Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 telefoner - vidarekopplingar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-05 10:30

Jag har hamnat i läget att jag troligen måste ha en jobbtelefon och en privat. Jag hatar tanken på att ha 2 telefoner... Tanken nu är att se om det går att bara använda en telefon i praktiken.

Frågan är om det skulle fungera att vidarekoppla jobbtelefonens samtal till den privata. Fungerar vidarekoppling i alla lägen?

Meddelande/IMessage fungerar väl på båda telefonerna om man kopplar det mot samma AppleID? Men hur är det med sms?

Är det något annat man bör tänka på? Något som brukar strula?

Upplägget skulle då bli att ha en privat telefon, med ett privat abonnemang som den telefon jag använder. Jobbtelefonen skulle då bara ligga och ”skrota”.

Vidarekoppling fungerar.
Meddelanden kan du vidarebefordra till en annan iOS-enhet (om du använder samma iCloud-konto).
Det kan strula med vidarebefordring av meddelanden då detta går via iCloud, men bör fungera ok.

Behöver du aldrig kunna ringa från din jobbtelefon?

För en annan lösning, se detta; https://www.99.se/forum/p/2322652

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-06 10:07

SMS vidarekopplas inte.

Ursprungligen av kenjon:

SMS vidarekopplas inte.

Jo, det gör det.

https://www.macrumors.com/2014/11/06/text-mes...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-06 12:33

Om du skickar ett SMS till en telefon, som är vidarekopplad till en annan telefon, kommer samtalen fram, men inte SMS.

Ursprungligen av kenjon:

Om du skickar ett SMS till en telefon, som är vidarekopplad till en annan telefon, kommer samtalen fram, men inte SMS.

Läs länken eller prova själv att aktivera SMS-koppling i inställningar och se vad som händer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-06 13:04

SMS pratar jag om, inte iMessage.
Man kan komma runt problemet med hjälp av iCloud/iMessage, men vidarekoppling av SMS finns inte.
Jag har koppling från min iPhone till min iMac, som funkar om de har samma AppleID i iCloud. Men min SonyEricsson kan inte vidarekopplas, varken till eller från (när det gäller SMS).

Ursprungligen av kenjon:

SMS pratar jag om, inte iMessage.
Man kan komma runt problemet med hjälp av iCloud/iMessage, men vidarekoppling av SMS finns inte.
Jag har koppling från min iPhone till min iMac, som funkar om de har samma AppleID i iCloud. Men min SonyEricsson kan inte vidarekopplas, varken till eller från (när det gäller SMS).

Vilket är precis vad jag skriver i inlägg #2 i tråden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-06 13:10

Ja, men frågan i #1 gällde om det fungerar i alla lägen. Inget om Appleenheter...
Fast tredje stycket hintas det förstås om det

Ursprungligen av kenjon:

Ja, men frågan i #1 gällde om det fungerar i alla lägen. Inget om Appleenheter...
Fast tredje stycket hintas det förstås om det

Tråden är skapad i forumdelen "iPhone och iPad", men TS har ju fått svar nu vilket som

1
Bevaka tråden