Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-10-27 09:08
Ursprungligen av zinned:

Den är ju fortfarande inte igång...?

Då är det nog nått sånt som jag tror, dom har nån typ av lastbalanserare/gateway som inte släpper på alla samtidigt...
Var samma för mig med Apple TV 4k releasen, jag fick iväg min order långt efter 9.01

Beställd 09.06 på apple store

Lyckades på telia och tre, nu måste veckan gå fort

Bokade min 09.01 via apple store appen. Hämtar ut den på Apple Store i Täby fredag 3e

Fick bekräftelsemail 09.02

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-10-27 09:18

Kom inte in på Apple store-appen förrän 09.08 ungefär. Startade om appen hela tiden. När jag väl kom in hade leveransdatumet skjutits till "skickas om 2-3 veckor".

Som tur var hann jag reservera på Telia.se. Där ska datumet vara 3 november och ska hämtas ut i butik. Hoppas dom håller vad dom lovar.

Fick bekräftelse mail på en svart 64gb 09;07 med incheckning nov 3 Apple store

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-27 09:26
Ursprungligen av el gringo:

Beställd 09.06 på apple store

Lyckades också få min till 3:e nov Bekräftelsemejl 09.04, kikade nu i efterhand på abonnemangspriserna och de blev inte så tokiga som jag först trott. Att kunna få den från 499kr (visserligen med 1 GB surf) enligt https://billigaste-fastpris.se/mobilerbjudand... hade jag inte räknat med.

Fick tack på din beställning 0903 av Telenor

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-10-27 09:27

Lyckades få en svart 64 hämtas hos Telia den 3e. Mailet kom 09:02

Kom in i Apple Store appen 09:05, beställning klar 09:07, fick lev datum 3/11. Hoppas det stämmer.

Fick mail 09.01 från Telenor, dom lovar dock ingenting angående leveranstid mer än att man får besked om fyra dagar.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2017-10-27 09:39

Jag lyckades beställa två utan abonnemang till Telia butik, hur smidigt som helst. Fast jag är bara i behov utav en, så den andra får jag skita i att hämta ut.

Beställde hos Comviq, gick oväntat smidigt. Bekräftelsemejl 09.03, beräknad leveranstid 7 dagar. Det tror jag när jag ser det, men man vet ju aldrig...

iPhone X silver 256 leverans 3/9 Apple Store
2 på Inet och 2 på Mediamarkt som också lär komma i tid då de lades såpass snabbt.

Någon sugen så är de bara hojta.. 15.900 kr

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-10-27 09:44

Jag gjorde en förhandsbokning hos Telia, var klar 09.02 med bekräftelsemail.

En fråga dock gällande Apple Store...jag brukar köpa mina lurar varje år i Apple Store och då är det förhandsbokningar jag hämtar upp och betalar på plats. Idag la jag även en bokning via Apple Store för avhämtning men gränssnittet såg annorlunda ut, fick intrycket av att det skulle ske en debitering direkt. Visst är det inte så? Det är väl betalning vid uthämtning i butiken som vanligt?

Ursprungligen av iceman11:

Fick tack på din beställning 0903 av Telenor

Du hann före mig. Jag fick 09:06!

  • Medlem
  • 2017-10-27 09:55

09:03 här, från tre. Tog deras abonnemang där man får 150kr rabatt per månad om man lämnar in en 6s i mitt fall, känns som det är svårt att få så mkt mer än 3600 för den ändå så det kändes som en rimlig deal. Bara att hoppas på att den dyker upp om en vecka

  • Medlem
  • 2017-10-27 09:55

Leverans 6 november. beställde via Apple.se 09.07

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-27 10:04
Ursprungligen av zinned:

Idag la jag även en bokning via Apple Store för avhämtning men gränssnittet såg annorlunda ut, fick intrycket av att det skulle ske en debitering direkt. Visst är det inte så?

Tror att de möjligtvis reserverar en handpenning på ett par tusen.
När jag la min beställning, glömde jag att jag hade för lite pengar på det kontot (några hundralappar), men det var inget hinder för beställningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-27 10:09

Beställt 09:45 Apple, "28 Nov - 4 Dec med Expressfrakt" tur att jag inte väntade till 12 PDT, 22.00 svensk tid, som jag tror att det stod på apple.com för några timmar sedan (förhandsbokning släppt där också nu).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-10-27 10:20
Ursprungligen av ne100:

Tror att de möjligtvis reserverar en handpenning på ett par tusen.
När jag la min beställning, glömde jag att jag hade för lite pengar på det kontot (några hundralappar), men det var inget hinder för beställningen.

Låter helt olikt Apple. Antingen så reserveras hela beloppet eller inget alls och tidigare år har det alltid varit en förhandsbokning man genomförde, alltså ingen debitering. Nu fick jag intrycket, bara en känsla, om att det kunde vara annorlunda och jag har aldrig denna typen av pengar liggandes tillgängliga på mitt VISA-kort.

Aja, verkar vara svårt att nu få någon att yttra sin synpunkt på själva frågan. Det lär säkert bara vara jag som tolkade det felaktigt och att det är en förbokning som vanligt.

Senast redigerat 2017-10-27 10:43
  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-10-27 10:41
Ursprungligen av zinned:

Mamma? Det var mer än 20 år sedan hon slutade betala för mig Det handlar istället om att man har en vettig syn på sitt betalkort och minskar risken att bli av med massa pengar vid ev. skimming etc

Aja, verkar vara svårt att nu få någon att yttra sin synpunkt på själva frågan. Det lär säkert bara vara jag som tolkade det felaktigt och att det är en förbokning som vanligt.

Jag kan bara svara för webborder/hemleverans och där reserverade dom hela beloppet, så det gäller att se till att det finns deg på kortet.
Skulle inte förvåna mig om dom har börjat göra nått liknande för hämta ut.

Jag har under senaste året "råkat ut" för flera andra affärer som börjat göra reservation även vid "betala vid leverans/avhämtning".
Har pratat med kundtjänst på dessa ställen och dom hänvisar till att "populära produkter skapar kö och vi vill försäkra oss om att betalmöjlighet finns hos kunden". Så förstår inte riktigt skillnaden mellan att dom låser mina stålar via en reservation eller att dom faktiskt drar beloppet vid leverans.
Är väl skillnad i juridisk mening, men det som blir trist på det sättet är om man vill lägga en preorder på multipla ställen för att sedan välja dom som levererar snabbast.

Apple store verkar ha stabiliserat sig på 5-6 veckor nu, misstänker att folk inte längre är lika köpsugna med den leveranstiden utan ser sig om efter andra alternativ.

Vad landade ni på för ordernummer?
#5962826xx för mig

Tråd rensad/redigerad.

  • Medlem
  • 2017-10-27 11:09

Apple store är uppe. Apple ger all cred till Samsung.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-10-27 11:15
Ursprungligen av Alix:

Apple store är uppe. Apple ger all cred till Samsung.

Benägen att hålla med dig, väldigt festligt faktiskt.

Ursprungligen av Basss:

Jag kan bara svara för webborder/hemleverans och där reserverade dom hela beloppet, så det gäller att se till att det finns deg på kortet.
Skulle inte förvåna mig om dom har börjat göra nått liknande för hämta ut.

Jag har under senaste året "råkat ut" för flera andra affärer som börjat göra reservation även vid "betala vid leverans/avhämtning".
Har pratat med kundtjänst på dessa ställen och dom hänvisar till att "populära produkter skapar kö och vi vill försäkra oss om att betalmöjlighet finns hos kunden". Så förstår inte riktigt skillnaden mellan att dom låser mina stålar via en reservation eller att dom faktiskt drar beloppet vid leverans.
Är väl skillnad i juridisk mening, men det som blir trist på det sättet är om man vill lägga en preorder på multipla ställen för att sedan välja dom som levererar snabbast.

Apple store verkar ha stabiliserat sig på 5-6 veckor nu, misstänker att folk inte längre är lika köpsugna med den leveranstiden utan ser sig om efter andra alternativ.

Vad landade ni på för ordernummer?
#5962826xx för mig

Apple? De reserverade 0 kr hos mig men det är (så vitt som jag har förstått) för att se att kortet är ok, inte att det finns täckning just nu

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-10-27 11:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Apple? De reserverade 0 kr hos mig men det är (så vitt som jag har förstått) för att se att kortet är ok, inte att det finns täckning just nu

Japp, 13195:- reserverat, väldigt enkelt att verifiera då jag köpte på ett kreditkort och min kredit är minskad med det fulla beloppet samtidigt som internetbanken säger motsvarande belopp reserverat.
Men som sagt, är ju så deras egna regler i FAQ:en säger att det ska gå till, så märkligt att dom gör på olika sätt.

Spelar ingen roll i detta fall, men mindre roligt scenario om man åkt på 5 veckor i leveranstid

  • Medlem
  • 2017-10-27 12:06

Bara jag som beställt AppleCare +? visst 2k men lite tryggt ändå

  • Medlem
  • 2017-10-27 12:12
Ursprungligen av q1986:

Bara jag som beställt AppleCare +? visst 2k men lite tryggt ändå

Jag funderade på att lägga till AppleCare+ men jag betalar redan bra mycket för min hemförsäkring och jag använder skal, så jag borde klara mig.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2017-10-27 12:19

Fick in en beställning 9.03 på en svart X 64gb med leverans den 3:e
Hade hoppats det skulle gå att betala med Apple Pay, men fick ingen sån fråga.. .någon som vet hur man ställer in det i Apple Store-appen? (Såg inget under primär betalningsmetod)

Bevaka tråden