Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anteckna med penna på ipad

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag studerar och är bra sugen på att byta ut kollegieblocket mot en billig beg iPad och en penna till den. Är ute efter ett enkelt sätt att anteckna och kunna spara dem, gärna så jag kan synka dem och läsa i min MacBook Air och eller iPhone 7. Om jag varit ekonomiskt oberoende hade jag köpt största modellen av en iPad Pro med Apple Pencil, men eftersom jag inte är det och bara ska ha ipaden till anteckningar, i stort sett inget annat behov, så funderar jag på om en beg iPad 1 och en billig penna kommer fungera?

Vilken penna (spetsig) rekommenderas och varför? Bra app som funkar med iPad 1?
(Anledning till iPad 1 är att den kostar 300kr och har 64gb och skapligt batteri)

Jag är tveksam. Jag har experimenterat en hel del med olika pennor men aldrig blivit nöjd innan jag provade Apple Pencil.

iPad 1 kan inte köra högre version av operativsystemet än iOS 5, vilket gör att det blir väldigt svårt att hitta appar som funkar.

Innan jag köpte iPad Pro med Apple Pencil så hade jag en iPad gen 4 (första med retina) och en Adonit Jot (https://www.mstore.se/p/ipadtillbehor/ovrigt-...).

Funkar helt okej, men Pro-lösningen är (förstås) bättre.

Eventuellt har jag pennan till salu om du är intresserad.

  • Medlem
  • 2017-10-03 15:24
Ursprungligen av Nykvist97:

Hej, jag studerar och är bra sugen på att byta ut kollegieblocket mot en billig beg iPad och en penna till den. Är ute efter ett enkelt sätt att anteckna och kunna spara dem, gärna så jag kan synka dem och läsa i min MacBook Air och eller iPhone 7. Om jag varit ekonomiskt oberoende hade jag köpt största modellen av en iPad Pro med Apple Pencil, men eftersom jag inte är det och bara ska ha ipaden till anteckningar, i stort sett inget annat behov, så funderar jag på om en beg iPad 1 och en billig penna kommer fungera?

Vilken penna (spetsig) rekommenderas och varför? Bra app som funkar med iPad 1?
(Anledning till iPad 1 är att den kostar 300kr och har 64gb och skapligt batteri)

Jag tror inte det är tillfredsställande tyvärr. Jag tror att antingen en ipad pro med penna eller en äldre surface pro eller liknande är det enda rimliga. Jag har använt lenovo x200 tablet som har wacom penna och de hittar man billigt på ebay(någon tusenlapp) men de är klumpigare att släpa på än en ipad. Det är väldigt smidigt att använda onenote till studieanteckningar.

Ursprungligen av carlsson:

Innan jag köpte iPad Pro med Apple Pencil så hade jag en iPad gen 4 (första med retina) och en Adonit Jot (https://www.mstore.se/p/ipadtillbehor/ovrigt-...).

Funkar helt okej, men Pro-lösningen är (förstås) bättre.

Eventuellt har jag pennan till salu om du är intresserad.

Hur funkade det att luta handen mot skärmen samtidigt som du skrev anteckningar med den pennan?

Ursprungligen av Nykvist97:

Hur funkade det att luta handen mot skärmen samtidigt som du skrev anteckningar med den pennan?

Här är en som testar den; https://www.takepermission.com/evernote-adoni...

Ursprungligen av Nykvist97:

Hur funkade det att luta handen mot skärmen samtidigt som du skrev anteckningar med den pennan?

Inte speciellt bra alls.

Ursprungligen av Nykvist97:

Hur funkade det att luta handen mot skärmen samtidigt som du skrev anteckningar med den pennan?

Min erfarenhet är att du behöver någon form av BT kopplad penna för att lösa det problemet smidigt - dessutom behöver du en app som kan utnyttja BT kopplingen för att ignorera handen.

För åtta år sedan hade jag en iPod. Nackdelen var att det inte fanns någon penna som fungerade till skärmen. Jag experimenterade och lyckades skapa iPen,
https://youtu.be/_y9vrSShEIs

Ursprungligen av BlackSmp:

Min erfarenhet är att du behöver någon form av BT kopplad penna för att lösa det problemet smidigt - dessutom behöver du en app som kan utnyttja BT kopplingen för att ignorera handen.

Adonit har ju just Bluetooth-koppling, men det var fortfarande mycket problem med handflateigenkänningen.

Ursprungligen av carlsson:

Adonit har ju just Bluetooth-koppling, men det var fortfarande mycket problem med handflateigenkänningen.

Jag tror att jag har haft en Adonit (men den har gått sönder och är slängd). Det var inte problemfritt och jag gav till sist upp men minns inte detaljerna

1
Bevaka tråden