Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpes och säljes Macar, var?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vart har pålitliga radannonser för köp och försäljning av Macar, reservdelar och tillbehör tagit vägen? Tradera finns förstås för vissa saker, av och till. Jag handlar där ibland, men jag pratar om mellan folk i Mac-"communityn". Blocket ignorerar jag helt. Aldrig träffat på annat än strulpellar där. Sweclockers tar betalt, vilket kanske är OK, men är ju inte Mac-specifikt.

Det finns ju en avdelning här på 99, lustigt nog under "nyhetskommentarer", vilket säkert är ett skäl varför det är så lite trafik.

Jag handlar typiskt reservdelar med utlandet, men det blir bökigt ibland.

Var finns det Mac-pulare? Var säljs det och köps det mellan Mac-användare?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-10 13:13
Ursprungligen av Micke Byström:

Det finns ju en avdelning här på 99, lustigt nog under "nyhetskommentarer", vilket säkert är ett skäl varför det är så lite trafik.

Jaså, det är där den hamnat – 99mac/99se:s styvbarn! Forumdelen plockades ju bort under omvandlingen tidigare i höstas och alla trodde att den var spårlöst försvunnen tills du hittade den idag!

Aktiviteten var löjeväckande låg då ledningen under många år envist förvägrat forumdelen att visas under "Nya inlägg".
https://www.99.se/forum/t/314504-varfor-inte-...
Och dristade man sig att påpeka detta i "Feedback" hände ungefär samma sak, dvs ingenting. Detta då "Feedback" inte heller visas under "Nya inlägg"... Håhå jaja...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-13 11:40
Ursprungligen av Micke Byström:

...
Det finns ju en avdelning här på 99, lustigt nog under "nyhetskommentarer", ...

Nyhetskommentarer = Annonser FAIL
Tidernas kanske sämsta rubricering på ett seriöst forum.

@Redaktionen trodde dom skulle kunna gömma den, men till slut kommer sanningen fram!

Hallå!

Köp- och sälj har inte flyttats av oss sedan marknaden togs bort. Kan inte svara på varför den låg under Nyhetskommentarer, men har flyttat den därifrån. Håller med om att det var konstigt. Nu ligger forumdelen under Övriga ämnen.

Marknaden togs bort av oss eftersom det var mycket lite aktivitet där, och ja, vi har hört/sett att en del önskat att den ska synas under Nya inlägg. Nu fokuserar vi oss helt på att få ut massor av bra innehåll här på 99, men självklart har vi med oss önskemål som det till framtida utveckling av sajtens funktioner.

Vi har inte stängt dörren helt i frågan om marknaden, finns det en efterfrågan kan den återuppstå, tills vidare finns köp- och sälj.

1
Bevaka tråden