om det bara var i USA det skulle funka? För jag hittar ingen av min sport från viaplay

Tycker den prioriterar gratis programmen alldeles för mycket, och även fast jag har både viaplay med sport paked och netflix, så verkar dom väljas bort delvis.
Som den är just nu så känns den rätt värdelös faktiskt. Väldigt besviken! :/

Senast redigerat 2017-11-02 17:31
Ursprungligen av zOlid:

Min upplevelse på iPad pro 10.5:
Netflix verkar inte komma upp alls om man inte söker på specifika program, och då hamnar dom längst bak tills man skrivit hela namnet. SVT gratis grejer verkar ha väldigt hög prioritering på appen.
Hela grejen med Sportvisningar och live resultat osv som dom visa på Keynoten hittar jag inte alls faktiskt.
Vet dock om det bara var i USA det skulle funka? För jag hittar ingen av min sport från viaplay

Tycker den prioriterar gratis programmen alldeles för mycket, och även fast jag har både viaplay med sport paked och netflix, så verkar dom väljas bort delvis.
Som den är just nu så känns den rätt värdelös faktiskt. Väldigt besviken! :/

Samma upplevelse här, inget att hänga i julgranen direkt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2017-11-02 17:32
Ursprungligen av keptang:

Samma upplevelse här, inget att hänga i julgranen direkt.

Hur den associerar med andra filmer/serier är också total konstigt.
Några exempel:
Rick and Morty, en vuxen tecknad serie (inte för barn), så har den som "Relaterat", Svambob, Smurfarna och andra barn program.
Designated Survivor: Har Greys Anatomy, Nashville, The whispers osv.
The Blacklist: Har Grimm och Parenthood, A.D Kingdom and Empire osv.
Game Of thrones: Har Greys anatomy (igen), Gossip Girl osv.

Totalt värdelöst!

Hade sett fram emot detta. Men detta är det sämsta jag sett på länge från apples håll.
Vet inte om det är bättre på Apple Tv boxen, men på iPad är den värdelös iaf.
Mycket bättre att använda apparna som dom är istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-02 22:48

Den verkar fungera hyfsat på telefonen men efter uppdatering av ATV4 och man startar appen så visas absolut ingenting på ”första sidan”. Där är bara en never ending snurrande laddningscirkel hos mig.

Jag har inte kommit igång med TV-appen än. Inte blivit kompis med den, läst om den och alla klagomål om den. Måste säga att jag är lite besviken. Hade högt ställda förväntningar. Inte så mycket att den funkar på iPad, iPhone för där tittar jag väldigt sällan, utan till Apple TV och som organisationshjälp.

Man har väldigt många serier igång. Oftast! Det är serier med kompletta säsonger, serier med kompletta säsonger, men med uppehåll, serier som matar avsnitt en gång i veckan, serier som oftast matar avsnitt, men har uppehåll. Lägger man då till Netflix, C More, Viaplay och HBO Nordic, så är det inte konstigt att man glömmer ibland. Vad man vill se, vad man ser på, var det fanns och så vidare. Dessutom, de gånger man följer en serie på SVT Play, där de (avsnitten) av rättighetsskäl oftast försvinner efter några veckor. Har missat att se klart flera serier av den anledningen. Man ser avsnitt ett och två, så har man sett ikapp, några dagar till del tre och man hinner glömma. Sedan missar man tredje och fjärde avsnittet och så klart, så lägger man serien till handlingarna.

Detta, hade jag hoppats att tv-appen skulle hjälpa mig med. Sortera mitt serietittande. Hjälpa mig att minnas vad (och var) jag tittar på. Jag har inte gett upp hoppet, den kan bli bättre (bra) men än så länge är den inte mitt stöd i "streamingdjungeln"

Ursprungligen av zinned:

Den verkar fungera hyfsat på telefonen men efter uppdatering av ATV4 och man startar appen så visas absolut ingenting på ”första sidan”. Där är bara en never ending snurrande laddningscirkel hos mig.

Samma här på min ATV 4K efter uppdatering. Snurrar i all evighet. Sedan är utbudet rätt skralt i och med att Netflix inte är med fullt ut. Har förstått att de inte vill ge Apple data på vilka serier och liknande man ser på. Så stämmer det så kommer de kanske inte att släppa hela utbudet och då faller ju det hela då det är en stor spelare.

Stör mig även på att man kommer direkt till TV appen när man går tillbaka med fjärren. Men det kanske finns en inställning någonstans.

Håller med i klagomålen. Jag hade höga förväntningar på tjänsten men nu blev det platt fall. Man får väl hoppas att det ordnar till sig framöver.

Det är allmänt tufft att vara Apple-nörd nu kan jag tycka. "It just works"-filosofin är helt borta... Uppdateringen av senaste OS:en gick trögt med många konstigheter, mina kalendrar synkas inte längre (ingenjörerna på supporten förstår inte varför), strömma media iMac-till-Apple TV har inte fungerat på länge...

Ursprungligen av Taccarino:

Stör mig även på att man kommer direkt till TV appen när man går tillbaka med fjärren. Men det kanske finns en inställning någonstans.

Japp, detta går att ändra. Inställningar -> Fjärrkontroller och enheter -> Hemknapp

  • Medlem
  • Spånga
  • 2017-11-06 13:41

Titta Nu - Nästa

Har problemet med att sidan "Titta nu" inte laddar, stannar vid en spinner. Kunde konstatera att det är relaterat till funktionen "Nästa", slår man av den funktionen i inställningar så laddas sidan.

Har därefter testat att stänga av integrerade appar, rensa historik och även att stänga av "Nästa" på iphone för att se om det är något av det som stör ut. Så fort funktionen "Nästa" slås på igen så slutar det fungera. Och den funktionen är ju den mest värdefulla i hela TV Appen.

  • Medlem
  • Spånga
  • 2017-11-06 19:41
Ursprungligen av loftux:

Titta Nu - Nästa

Har problemet med att sidan "Titta nu" inte laddar, stannar vid en spinner. Kunde konstatera att det är relaterat till funktionen "Nästa", slår man av den funktionen i inställningar så laddas sidan.

Har därefter testat att stänga av integrerade appar, rensa historik och även att stänga av "Nästa" på iphone för att se om det är något av det som stör ut. Så fort funktionen "Nästa" slås på igen så slutar det fungera. Och den funktionen är ju den mest värdefulla i hela TV Appen.

Ominstallerade ViaPlay och ViaFree och då började det fungera igen. Så någon av dem (eller båda) hade ställt till det.

Jag har Sappa hemma, och skulle vara kul att få in Sappa i TV-appen, så att man snabbt kan hitta live strömmar i TV appen. Då kan man se Sappa på AppleTV, iPad, iPhone… fattas bara datorn…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-07 12:41

I typisk Apple-anda verkar det inte ens gå att avinstallera denna odugliga app "TV". What's up with that? Den fungerar otroligt mycket sämre än att gå "per tjänst" man har. Den kommer inte ihåg något jag gör. Den rekommenderar helt vansinniga saker. Den stödjer inte hälften av tjänsterna jag har (verkar det som).

Det är en otroligt bra idé och en given selling point for iOS - speciellt Apple TV. Nu är den bara i vägen och irriterande.

Ursprungligen av Erik.dv:

I typisk Apple-anda verkar det inte ens gå att avinstallera denna odugliga app "TV". What's up with that? Den fungerar otroligt mycket sämre än att gå "per tjänst" man har. Den kommer inte ihåg något jag gör. Den rekommenderar helt vansinniga saker. Den stödjer inte hälften av tjänsterna jag har (verkar det som).

Det är en otroligt bra idé och en given selling point for iOS - speciellt Apple TV. Nu är den bara i vägen och irriterande.

Håller med dig! Apple kunde ha tänkt igenom detta bättre. TV appen har funnits i USA i ca 1 år tror jag och då borde Apple ha "kommit" på dessa nackdelar och bygga bort dem innan den kom hit…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-08 15:32
Ursprungligen av Erik.dv:

I typisk Apple-anda verkar det inte ens gå att avinstallera denna odugliga app "TV". What's up with that? Den fungerar otroligt mycket sämre än att gå "per tjänst" man har. Den kommer inte ihåg något jag gör. Den rekommenderar helt vansinniga saker. Den stödjer inte hälften av tjänsterna jag har (verkar det som).

Det är en otroligt bra idé och en given selling point for iOS - speciellt Apple TV. Nu är den bara i vägen och irriterande.

Nu blev jag nyfiken..."Den stödjer inte hälften av tjänsterna jag har (verkar det som)", vad är det egentligen för tjänster du har?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-08 21:13
Ursprungligen av zinned:

Nu blev jag nyfiken..."Den stödjer inte hälften av tjänsterna jag har (verkar det som)", vad är det egentligen för tjänster du har?

Netflix, C MORE, D PLAY, HBO, Viaplay... Nu laddar inte ens appen men tidigare så visade den inget på ”What’s next” trotts att flera tjänster har flera serier att fortsätta titta på. Förslagen på filmer / serier var fullständigt random. Sökningar verkade inte hitta allt / eller förslå mycket från iTunes framför given tjänst.

Värdelöst första intryck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-08 21:18

Nu kom jag in i appen men första sidan laddar inte. Går jag in på serien ”Designated Survivor” jag sett alla avsnitt av utom det sista så markerar den inget som sett. Detta från Netflix.

Går jag in på Game of Thrones visar den inte det från HBO utan från CMORE. Den verkade förstå att jag sett ett avsnitt.

X-Files från Viaplay hittar den meeeeen den visar inte vilka avsnitt jag sett.

Väldigt skakigt alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-08 21:28

Går jag in på TV-Shows visar den Greys Anatomy som nr 1. Jag har aldrig någonsin sökt på det eller sett det i någon av mina tjänst.

Skräp. Eller så gör jag något fel.

Bevaka tråden