Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anteckna med penna på ipad

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag studerar och är bra sugen på att byta ut kollegieblocket mot en billig beg iPad och en penna till den. Är ute efter ett enkelt sätt att anteckna och kunna spara dem, gärna så jag kan synka dem och läsa i min MacBook Air och eller iPhone 7. Om jag varit ekonomiskt oberoende hade jag köpt största modellen av en iPad Pro med Apple Pencil, men eftersom jag inte är det och bara ska ha ipaden till anteckningar, i stort sett inget annat behov, så funderar jag på om en beg iPad 1 och en billig penna kommer fungera?

Vilken penna (spetsig) rekommenderas och varför? Bra app som funkar med iPad 1?
(Anledning till iPad 1 är att den kostar 300kr och har 64gb och skapligt batteri)

Jag är tveksam. Jag har experimenterat en hel del med olika pennor men aldrig blivit nöjd innan jag provade Apple Pencil.

iPad 1 kan inte köra högre version av operativsystemet än iOS 5, vilket gör att det blir väldigt svårt att hitta appar som funkar.

Innan jag köpte iPad Pro med Apple Pencil så hade jag en iPad gen 4 (första med retina) och en Adonit Jot (https://www.mstore.se/p/ipadtillbehor/ovrigt-...).

Funkar helt okej, men Pro-lösningen är (förstås) bättre.

Eventuellt har jag pennan till salu om du är intresserad.

  • Medlem
  • 2017-10-03 15:24
Ursprungligen av Nykvist97: