Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallera macOS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kompis bad mig hjälpa till och installera om hans MacBook Pro för han upplever en massa problem med den efter kidsen har haft fria händer mer eller mindre med diverse spel osv. Han har även en dialog ruta som ständig ploppar upp och frågar efter han lösen till Apple ID fast när man tittar i Systeminställningar/iCloud så verkar han vara inloggad iaf men dialog rutan ploppar upp lite random så där. Jag har fått fria händer och installera om Macen för han har inget som han måste ha på den så det är lugnt så iaf.
När jag försökte gå in på AppStore och ladda ner Sierra där då kommer Apple ID lösen in och spökar igen och säger att det är fel lösen fast det är rätt vi skriver in.
Nu till min fråga... jag gick in på min iMac och ladda ner Sierra där och har gjort en bootbar USB instaler jag tänkte använda men hur funkar det när den filen är ladda på min Mac med mitt Apple ID.
Spelar det någon roll när man väl kör den på hans MacBook och får fylla i alla hans Apple ID uppgifter vid installationen.

Senast redigerat 2017-10-31 10:19

Det ska gå bra. Nu beskriver du inte hur du har skapat den bootbara stickan, men kan inte tänka mig att det ska bli några problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-31 10:34

Installera från usb-sticka gjord med macOS nedladdat med annat Apple-ID går bra.

Men jag får känslan att ”kidsen” strulat till något annat, till exempel installerat appar med ett annat Apple-ID eller bytt lösen på hans Apple-ID. Be honom kolla att han kan logga in på https://appleid.apple.com och att allt ser ok ut med kontot.

Senast redigerat 2017-10-31 11:59
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det ska gå bra. Nu beskriver du inte hur du har skapat den bootbara stickan, men kan inte tänka mig att det ska bli några problem.

Följde denna guide från 9to5Mac och det funkade riktigt bra.

Ursprungligen av Christian_W:

Följde denna guide från 9to5Mac och det funkade riktigt bra.

Eller så laddar man ner DiskMakerX, som gör jobbet åt en, så slipper man följa guider.

http://diskmakerx.com/

Ja du ser.. det finns program för allt.
Men om man som jag är ganska så "ny på Mac" så har man dålig koll och då är YouTube ett bra ställe att söka information på.
Lite synd att det inte finns sådan guider här på "99" eller gör det det?.

1
Bevaka tråden