Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 8 – Apples tråkigaste Iphone

Tråden skapades och har fått 95 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

Om Apple har varit smarta eller inte speglas i nästa kvartalsrapport. Som konsument är det sniket att inte snabbladdare ingår

Japp ?
Jag laddar alltid på natten så snabbladdning är inte så intressant för mig.
Är inte det mer skadligt för batteri i längden?

  • Medlem
  • 2017-10-07 18:42
Ursprungligen av Mackan1984:

Japp ?
Jag laddar alltid på natten så snabbladdning är inte så intressant för mig.
Är inte det mer skadligt för batteri i längden?

Batteriet håller i ett år tills nästa Iphone ska köpas.

Ursprungligen av Alix:

Batteriet håller i ett år tills nästa Iphone ska köpas.

Är det lika lätt att byta batteri i iPhone X som iPhone 6 och framåt är jag nöjd ?

  • Medlem
  • 2017-10-07 20:11
Ursprungligen av Mackan1984:

Japp ?
Jag laddar alltid på natten så snabbladdning är inte så intressant för mig.
Är inte det mer skadligt för batteri i längden?

Är väl delade meningar om det men tex i bilen med både GPS med navigering och Spotify eller Pocket Casts igång så är det ju nice om det laddar upp istället för bara understöds laddning ?

Ursprungligen av PaO:

Är väl delade meningar om det men tex i bilen med både GPS med navigering och Spotify eller Pocket Casts igång så är det ju nice om det laddar upp istället för bara understöds laddning ?

Mina iPhones har alltid laddat upp under resans gång på det sättet och kör då även AirPlay till stereon och blåtandar klockan på armen.
Nästa fråga; tillåter bilen snabbladdning? ?

  • Medlem
  • 2017-10-07 21:26
Ursprungligen av Mackan1984:

Mina iPhones har alltid laddat upp under resans gång på det sättet och kör då även AirPlay till stereon och blåtandar klockan på armen.
Nästa fråga; tillåter bilen snabbladdning? ?

Jag har märkt olika hastigheter på trådlös laddning i bilen ja ?

Ursprungligen av PaO:

Jag har märkt olika hastigheter på trådlös laddning i bilen ja ?

Jaha du bytte diskussion från snabbladdning till trådlös ?
Trådlös får jag se hur mycket jag använder, blir nog en lampa eller ett sängbord med inbyggt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Hur kommer det sig att iPhone 8 är tråkigare än iPhone 7 eller 6s?

För det är 2017 och design ändras.

Ursprungligen av Alix:

Varför säljer Samsung AMOLED till sin värste konkurrent? Tjänar de mer på det än genom att konkurrera med bättre skärmar?

Samsung får 900kr per såld iPhone. Fatta med pengar det är.

  • Medlem
  • 2017-10-08 22:13
Ursprungligen av Paulista:

Samsung får 900kr per såld iPhone. Fatta med pengar det är.

Ska jag förstå det som att Samsung tjänar mer på att sälja delar till Apple än de tjänar på att konkurrera med Apple?

Ursprungligen av Alix:

Ska jag förstå det som att Samsung tjänar mer på att sälja delar till Apple än de tjänar på att konkurrera med Apple?

Finns ingen annan som kan producera skärmarna som behövs och i den kvantitet som behövs.
Samsung är helt enkelt bäst när det kommer till dessa typer av skärmar, sitter i massor av andra tillverkares telefoner.

  • Medlem
  • 2017-10-08 22:46
Ursprungligen av Alix:

Ska jag förstå det som att Samsung tjänar mer på att sälja delar till Apple än de tjänar på att konkurrera med Apple?

Samsung har gått om Intel som största tillverkare av chips. Samsung är världsledande på OLED skärmar och säljer flest smartphones i världen. Om Apple ville ha en högkvalitativ OLED panel i 100 miljoner ex fanns där bara ett företag som kunde leverera 2017. Dock är både upplösning och ljusstyrka högre i skärmen som sitter i Note 8 än X.

Samsung slog Apple senaste kvartalet i vinst vilket är imponerande med tanke på Note 7 fadäsen förra året. Samsung Electronics områden är i huvudsak Semiconductor, Display, Mobile och Consumer Electronics. Display divisionen kommer att få en rejäl boost på grund av iPhone X försäljningen.
Samsung är mycket breda idag och har muskler att satsa inom många områden. Apple är mycket starka och har en imponerande lojalitet bland kunderna men de är mycket sårbara med ca 60 till 70 procent av vinsten från iPhone. En felsatsning där är förödande

  • Medlem
  • 2017-10-08 22:53
Ursprungligen av keptang:

Finns ingen annan som kan producera skärmarna som behövs och i den kvantitet som behövs.
Samsung är helt enkelt bäst när det kommer till dessa typer av skärmar, sitter i massor av andra tillverkares telefoner.

Nej, det är det som är kärnan i det jag skriver om. Vad skulle Apple göra om Samsung inte sålde skärmar? Det verkar inte som att Samsung vågar konkurrera fullt ut. De tar hellre emot säkra inkomster från hårdvara.

Ursprungligen av PaO:

Samsung har gått om Intel som största tillverkare av chips. Samsung är världsledande på OLED skärmar och säljer flest smartphones i världen. Om Apple ville ha en högkvalitativ OLED panel i 100 miljoner ex fanns där bara ett företag som kunde leverera 2017. Dock är både upplösning och ljusstyrka högre i skärmen som sitter i Note 8 än X.

Samsung slog Apple senaste kvartalet i vinst vilket är imponerande med tanke på Note 7 fadäsen förra året. Samsung Electronics områden är i huvudsak Semiconductor, Display, Mobile och Consumer Electronics. Display divisionen kommer att få en rejäl boost på grund av iPhone X försäljningen.
Samsung är mycket breda idag och har muskler att satsa inom många områden. Apple är mycket starka och har en imponerande lojalitet bland kunderna men de är mycket sårbara med ca 60 till 70 procent av vinsten från iPhone. En felsatsning där är förödande

Med tanke på att samsung har sånt enormt sortiment av produkter och att note 7 hände för ett år sedan är det ju inte så imponerande ?
Apple lär inte förlora sina kunder med dessa smartphones, tror det blir mer klirr i kassan vilket är synd.
De borde tappa lite och bli desperata.
Desperation driver fram utveckling.

Ursprungligen av Alix:

Varför säljer Samsung AMOLED till sin värste konkurrent? Tjänar de mer på det än genom att konkurrera med bättre skärmar?

För att de kan ta bra betalt, man kan bara gissa vad de hade tvingat Apple betala för en panel som hade samma upplösning/ljusstyrka som note 8.
Apple vill nog gärna köpa upp en konkurrent med samma förutsättningar för att slippa samsung.

  • Medlem
  • 2017-10-09 05:04
Ursprungligen av Alix:

Nej, det är det som är kärnan i det jag skriver om. Vad skulle Apple göra om Samsung inte sålde skärmar? Det verkar inte som att Samsung vågar konkurrera fullt ut. De tar hellre emot säkra inkomster från hårdvara.

Samsung har ju sålt chip / batterier / skärmar sedan länge till flera kolleger i branschen. Ett tag var ju Samsung en av Apples största leverantörer sedan minskade det och nu med X har det nog ökat igen. Samsung har nog inga problem snarare att Apple tvingas gå till Samsung och betala ett saftigt pris som direkt läggs på kunderna i en kostsam produkt

Ursprungligen av PaO:

Samsung har ju sålt chip / batterier / skärmar sedan länge till flera kolleger i branschen. Ett tag var ju Samsung en av Apples största leverantörer sedan minskade det och nu med X har det nog ökat igen. Samsung har nog inga problem snarare att Apple tvingas gå till Samsung och betala ett saftigt pris som direkt läggs på kunderna i en kostsam produkt

Japp Apple vill innerst inne att man köper iPhone 8 ?

Jag tycker Apple har tappat greppet och vet inte riktigt själva var skutan skall styras! Att presentera iPhone 8 och sedan iPhone 10 i samma veva, ja det är nog inte smart med tanke på att de flesta vill ha iPhone X såklart!
iPhone 8 ser precis likadan ut som tidigare 6-7 detta designspråk var najs när iPhone 6 kom med 4,7 och 5,5" skärmar. Men idag vet jag inte om jag tycker den ser särskilt häftig ut i jämförelse mot en S8 t.ex.
Displayen har mkt att önska och sorgekanterna är ju rent av groteska år 2017!

Apple skulle släppt 4,7 5,5 och X:en med kantlösa Oled skärmar, alt skulle iPhone 8 heta 7S istället och X iPhone Pro!

Med det sagt så finns en del bra saker också som trådlös laddning, bra prestanda men det var nog allt. Köpte så klart en iPhone 8 256GB i väntan på X:en och det är väl första gången i iPhone historien man kan gå in till en butik och de finns på lager från dag 1. Detta har inte hänt innan, så jag undrar lite hurvida andrahandsvärdet kommer vara, eventuellt ganska bra då iPhone 8 är en vassare lur än iPhone 7, frågan är väl bara vem som vill ha en mobil som ser ut att komma från 2014-2015!

Får väl hoppas att iPhone X levererar i alla fall, den större skärmen är ju ett steg i rätt riktning om än väldigt sent kan jag tycka, sedan överpris för framtidens mobil som egentligen inte har ngt som är bättre än konkurrenterna. Sämre skärm (Ljusstyrka, Upplösning) får man leva med dock så får man ju iOS och helheten som gör iPhone till vad den är.

Varför kan inte Apple vara först istället och presentera top of the line, de har ju alla möjligheter att göra det men faller alltid på ngt och presenterar gammal teknik som nytt.
Oled har aldrig varit så bra innan att vi har velat sätta de i en iPhone? Vilket skitsnack! Ändå trycker vi in en skärm från 2015 i iPhone X och presenterar detta som framtidens mobil!

Ursprungligen av @ndreas:

Jag tycker Apple har tappat greppet och vet inte riktigt själva var skutan skall styras! Att presentera iPhone 8 och sedan iPhone 10 i samma veva, ja det är nog inte smart med tanke på att de flesta vill ha iPhone X såklart!
iPhone 8 ser precis likadan ut som tidigare 6-7 detta designspråk var najs när iPhone 6 kom med 4,7 och 5,5" skärmar. Men idag vet jag inte om jag tycker den ser särskilt häftig ut i jämförelse mot en S8 t.ex.
Displayen har mkt att önska och sorgekanterna är ju rent av groteska år 2017!

Apple skulle släppt 4,7 5,5 och X:en med kantlösa Oled skärmar, alt skulle iPhone 8 heta 7S istället och X iPhone Pro!

Med det sagt så finns en del bra saker också som trådlös laddning, bra prestanda men det var nog allt. Köpte så klart en iPhone 8 256GB i väntan på X:en och det är väl första gången i iPhone historien man kan gå in till en butik och de finns på lager från dag 1. Detta har inte hänt innan, så jag undrar lite hurvida andrahandsvärdet kommer vara, eventuellt ganska bra då iPhone 8 är en vassare lur än iPhone 7, frågan är väl bara vem som vill ha en mobil som ser ut att komma från 2014-2015!

Får väl hoppas att iPhone X levererar i alla fall, den större skärmen är ju ett steg i rätt riktning om än väldigt sent kan jag tycka, sedan överpris för framtidens mobil som egentligen inte har ngt som är bättre än konkurrenterna. Sämre skärm (Ljusstyrka, Upplösning) får man leva med dock så får man ju iOS och helheten som gör iPhone till vad den är.

Varför kan inte Apple vara först istället och presentera top of the line, de har ju alla möjligheter att göra det men faller alltid på ngt och presenterar gammal teknik som nytt.
Oled har aldrig varit så bra innan att vi har velat sätta de i en iPhone? Vilket skitsnack! Ändå trycker vi in en skärm från 2015 i iPhone X och presenterar detta som framtidens mobil!

Fast jämför iPhone 8-X med pixel 2 eller Sonys senaste.
Det samsung har, är ju sin oled-tillverkning.
Vart ska Apple vara top of the line? Processor/gpu? CHECK! Där är konkurrensen en 1,5 generation efter.

Lovar att face id är några miljoner gånger säkrare/felfriare än konkurrensens motsvarighet.

Apple har ju investeringar i mLED som kan komma att ta över oled inom några år och slipper köpa konkurrensens skärmar.

Ursprungligen av Mackan1984:

Fast jämför iPhone 8-X med pixel 2 eller Sonys senaste.
Det samsung har, är ju sin oled-tillverkning.
Vart ska Apple vara top of the line? Processor/gpu? CHECK! Där är konkurrensen en 1,5 generation efter.

Lovar att face id är några miljoner gånger säkrare/felfriare än konkurrensens motsvarighet.

Apple har ju investeringar i mLED som kan komma att ta över oled inom några år och slipper köpa konkurrensens skärmar.

Ja de är ju skärmar framförallt Apple måste köpa från Samsung. Samsung i sin tur säljer ju inte deras bästa!

Så länge en X kommer gå att köpa på avbetalning så kommer människor med ”mindre” än medelinkomsttagare kunna köpa en X. Alla mina vänner är abonnemang+mobil avbetalade..

Kommer själv köpa en 7+ gaga nu när den är billigare refurbished.

Ursprungligen av @ndreas:

Ja de är ju skärmar framförallt Apple måste köpa från Samsung. Samsung i sin tur säljer ju inte deras bästa!

Enligt Apple själva så har dessa skärmar inte varit tillräckligt bra tidigare för att passa Apples produkter. Hybris.

Ursprungligen av Anderlind:

Enligt Apple själva så har dessa skärmar inte varit tillräckligt bra tidigare för att passa Apples produkter. Hybris.

Med sämre ljusstyrka, upplösning än S8 så är de knappast bättre. Kanske true tone men den funktionen är ju helt oväsentlig i min mening.
Hade hellre haft högre ljusstyrka

Enligt Apple är ju X framtidens mobil, men tycker nog S8 som kom för över ett halvår sedan är mer framtid än iPhone X!

Kul att höra alla 99 anhängare som förr försvarade Apples LCD skärmar och OLED var skit! Nu när Apple äntligen får köpa några av Samsung så JAAA äntligen kommer Oled och Apple ser de själva som framtiden

Ganska ironiskt ändå. Nu först är Oled såpass bra att de platsar i en iPhone haha! Ja Dolby Vision och HDR men 625 nits är inget att skryta med direkt

Ursprungligen av @ndreas:

Med sämre ljusstyrka, upplösning än S8 så är de knappast bättre. Kanske true tone men den funktionen är ju helt oväsentlig i min mening.
Hade hellre haft högre ljusstyrka

Jag vet men det var Apples ord, inte mina.

Ursprungligen av Anderlind:

Jag vet men det var Apples ord, inte mina.

Fast du citerade dem order Steve snälla kom tillbaka

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-10-09 11:04
Ursprungligen av @ndreas:

Kul att höra alla 99 anhängare som förr försvarade Apples LCD skärmar och OLED var skit!

Jag tycker fortfarande OLED är skit. Tittar men på telefoner med OLED så är kan displayerna inte visa vitt efter ett halvår till ett år ungefär, då blir det nån slags grön/blå/turkos nyans istället.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-10-09 11:17
Ursprungligen av PaO:

Om Apple har varit smarta eller inte speglas i nästa kvartalsrapport. Som konsument är det sniket att inte snabbladdare ingår

Tja, grejen är ju att Apples köpare kommer köpa telefonen ändå, och en snabbladdare.

Ursprungligen av @ndreas:

Jag tycker Apple har tappat greppet och vet inte riktigt själva var skutan skall styras! Att presentera iPhone 8 och sedan iPhone 10 i samma veva, ja det är nog inte smart med tanke på att de flesta vill ha iPhone X såklart!

Nu kör vi lite homer-simpson-statistics här, men jag vågar nog påstå att det är 99,5% sannolikhet att enda skälet att iPhone 8 såg dagens ljus var för att Apple insåg att dom inte kan leverera nog med iPhone X.

Trots ett pris på 11,5/13,5k för X så spekuleras det om brist in på Q1 2018. Utan iPhone 8 hade dom ju haft 0 försäljning för tillfället, och tiotals om inte hundratals miljoner personer i kö väntandes på en iPhone X som då förmodligen inte hade kunnat mätta marknaden innan september 2019 när det är dags för nästa iteration....

Men i sak håller jag med dig, riktigt sjukt sätt att lansera på, 8:an kändes "meh" och "gammal" 10 minuter efter den presenterats.
Och det gör nog väldigt många. Som sagt rapporterna kom ju in att det aldrig varit så dåligt med folk som stått i kö som för iPhone 8.
64 giggarn finns i lager på 12 av dom 14 översta butikerna på Prisjakt, minns som sagt inte att det någonsin har hänt såhär kort efter release?

Ursprungligen av @ndreas:

Kul att höra alla 99 anhängare som förr försvarade Apples LCD skärmar och OLED var skit! Nu när Apple äntligen får köpa några av Samsung så JAAA äntligen kommer Oled och Apple ser de själva som framtiden

Ganska ironiskt ändå. Nu först är Oled såpass bra att de platsar i en iPhone haha! Ja Dolby Vision och HDR men 625 nits är inget att skryta med direkt

Fast dom var skit förr ?
Sen fattar jag inte vitsen med dolby vision och hdr på en display som är mindre än 32”.
Inte så att jag tänker se film på min iPhone X.
För mig är det gimmickar a la Super Retina.

Ursprungligen av Mackan1984:

Fast dom var skit förr ?
Sen fattar jag inte vitsen med dolby vision och hdr på en display som är mindre än 32”.
Inte så att jag tänker se film på min iPhone X.
För mig är det gimmickar a la Super Retina.

Det går ju diskutera men det är rätt bra tryck i en S8 med 4K HDR material! Upplever inte alls min iPhone 8 leverera det trycket om ens i närheten.
Tekniken finns och varför kalla en telefon för framtiden om den inte ens kan mäta sig med konkurenterna

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-10-09 11:28
Ursprungligen av @ndreas:

Det går ju diskutera men det är rätt bra tryck i en S8 med 4K HDR material! Upplever inte alls min iPhone 8 leverera det trycket om ens i närheten.
Tekniken finns och varför kalla en telefon för framtiden om den inte ens kan mäta sig med konkurenterna

Förmodligen för dom inte har så mycket val.
Verkar ju som sagt inte finnas tillverkare som i närheten kan mätta efterfrågan på OLED till deras iPhone X.
Att sätta en skärm i den kalibern du/ni efterfrågar i volymen som iPhone 8 förväntas tillverkas i är nog tyvärr omöjligt.

Men det är väl så Apple alltid gör, dom försökte ju pitcha Face ID som nått revolutionerande också, men det fanns ju redan i S8, om än kanske inte lika avancerad.

Bevaka tråden