Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

”Visa mitt nummer” inaktiverat - bugg i iOS 11?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Min dotter har en 6s, och efter senaste uppdateringen till IOS 11, samt kvällens uppdatering till 11.0.1 så står det "Inget uppringnings ID när hon ringer, dvs mottagaren ser detta. Detta problem fanns ej tidigare. Är det någon som har något förslag vad det kan bero på?

Senast redigerat 2017-09-27 11:05
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-26 23:19

Se inlägg #1 och #31 i denna tråd:
https://www.99.se/forum/t/322850-hittat-bugg-...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-27 00:07

Hmm. Jag hade inte ens märkt att jag också var drabbad av denna bug förrän jag nu aktivt kollade inställningarna. Men kan bekräfta att tipset i den andra tråden funkar.

Felet är alltså att knappen under Inställningar > Telefon > Visa mitt nummer är gråtonad och inte går att slå på.
Men om man går in på Inställningar > Operatör och slår av Auto och sedan slår på Auto igen så går det att aktivera Visa mitt nummer.

Kanske varierar beroende på operatör om man har bugen. Jag har Halebop (operatörsprofil Telia 29.0).

Senast redigerat 2017-09-27 10:25
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-27 00:14
Ursprungligen av IngoX:

Felet är alltså att knappen under Inställningar > Telefon > Visa mitt nummer är gråtonad och inte går att slå på.
Men om man går in på Inställningar > Operatör och slår av Auto och sedan slår på Auto igen så går det att aktivera Visa mitt nummer.
.

Men efter en omstart är Visa mitt nummer avstängt igen och man får göra om abrovinschen med Operatör > Auto. ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-27 00:25

Jag testade en Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk men det hjälpte inte. Visa mitt nummer avaktiveras fortfarande efter en omstart. Antingen behövs en uppdaterad operatörsprofil från Telia, eller så är det en bug i iOS. Jag har redan uppdaterat till 11.0.1.

Tack för ditt engagemang. Det visade sig att dina tips funkade. Hon tackar allra ödmjukast!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-27 10:15
Ursprungligen av Nicke16:

Tack för ditt engagemang. Det visade sig att dina tips funkade. Hon tackar allra ödmjukast!

Vilken operatör har hon?

Halebop

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-27 10:45
Ursprungligen av Nicke16:

Halebop

En sån förnuftig flicka (eller far om han betalar)

Jag har felanmält till både Halebop/Telia och Apple.

Eller hur! Hon får dock betala själv?
Bra att du felanmält, förhoppningsvis finns det med i nästa uppdatering då. Tack

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-27 23:24

Samma för mej iOS 11.1 beta, iPhone 7 och Halebop.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-28 10:28

Noterade igår kväll efter att jag haft telefonen i flygläge att det inte låste reglaget för Visa mitt nummer som en omstart gör. Testade nu omstart med SIM-pin avslaget, och då låses inte heller reglaget, förutsatt att man först lyckats aktivera Visa mitt nummer med Autooperatör av/på. Så det verkar vara en bug som rör timingen i anslutningen till operatören under uppstart.

Halebop har svarat att de jobbar på en lösning. Verkar som bara de är drabbade. Man skulle ju kunna tro att det även borde gälla Telia-kunder?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-09-28 13:53

Kanske det kommer ett svar på samma fråga här i Apple Forum - Discussions - iPhone - ”ios 11 when i call to someone they see me as an unknown caller”

Kan det vara så att Operatörerna Telia - etc, inte observerat problemet eller??

Till Apple Forums

Hoppas det löser sig.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-09-29 13:53
Citat:
Ursprungligen av oqvist:

Kanske det kommer ett svar på samma fråga här i Apple Forum - Discussions - iPhone - ”ios 11 when i call to someone they see me as an unknown caller”

Kan det vara så att Operatörerna Telia - etc, inte observerat problemet eller??

Till Apple Forums

Hoppas det löser sig.

Länk funkade inte? https://discussions.apple.com/thread/8089554

Ursprungligen av IngoX:

Noterade igår kväll efter att jag haft telefonen i flygläge att det inte låste reglaget för Visa mitt nummer som en omstart gör. Testade nu omstart med SIM-pin avslaget, och då låses inte heller reglaget, förutsatt att man först lyckats aktivera Visa mitt nummer med Autooperatör av/på. Så det verkar vara en bug som rör timingen i anslutningen till operatören under uppstart.

Halebop har svarat att de jobbar på en lösning. Verkar som bara de är drabbade. Man skulle ju kunna tro att det även borde gälla Telia-kunder?

Jag har samma problem, iPhone 7 iOS 11 & Telia.

Det verkar vara ett Telia relaterat problem, vi har flera telefoner med Telenor abonnemang som inte har detta problem.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-10-02 15:19

Har startat om iOS 11.1 ett par gånger till idag efter helgen, terroriserat mina kontakter angående detta och kan meddela att ”Visa mitt nummer” äntligen fungerar med mitt Telia-abonnemang. Antar därmed att Telia åtgärdat det hela då ”Visa mitt nummer” behåller inställning efter omstart.

En annan Iphone Telia bugg efter uppdatering till iOS11 är att man ibland får 2 st likadana svar på SMS med någon minuts mellanrum.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-04 07:49
Ursprungligen av oqvist:

Antar därmed att Telia åtgärdat det hela då ”Visa mitt nummer” behåller inställning efter omstart.

För mig är ”Visa mitt nummer” fortfarande låst i av-läge efter omstart. Men behålls som aktiverat efter en omstart om man inte använder SIM-pin. Oförändrat med iOS 11.0.2. Operatörsprofil Telia 29.0 med Halebop.

Ursprungligen av IngoX:

En sån förnuftig flicka (eller far om han betalar)

Jag har felanmält till både Halebop/Telia och Apple.

Snyggt Ingo! Har även jag samma bugg #Telia

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-10 10:34

Jag har också denna bugg.
Min inställning för Visa mitt nummer står som igång, men det visas ändå inte när jag ringer ut.
Jag måste aktivt stänga av och starta det igen. Då fungerar det en stund men sen slutar det fungera.

Vissa på Apples Support Forum tror att det kan ha att göra med när telefonen kopplar upp sig med Bluetooth, t.ex mot bilen.

Jag har Telia.

Ursprungligen av Nicke16:

Hej
Min dotter har en 6s, och efter senaste uppdateringen till IOS 11, samt kvällens uppdatering till 11.0.1 så står det "Inget uppringnings ID när hon ringer, dvs mottagaren ser detta. Detta problem fanns ej tidigare. Är det någon som har något förslag vad det kan bero på?

Detsamma hände mina barns telefoner. De har Tre som operatör. Ringde nyss Tre och de visste om problemet och fixade det. Så det kan vara värt att ringa sin operatör och be dem fixat det. I mitt fall funkade det I alla fall.

/D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-25 19:44

Seglivad bugg. Hjälper inte att stänga av SIM-pin för mig

Jag har samma problem som ni i tråden. iOS 11.0.3 och på en iPhone 6S med Telia som operatör. Lösningen för mig var att gå in i Telia-appen och avaktivera "hemligt nummer" där. Det fungerar nu trots att det verkar vara avstängt i "Caller ID".

https://imgur.com/a/Pk6a

I skarpa releasen av 11.1 så finns buggen kvar tyvärr.

1
Bevaka tråden