Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kommer jag förbi ICloud?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-10-01 00:26

Har en iPhone 7 och fick notis om att jag kunde uppgradera. Accepterade detta och får då ett besked att uppgraderingen lyckats men några saker återstår. Det innebär att jag ska acceptera iCloud och om jag inte gör det kommer jag inte vidare, trots att jag trycker på avböj. Har försökt att starta om - men samma sak händer igen. Nu är mobilen "låst" kan bara ringa nödsamtal men ok att ta emot.
Vet någon hur jag kommer förbi iCloud?

Skriv in ditt iCloud-lösenord.

Vill man inte logga in på iCloud med just den enheten - eller inte har iCloud eller Apple-ID (jag har ett gäng gamla iPads/iPhomes som har specialfunktioner...klart man inte vill logga in med AID på dessa (en kanske bara är monitor för GoPro-kamera och en annan bara en spelare för IP-radio, etc, etc).
- då finns det ett alternativ som inte är "avböj" om jag inte minns fel...uppe till höger eller längst ner på skärm..."gå vidare"?..."andra alternativ"?...jag minns inte...

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2017-10-01 14:37
Ursprungligen av Demiurgen:

Vill man inte logga in på iCloud med just den enheten - eller inte har iCloud eller Apple-ID (jag har ett gäng gamla iPads/iPhomes som har specialfunktioner...klart man inte vill logga in med AID på dessa (en kanske bara är monitor för GoPro-kamera och en annan bara en spelare för IP-radio, etc, etc).
- då finns det ett alternativ som inte är "avböj" om jag inte minns fel...uppe till höger eller längst ner på skärm..."gå vidare"?..."andra alternativ"?...jag minns inte...

Logga in med ditt Apple-ID och sedan när installationen är klar så loggar du ut från det igen?

En del HAR inte Apple-ID...och en iPad/iPhone KRÄVER inte Apple-ID för att fungera. Och...det är inte jag som har problem och startade tråden :-).

Ursprungligen av wemme:

Logga in med ditt Apple-ID och sedan när installationen är klar så loggar du ut från det igen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-01 18:18

(ironi)
Va? Inget iCloudkonto? Vad är det för fel på mänskligheten???
(/ironi)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-10-01 23:17
Ursprungligen av keptang:

Skriv in ditt iCloud-lösenord.

Vill inte ha iCloud, därför vill jag acceptera alternativet avböj - men det fungerar inte.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-10-01 23:20

Helt korrekt det finns ett alternativ som heter avböj - men det tar mig tillbaka till apple- id och samma visa startar på nytt.
Har försökt att starta om mobilen men det hjälper inte.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-10-01 23:30
Ursprungligen av wemme:

Logga in med ditt Apple-ID och sedan när installationen är klar så loggar du ut från det igen?

Ja det trodde jag också men så fungerade det inte. När jag loggade i med mitt apple -id så kom samma sak om igen.
Ett dygn senare fick jag ett meddelande om en kod, fem siffror, men det fungerade inte heller.
Jag kan ringa till min mobil i övrigt är den låst.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-02 05:47
Ursprungligen av kenjon:

(ironi)
Va? Inget iCloudkonto? Vad är det för fel på mänskligheten???
(/ironi)

Jag vill ställa frågan, utan att vara ironisk. iCloud är bränslet och smörjmedlet, utan den är en i-enhet rätt trist i mina ögon.

Ursprungligen av reboot81:

Jag vill ställa frågan, utan att vara ironisk. iCloud är bränslet och smörjmedlet, utan den är en i-enhet rätt trist i mina ögon.

Jag håller med dig men OP har en förklaring även om jag är inte helt säker på att den är optimal men det är en diskussion som jag tänker ge mig in i

Senast redigerat 2017-10-02 12:03
  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2017-10-03 12:09

Rent spontant då. Det är inte så att luren är låst mot ett Apple-ID så du MÅSTE slå in rätt Apple-ID. Om det är så att luren är låst mot Apple-ID och du inte vill använda något Apple-ID kan du alltid använda telefonen som en brevpress, bokhållare eller något annat. För är den låst så är den låst.

Ring Apple, är mitt tips.

https://support.apple.com/sv-se/contact

Har man inte tidigare haft den låst till ett iCloud-konto så kommer inte den frågan upp. Så skriv in lösenordet eller kontakta Apple.
Precis som att man kan starta upp och ställa in en återställd telefon utan iCloud, så länge den inte var låst till ett iCloud-konto innan återställning.

1
Bevaka tråden