Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App Store - får inte bort oönskade uppdateringar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-11-02 23:59

Kör El Capitan i en Mac Pro 3.1 och två uppdateringar från ”Mac Paw Inc” tjatar fortfarande om uppdatering trots att jag aldrig sökt eller haft programvaran.
Möjligen kan det ha att göra med en app som Hette ”CleanMyMac”?
Kan det vara den som försökt kommunicera med ”Mac Paw Inc”??
Jag har förstås redan avstinstallerat det.

Någon som har tips?

Har du följt instrukionerna för att avinstallera CleanMyMac?
https://macpaw.com/support/cleanmymac/knowled...
https://macpaw.com/cleanmymac/uninstaller-uti...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-03 01:35

The Unarchiver är en fin liten filuppackare som klarar fler format än macOS egen inbyggda. Appen utvecklades av finlandssvenske Dag Ågren, men sedan i somras har han överlåtit vidare underhåll till ukrainska mjukvaruföretaget MacPaw.

Blackmagic Speed Disk Test är ett välkänt verktyg för att mäta hastighet på hårddiskar och har inget med Mac Paw eller Clean My Mac att göra, utan görs av australiska Blackmagic Design som tillverkar hård- och mjukvaror för digital film.

Min gissning är att du faktiskt har kopior av dessa program. De måste inte ligga i programmappen, det kan t.ex ligga en kopia av programmet på en extern hårddisk du har ansluten och som triggar en uppdatering via App Store. Gör en Spotlight-sökning och se om du hittar dem.

Och hittar du dem kan du ju välja att uppdatera och behålla, de tar inte många MB och kanske kommer till nytta nån dag?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-11-03 09:48
Citat:

Har du följt instrukionerna för att avinstallera CleanMyMac?

Aha, nej den drog jag till papperskorgen vill jag minnas?

Tack för tipset ändå.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-11-03 10:10

”Min gissning är att du faktiskt har kopior av dessa program. De måste inte ligga i programmappen, det kan t.ex ligga en kopia av programmet på en extern hårddisk du har ansluten och som triggar en uppdatering via App Store. Gör en Spotlight-sökning och se om du hittar dem.

Och hittar du dem kan du ju välja att uppdatera och behålla, de tar inte många MB och kanske kommer till nytta nån dag?”

Det fungerade, visade sig att de mycket riktigt låg på extern disk. Kollade upp dem och lät App Store uppdatera. Inte alls dumma program! Tack IngoX!

1
Bevaka tråden