Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte höra utgående ringsignaler till vissa nummer

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-11-02 10:24

Jag kan sedan en tid inte hör utgående ringsignalerna till vissa nummer t.ex min frus mobil. Jag har en iphone5.
Det fungerar till de flesta mobilnummer att man hör ringsignalerna, men varför inte alla.

Är nog lite novis när det gäller inställningar, men det har fungerat innan.

Det beror nog på operatören, hos vissa hör man inte längre ringsignalen förrän personen på andra sidan svarar / det gått för många "signaler" så man kommer till t.ex. en röstbrevlåda.

Vilken operatör har du?

  • Medlem
  • 2017-11-02 15:04
Ursprungligen av keptang:

Det beror nog på operatören, hos vissa hör man inte längre ringsignalen förrän personen på andra sidan svarar / det gått för många "signaler" så man kommer till t.ex. en röstbrevlåda.

Vilken operatör har du?

Jag har tele2 och min fru har Tre om det kan bero på detta. Jag har aldrif kommit så långt som till röstbrevlådan, för hon har svarat innan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-02 15:14

Testa att ringa till frun från ett annat abonnemang för ledtråd om på vilken sida ”felet” uppstår.

  • Medlem
  • 2017-11-03 11:06
Ursprungligen av IngoX:

Testa att ringa till frun från ett annat abonnemang för ledtråd om på vilken sida ”felet” uppstår.

Det fungerar från annat abonnemang, ligger då felet hos TRE??

Ursprungligen av TPP:

Det fungerar från annat abonnemang, ligger då felet hos TRE??

Om du får en ton när du ringer till din fru från annan telefon så ligger inte felet hos 3 om det är den operatör din fru har.

  • Medlem
  • 2017-11-03 16:06
Ursprungligen av barbapappa_86:

Om du får en ton när du ringer till din fru från annan telefon så ligger inte felet hos 3 om det är den operatör din fru har.

Men min operatör hävdar se nedan at det inte är deras problem, moment 22 altså??

"Detta är tyvärr inget som vi kan påverka härifrån utan något som du behöver kontakta 3 om. Det är tyvärr inget vi kommer kunna ändra härifrån."

Det verkar inte som att vi kan lösa detta problemet

Samma problem om du flyttar ditt sim-kort till en annan telefon och ringer henne?

  • Medlem
  • 2017-11-03 21:47
Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma problem om du flyttar ditt sim-kort till en annan telefon och ringer henne?

Kan bli svårt. då jag bara har en mobil

Ursprungligen av TPP:

Kan bli svårt. då jag bara har en mobil

Då kan du låna någon annans telefon.

  • Medlem
  • 2017-11-04 09:18
Ursprungligen av barbapappa_86:

Då kan du låna någon annans telefon.

Du tror alltså att det är telefonen som det är fel på, om det fungerar med att sätta sim kortet i en annan telefon,
Märkligt i så fall, eftersom den fungerar till alla andra.

Ursprungligen av TPP:

Du tror alltså att det är telefonen som det är fel på, om det fungerar med att sätta sim kortet i en annan telefon,
Märkligt i så fall, eftersom den fungerar till alla andra.

Kan vara.

  • Medlem
  • 2017-11-04 15:21
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan vara.

Tack för tid du lagt ner på detta, men jag får leva med detta som det är. Orkar inte hålla på att prova mig fram hela tiden.

Med vänlig hälsning
TPP

  • Medlem
  • 2017-11-06 11:13
Ursprungligen av TPP:

Tack för tid du lagt ner på detta, men jag får leva med detta som det är. Orkar inte hålla på att prova mig fram hela tiden.

Med vänlig hälsning
TPP

Nu har detta problem löst sig, ringde till 3 support och var inte den första som hade detta problemet.
Det var något som hoppade ur hos dem och det tog ca 20 minuter att uppdatera detta och sedan fungerade det ingen.

Med vänlig hälsning
TPP

1
Bevaka tråden