Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Separat volym på alarmet - Iphone SE / iOS 11 ??

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-10-07 07:03

Hej! Förstår inte riktigt hur jag sätter separat volym på mitt alarm på morgonen, och en annan volym på min vanliga ringsignal. Som det är nu så vaknar jag i skräck av att ljudet är så högt varje morgon. Det måste väl finnas ett sätt att sätta **separat volym** på alarmet, eller är tanken att man ska behöva sänka ringsignal/alarm-volymen varje gång man ska lägga sig och när man vaknar eller att man måste välja ett ljud med låg volym i sig själv till alarmet - låter ju i s f galet. Testade lite under kvällen igår, och trodde jag hade sänkt...men icke. Vaknade till full revelj i morse igen (grannarna vaknar nog med).

Vad är lösningen på detta, för det måste väl finnas?

Det finns alarm-appar som har egen volymkontroll. Sök i App Store.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-10-07 10:28

Hade också gärna sett att det gått att justerat volymen för alarm separat, utan behov av tredjepartsappar. Gillar att ha max volym på ringsignalen men får nästan en hjärtattack på morgonen när alarmet ringer, haha.

  • Medlem
  • 2017-10-07 12:33

Man kan ju föra över en egen ringsignal i m4r-format, manuellt via Itunes, vari man har dragit ned volymen, exempelvis via iFFmpeg.

Senast redigerat 2017-10-07 17:46
  • Medlem
  • Orust
  • 2017-10-07 17:42

Är det någon som har ett tips på en bra app där man kan ställa ljudnivån separat för alarmet?

Ursprungligen av Mazak:

Är det någon som har ett tips på en bra app där man kan ställa ljudnivån separat för alarmet?

Det krävs en separat Alarm-app för det, så sök på t.ex. Alarm / Alarmclock i appstore. Du kan alltså inte ändra det inbyggda alarmet.

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-10-07 18:29

Det förstår jag, men tänkte om nån hade ett tips på en bra app som funkar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-10-08 12:24

Jorå. Det går att ändra. Lite långsökt med ändå logiskt på Apple-vis. Gör så här:

Välj ditt larm
Välj ditt ljud
När det spelas upp ställer du volymen

Notera att det står volym när ljudet spelas och (åter igen) ringsignal när förhands-uppspelningen har avslutats.

Så jo. Det går. Men det var inte helt självklart... ☺️

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-10-09 19:30

Jag testade nu, här funkar det inte i alla fall. När jag ändrar ringsignalen med volymknapparna så följer alarmet med.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-10-09 20:44
Ursprungligen av Mazak:

Jag testade nu, här funkar det inte i alla fall. När jag ändrar ringsignalen med volymknapparna så följer alarmet med.

I spoke too soon... Du har rätt. Trots att Apple visar olika texter för ljudet, Volym respektive Ringsignal, så följer dom med. Jag kollade inte upp alla kombinationer.

Alltså tillbaka till ruta #1. F-n...

1
Bevaka tråden