Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synka bilder vid speciell tidpunkt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Undrar om det går att ställa in en specifik tidpunkt som mitt fotobibliotek ska synka till molnet?
Jag vill alltså att min mobil (iphone 6s) ska synka tex kl 21.00 varje dag till tex Onedrive, eller att de bästa vore om det synkar direkt när man har tagit ett kort.

För som det är idag måste jag gå in i appen för att det ska börja synka.

Är detta möjligt?

Ursprungligen av Laserturken:

Hej
Undrar om det går att ställa in en specifik tidpunkt som mitt fotobibliotek ska synka till molnet?
Jag vill alltså att min mobil (iphone 6s) ska synka tex kl 21.00 varje dag till tex Onedrive, eller att de bästa vore om det synkar direkt när man har tagit ett kort.

För som det är idag måste jag gå in i appen för att det ska börja synka.

Är detta möjligt?

Nej jag tror tyvärr inte det är möjligt. I iCloud Photos så behöver man inte öppna appen för att det ska synka men man kan inte ställa in en exakt tidpunkt heller. Om du använder tredje parts-app så är det ju isf något som utecklarna själva får lägga in som inställning. Tredje parts-appar ska kunna göra bakgrundsuppdateringar men jag tror själva fönstret av tid de har på sig att göra det är väldigt begränsat för att effektivisera batteritiden.

Kanske något Workflow-appen skulle kunna hjälpa dig med!

Ursprungligen av amandareventlid:

Kanske något Workflow-appen skulle kunna hjälpa dig med!

Tackar ska ta och titta närmare på det.

1
Bevaka tråden