Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta minne i iMac Early 2008

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal iMac Early 2008 24-tums med 4GB minne i, hade funderat på att slänga in 6GB (även om det fysiskt går att stoppa in 8GB så medför det tydligen en massa problem).
Frågan är bara, vad är det exakta namnet på ram-modulerna för denna enhet så jag är helt säker på att jag får rätt eftersom jag ska byta ut en 2GB modul till en 4GB modul så det blir 6GB som är det faktiska max (Apple stödjer dock bara 4GB max officiellt).

  • Medlem
  • 2017-10-08 14:02
Ursprungligen av Dave Lister:

Har en gammal iMac Early 2008 24-tums med 4GB minne i, hade funderat på att slänga in 6GB (även om det fysiskt går att stoppa in 8GB så medför det tydligen en massa problem).
Frågan är bara, vad är det exakta namnet på ram-modulerna för denna enhet så jag är helt säker på att jag får rätt eftersom jag ska byta ut en 2GB modul till en 4GB modul så det blir 6GB som är det faktiska max (Apple stödjer dock bara 4GB max officiellt).

200-pin PC2-6400 (800MHz) DDR2 SO-DIMM

Ursprungligen av Alix:

200-pin PC2-6400 (800MHz) DDR2 SO-DIMM

Tackar för ett så snabbt svar, hittat och beställt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-09 10:29

Flera tillverkare har hjälpprogram för att hitta rätt minne. T ex Crucial, Kingston etc.

  • Medlem
  • 2017-10-09 10:39
Ursprungligen av kenjon:

Flera tillverkare har hjälpprogram för att hitta rätt minne. T ex Crucial, Kingston etc.

Ja, men en del, om inte flertalet, går på Apples officiella RAM-support, vilket kan vara undermåligt i praktiken. Bättre då att titta i Mactracker eller på Everymac.com.

1
Bevaka tråden